nierafwijking en thuis bevallen??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Moniki, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hoi verloskundige!

bij ons kindje is een nierafwijking geconstateerd; er zit een vernauwing in de nier of urineleider o.i.d.

Naast dat dit in de gaten wordt gehouden door het ziekenhuis heb ik nog gewoon de reguliere controles bij mijn verloskundige.

Met 32 weken krijg ik van het ziekenhuis te horen wat we verder gaan doen (eventueel eerder bevallen mocht het niet goed gaan en of ik hier of in Groningen moet bevallen).

Nu vroeg ik me af of dit dus hoe dan ook een bevalling gaat worden met medische indicatie of dat thuis bevallen toch nog een kleine optie is, bijvoorbeeld als bij 32 weken mocht blijken dat het niertje niet nog groter is geworden.

Tevens vroeg ik me af of je misschien weet of en hoe lang baby's met een nierafwijking door vernauwing in het ziekenhuis moeten blijven na de geboorte. Of is dit helemaal afhankelijk van de ernst van de vernauwing?

En komt het ook voor dat het niertje naar mate de zwangerschap vordert nog kleiner wordt en de vernauwing 'verdwijnt'? Of kan dat niet?

Het enige wat ik nu namelijk zeker weet is dat de kleine meteen na de geboorte antibiotica moet krijgen (ik vermoed dan ook dat het een bevalling met medische indicatie gaat worden, maar wil het graag even zeker weten :)).

Sorry voor de vele vragen!

Groetjes Monique

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

de echo bij 32 weken kan zeker een verbeterd beeld geven.
    Het is gebruikelijk dat je bevalt met een medische indicatie, dat de kinderarts het kindje kan nakijken en de antibiotica kan opstarten.

Mirjam

Deel Deze Pagina