Hoi allemaal, Als ik in mei nog niet zwanger ben moet ik er ook aan geloven want dan krijg ik een kijkoperatie en ik vind het idee alleen al eng. Kunnen jullie mij misschien beetje uitleggen hoe het in zijn werk gaat. En ben benieuwd wat er bij jullie uitkwam positief of negatief. groetjes, vruchtje
Hoi vruchtje, Ik heb vorig jaar mei ook een kijkoperatie gehad en zag er ook vreselijk tegenop. In het ziekenhuis was het die dag erg rustig en toen hebben ze ook echt de tijd genomen om mij op m'n gemak te stellen. Uiteindelijk is er tijdens de kijkoperatie lichte endometriose bij mij gevonden en die hebben ze gelijk weggebrand. Ik heb weinig last gehad van de narcose e.d. Het is wel verstandig om de dagen er na rustig aan te doen omdat je toch wondjes hebt die moeten genezen. Ik heb ook 2 dagen paracetamol geslikt voor de pijn. Ik werk in de zorg en ben pas na 1 week weer gaan werken. Hoop voor je als je een kijkoperatie moet ondergaan dat het allemaal mee zal vallen. Succes, groeten mirjam
hoi meid ik heb anderhalf jaar geleden een kijkoperatie gehad en een hsg en leo behandeling en is me allemaal best meegevallen wel nog een paar dagen last gehad van mijn buik en de wondjes maar verder niks... ik hoop dat het bij jou ook meevalt heel veel succes alvast
Ik moet em zelf ook ondergaan, ik heb 26 feb de operatie en de hsg. Ik zag er zelf ook enorm tegen op niet de operatie zelf maar de narcose. Op 7 feb krijgen we de uitleg van de anesthesist en de verpleegkundige wat betreft de operatie. Ik ben nu al iets minder bang. Miss dat je kan vragen of je ook een gesprek met de anesthesist kunt krijgen. We moeten maar denken dat het alleen maar kan verbeteren Heel veel succes, ik hoop dat het mee valt voor je. Liefs wolly
Heb net een kijkoperatie achter de rug en het is mij zo meegevallen! je wordt voor de operatiekamer klaargemaakt (bloedrukmeter, hartmetingsplakkers op je borst, infuus) en ook VOOR de operatiekamer krijg je al de narcose via een infuus en moet je in een kapje blazen....je bent echt zo weg! Je maakt dus (gelukkig) niets mee van een enge operatiekamer of de ongemakkelijke posities waarin je misschien wordt gelegd....jij 'slaapt' en je wordt wakker omringd met zorg op de uitslaapkamer. Daarna ga je terug naar de afdeling en daar wacht je mannetje...de mijne met rozen! Begrijp dat je je er druk over maakt, maar geloof me: niet nodig! De uitslag was wel spannend, dat afwachten, maar al snel kwam de arts vertellen dat het allemaal goed was. Ook fijn dat je de uitslag meteen krijgt vond ik. Veel succes in elk geval! groet, Koosje