Diclofenac/Migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik had gisteravond een migraine aanval en heb toen een diclofenac genomen.
    Nu sta ik vanochtend op gelukkig zonder migraine, maar voel me echt zo raar! Ik voel me wel vaker raar na een migraine aanval, maar nog nooit zo extreem, ben helemaal licht in m'n hoofd en m'n lichaam voelt slap. Had al een beetje gegoogled op bijwerkingen, maar daar staat dit in ieder geval niet bij als bijwerking.
    Probeerde m'n man al te bellen,maar die staat denk ik al in de operatiekamer.
    Iemand enig idee of dit door de diclofenac komt, of ervaringen ermee of zullen het naweeën van de migraine zijn?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

diclofenac is een soort spierverslapper dus het kan, maar of ht versterkt word door de migraine??

Kan het ook zijn dat de migraine het begin was van een griepje en dat je je daarom beroerd voelt??
    of heb je te weinig gegeten??

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb dat nooit eigenlijk, heb er nu ook 1 genomen omdat ik een verschoven nekwervel heb waardoor ik alles raar ga spannen en alles zeer gaat doen.
    Maar ik heb nooit dat ik er de volgende dag nog last van heb. Van migraine heb ik dat wel altijd, de volgende dag nog een beetje duf.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    In sommige landen wordt Diclofenac niet voorgeschreven, omdat het nog uit heftige bijwerkingen kan hebben, was eens een programma over op t.v., sindsdien heb ik geen Diclofenac meer gebruikt.

5. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb er ook regelmatig veel meer per dag ingenomen, bij mij merkte ik er helemaal niks van, toen overgegaan naar tramadol. maar ik heb ook wel eens gehoord hoor dat mensen die dyclofinac genomen hebben zich knap beroerd voelen daarna.
    Ik denk dat het vooral aan je eigen lichaam ligt hoe je waar op reageerd, tuurlijk je moet wel eten e.d maar dat spreekt voor zich.
    Sterkte ermee.

Liefs,
    Savannah

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik voel me na het nemen van diclofenac ook vaak een beetje weird. Hoe hoog was je dosering? Kan ook een combi zijn van bijwerkingen van de diclofenac en naweeen van de migraine. Zou lekker rustig aan doen vandaag!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hebben jullie geen maagbeschermer bij de diclofenac? Ik wel, anders word ik wel misselijk!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeveel MG heb je ingenomen? Ik heb ooit een keer de fout gemaakt om 100 mg te slikken ipv 50 mg. Ik had 50 voorgeschreven gekregen ivm rugklachten maar mn vader had 100. Ik had daar niet bij nagedacht en slikte dus 2 dagen lang die pillen, terwijl ik echt compleet van de wereld was. Toen kwam ik achter de dosering. Moet zeggen dat de pijn wel weg was ;) Maar het zou een combi kunnen zijn van diclofenac en de migraine?

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Heb het regelmatig na een migraine aanval en niet na gebruik van diclofenac. Het voelt dan ook net of ik watten in mijn hoofd heb zeg maar.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb laatst diclofenac geslikt en ik ben me toch ziek geweest.
    Overgeven,diarree,alles tegelijk.
    Weet wel zeker dat het van de diclofenac is geweest!
    Nooit meer!

11. Snowwhite

Snowwhite Lid

5 okt 2009
    17
    0
    1
    Ik gebruik al meer als 10 jaar dagelijks zo'n 150 mg diclofenac per dag en heb nog nooit ergens last van gehad.

12. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Dat heb ik ook een keer gehad van Diclofenac en had er ook hoge koorts bij.
    Had me nog nooit zo rot gevoeld als toen.
    Voor mij ook nooit meer die troep.
    En toen ik dit aangaf aan de dokter gaf deze aan dat dit niet kon van de Diclofenac.
    Geef nu gewoon overal aan dat ik allergisch ben voor Diclofenac.
    En krijg dit ook niet meer, gelukkig!

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Kun je niet beter Imigran gebruiken?

Ik heb er ook Maxalt bij dit zijn bloedvatverwijders, maar deze gebruik ik bij hoge uitzondering.

Imigram werkt hier goed en ik kan nog enigszins funtioneren.

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    De dokter geloofde mij ook niet.
    Maar ik weet wel beter!

15. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Mijn pa heeft aantal jaren terug, ivm zware migraine aanvallen, Imigran voorgeschreven gekregen. Het hielp wel, maar DOOR Imigran heeft ie dus ook herseninfarct gehad....Dus kijk aub uit met die troep!!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb 50mg gram gehad dus dat valt wel mee.
    Is trouwens wel de eerste keer dat ik het gebruik ik probeer toch meestal eerst ibrubrofen icm met slapen uit, maar had gisteren niks meer in huis. Dus toen maar diclofenac genomen.

Misschien is het toch echt een na klap van de migraine hoor, was ook best wel een vrij heftige aanval.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb diclofenac gehad toen ik een peesontstekig in mn pols had.
    wat een verschrikking was dat, maagklachten, beroerd, duizelig. (kwam na een paar dagen)
    toen gestopt en overgegaan op ibuprofen en toen ging het beter.

ben alleen bang dat ibuprofen niks doet bij migraine.

veel sterkte ermee.

liefs doris

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heb niet alle reacties gelezen, maar mijn vriend had een paar weken terug een ontsteking in zijn knie. Hij werd toen echt ziek van de diclofenac die hij daarvoor gekregen heeft. Hij werd duizelig en lag alleen maar als een zoutzak op de bank. Dus je bent niet de enige die daar last van heeft.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    diclofenac is ook gore rotzooi, je maag gaat er van naar de klote net als je nieren en lever.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    O nee toch hé ik slik die troep al 2 maanden:$ in combi met tramadol en max. aan paracetamol i.v.m. een lage rug hernia. Vandaag ook besloten tot opereren over te gaan over 2 wkn om in ieder geval van die paardenmiddelen af te komen. Ik heb geen last van bijwerkingen van de diclofinac. Slik 2x daags 50mg. Heb wel een maagbeschermer

Deel Deze Pagina