Hallo, Helaas heb ik op 10 augustus een curretage gehad ivm een missed abortion bij 8 weken. Er was op de eerste echo geen hartje te zien en mijn lichaam was nog niet bezig met afstoten van het vruchtje. Het lichamelijke herstel hiervan verliep voorspoedig, weinig bloedverlies en buikpijn. Na 30 dagen kreeg ik weer mijn eerste menstruatie na de curretage. Naar eigen zeggen heb ik deze ronde geen eisprong gehad, dit gezien dmv tempen en gebruik ovutesten. Maar ik had gehoord dat dit wel vaker het geval is na een miskraam.. Deze menstruatie duurde maar 3 dagen, waarvan 1 dag helderrood bloedverlies. De volgende cyclus kreeg ik op dag 20 mijn eisprong, daar was ik al erg blij mee, maar nu kreeg ik op 9 DPO al bruinverlies en 10 DPO begon daar mijn menstruatie al. Ook is het bloedverlies beduidend minder als voor de miskraam en heb ik meer last van buik- en rugpijn. Mijn menstruatie voor de miskraam duurde 3-4 dagen en had ik een LF van 11 dagen. Eisprong op dag 18 en cyclus van 29 dagen. Nu mijn vraag, moet ik mij al zorgen gaan maken over mijn korte LF en minder bloedverlies tijdens mijn menstruaties en meer buik- en rugpijn als voorheen? Of is mijn lichaam nog bezig met herstellen van de miskraam? En hoelang moet ik dit afwachten? Alvast bedankt! Groeten Summer1983
Hallo, Ten gevolge van een miskraam kan inderdaad je cylcus in de war zijn. Dus minder bloedverlies, meer klachten maar ook onregelmatiger. Dit kan enkele maanden duren. Maar dan nog is elke menstruatie anders dus de ene keer meer klachten dan de andere keer of juist meer of minder bloedverlies dat is iets natuurlijks. Groetjes Ineke