Vermoeidheid normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lexie74, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ga er nu toch eens een topicje over openen. Ik vraag me toch af of het iets normaal is. Ik ben nu 36 jaar oud en heb een kleine van 2,5. Mijn man is 42. Ik vind dat met name na de komst van onze kleine wij veel eerder moe zijn. Ik werk parttime 16 uur, verdeeld over 4 ochtenden 4 uur in de week. Verder heb ik er nog een webshop bij, daarvoor ben ik meestal smiddags in touw of begin vd avond. Verder probeer ik op vrije momenten (vooral als de kleine op bed ligt) te hobby-en, naaien, breien, haken en ander knutselwerk.

Elke avond eten we rond 17 uur want meneer Lex moet om 18 uur op zn werk zijn, die werkt savonds tot een uur of half 2. Na het eten kak ik echt totaal in, in dat uurtje tussen 18 en 19 (voor ze op bed gaat) vallen soms mn ogen gewoon dicht en houd ik ze met moeite open. Als zij eenmaal weer naar bed is, is de dip meestal wel voorbij en ga ik het huis door met stofzuiger ed en drink ik koffie rond half 8.

Is het normaal dat je op deze leeftijd vaak al zo moe bent dat je savonds of zelfs eind vd middag inkakt?
    Ik voel me gewoon een oud mens af en toe:( en ik ben verdorie nog maar 36!!!

Kortom, hebben jullie dat nou ook?

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ikke niet ( pas 24) echt maar mijn moeder had dit wel.

toen ze 35/37 was heeft ze nog 2 dochtertjes gekregen.
    Ik deed toen zo ongeveer alles. Daarna was het wel weer beter.
    ( kan ook omdat ik eigenlijk alles deed in huis hahahha )
    Inplaats van dingen te doen die zittend waren is ze gaan wandelen en extra conditie opgebouwt daarna ging het weer een stuk beter met haar.
    Ze is wel naar de dokter geweest omdat bang was dat haar schildklier niet meer goed werkte. ( als ik dat goed heb onthouden)

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik zit nu ook zoals gebruikelijk in mijn dipuurtje.
    Ben blij als over een uur alle 3 de kids op bed liggen.
    En doordeweeks is het nog veel erger.
    Ik hunker nu al naar mijn bed.:p

O en ik ben pas 32.;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben 25 en s'avonds ook wel even een dipje wanneer de kindjes in bed liggen en ik even ga zitten, maar dat is meer luiheid en niet omdat ik ontzettend moe ben.. het is niet dat mijn ogen echt dichtvallen.

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik val steevast in slaap op de bank voor de tv om een uur of 21:30 uur. Ik ben ook veel sneller moe maar ja, je komt ook nooit echt even bij met een klein kind dus ik vind het niet zo gek...

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik heb het rond de klok van 13.00 en ik ben 34.
    Maar bij mij is een paar weken geleden fibromyalgie geconstateerd. Dus ik schuif het daar naar toe.

7. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik ben nog maar 21 en had dat ook toen ik nog geen werk had..nu heb ik sinds dik 2 jaar eindelijk werk:$ en heb veel meer energie. Moet dan ook pas 's middags om 2 uur werken tot 5. Huishouden moet dus voor die tijd, en na het eten 's avonds tussen 6 en 7 heb ik nu tijd & energie over, heel gek.

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik ben 34 en heb 2kids 1 van 2en half en 1 van vandaag precies 6 maanden en ik vind je verhaal herkenbaar. Vergeet niet dat je aandacht altijd bezig is met je kinderen en dat ook nog een stuk energie van je vraagt. En bij mij is het zo dat ik alles in het huis doe en de kids omdat ik op het moment nog thuis ben.
    En moeder zijn word zwaar onderschat. Het is een baan opzich hoor.

groetjes Janna

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als je jezelf zorgen maakt, dan moet je aan de huisarts eens vragen of je je bloed kan laten prikken.
    Maar ik denk dat het redelijk normaal is hoor, iedereen heeft een dipmomentje op een dag. (denk ik)
    Bij mij gaat het licht om 22.00uur echt uit, dan ben ik gewoon op.
    Werken en zorgen voor een dreumes is flink aanpakken hoor.;)

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als mijn dochter slaapt van 12 tot 3 ga ik eerst eten en wat voor mezelf doen en om 2 uur ga ik op bed liggen heerlijk uurtje mijn ogen dicht
    en ik ben 35

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het is neit echt dat ik me zorgen maak hoor, maar vroeg het me gewoon af. HEb een jaar na de bevalling al eens laten prikken, maar niets aan de hand. :)

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dat heb ik dus ook best lang na de bevalling nog gedaan. Alleen nu begint ze dus slaapjes over te slaan en dan komt het er dus niet meer van. En nu valt het me op dat ik het af en toe toch best wel nodig had blijkbaar.

13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben 25 en veel moe, slaap vaak savonds eventjes op de bank als de kids net op bed liggen. soms komt het voor dat ik smiddags als de kinderen op bed gaan dat ik dan ook even ga leggen voel me wel60 soms bah
    maar heb een b12 tekort krijg elke 4 weken een injectie als ik die weer gehad heb kan ik de wereld aan maar op het einde ben ik er weer aan toe en ben ik zo moe bah

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Nou hier nog 1!

Kan vroeg of laat na bed..ben altijd moe!

Heb me eigen ook gewoon de lummel ingewerkt..

Werkte 4 dagen in een kapsalon en 3 dagen ervan in een eetcafe.
    En dat 10 jaar lang..tot dat de eetcafe me eigenzaak werd(was vn me pa) nu sinds 3 jaar vn me man en mij)

heb nog meegeholpen ondanks me zwangerschap letterlijk tot ik ging bevallen..

zat met me 40ste week thuis..en met 41.6 dagen is me dochter geboren..

ben nog moe moe en moe..

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Herkenbaar helaas. Ben 35 en ook vaker en sneller moe, ga ook te laat naar bed eerlijk gezegd, daar zal het ook wel aan liggen.
    Hier ook een een eigen bedrijf en de toko moet altijd doordraaien dus voor rusten en middagslaapjes is geen tijd...
    Toch maar eens wat eerder naar bed!
    (vanaf morgen dan misschien, gaat vandaag niet meer lukken ;))

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Vroeger (hemel wat klinkt dat oud zeg)moest ik ook altijd lachen om die mensen met kids die afentoe om 9uur al op bed laggen.
    Nu doe ik het zelf ook.
    Je bent soms gewoon kapot.
    En smurf is behoorlijk consecuent om 6 uur gaat het van Maaamm flesssieeee. ;):D( In baby taal natuurlijk he)

17. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Ik heb het ook hoor! 's middags heb ik altijd een inkakmoment en als de kinderen op bed liggen moet ik echt een bakje koffie drinken om nog een avond te hebben! En ik ben pas 22..

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb het de laatste tijd en vooral sinds het zulk herfstweer is!

Heb nergens zin in, maar heb dat vooral als ik even zit..
    Dan kak ik gewoon helemaal in!

Als ik gewoon bezig ben, dan voel ik de energie weer.

Maar ik heb sinds de geboorte van mijn dochter nooit aan middagdutjes gedaan (ook niet in mijn kraamtijd) en ik ben ALTIJD bezig met iets.
    Werken, de kleine..en anders wel het huishouden.
    Echt, ik zit nauwelijks!!!
    Vind het héél moeilijk om gewoon te zitten voor de tv, ofzo.
    Dan denk ik: 'Ohgg, laat ik maar even de wc boenen of even de keuken poetsen'.
    Terwijl het al schoon is!!!

Ik doe het mezelf dus aan.
    Maar ik ga denk ik van die ijzerpillen halen want ik merk dat ik, sinds de kleine, sneller 'op' ben.

19. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Het is herkenbaar. Ik ben 36 en heb 3 jonge kinderen. Daarnaast werk ik 3 dagen en het hh doe ik op de vrije dagen. Mijn man doet ook veel maar toch heb ik het gevoel dat ik maar door moet gaan met strijken, stofzuigen, poetsen, dweilen en tussendoor nog ff de kinderen opvoeden :D.
    Ik heb het gevoel dat ik wel dagen kan slapen maar dat gaat gewoon niet.
    Anderhalf jaar geleden een flinke dip gehad en een paar maanden thuis gezeten. De arbo arts zei dat als ik niet goed voor mijzelf kan zorgen, ik ook niet goed voor de kinderen kan zorgen. Ergens is dat wel zo maar het lijkt wel een trein die alsmaar door dendert en je MOET meedoen....

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ehm...is het niet heel normaal dat je moe bent als je een hele dag in touw bent met je kinderen, werk, het huishouden?
    Ik ben 28 en heb een tweeling van 2. Vaak al aan het eind van de middag kun je me echt opvegen. Na het eten ben ik dikwijls wel over die dip heen (waardoor ik weer veel te laat naar bed ga...), maar het lijkt mij niet echt zorgwekkend. Het is nou eenmaal enorm druk met kinderen.

Deel Deze Pagina