zwarte was stinkt

Discussie in 'De lounge' gestart door suus28, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    De titel zegt het al mijn zwarte was ruikt altijd muf als het uit de wasmachine komt. Heb al verschillende wasmiddelen gebruikt, speciaal voor zwarte was en nu gewoon Robijn color maar het blijft vies ruiken. Iemand een idee hoe het komt of tip?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Miss moet die rubbere ring schoongemaakt worden of het putje wat onderin zit schoonmaken en nooit het deurtje dicht doen als er niet gewassen word.

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja dat heb ik nou ook snel!

Vooral als het een klein uurtje is blijven zitten!

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gebruik je voor de zwarte was een apart programma?

5. wolly

wolly Niet meer actief

Wat je ook kan doen is de wasmachine een keer zonder was te wassen en dan niks toevoegen en op z'n heetst laten draaien, zodat alle vieze restjes eruit gaan.

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Mm misschien is dat wel een hele goede, denk dat ik dat ook maar eens een keertje ga doen, op naar de 90 graden :D

7. wolly

wolly Niet meer actief

toen ik de wasmachine nieuw had gekocht werd het mij geadviseerd om dat 1 keer per maand te doen zodat alle resjes die aangekoekt waren weer weg te krijgen, en dat was weer beter voor de levensduur van de wasmachine.

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb dat ook gehad een tijd terug, toen hebben we dat uhm.. putje? onderin de wasmachine schoongemaakt nou je wilt niet weten wat daar uit komt aan troep! Sindsdien geen last meer van.

9. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Klopt helemaal hoor! Zwarte was neemt op de een of andere manier sneller geurtjes aan... Ik heb zelf een hele goede neus en als zwarte was ook maar een eventjes te lang in de wasmachine blijft zitten zit er zo'n geur aan die er maar moeilijk meer uitgaat... Een beetje oude-regenjassen-geur. Ben toch wel benieuwd hoe dat werkt, dat verschillende kleuren een andere werking hebben met geur. Met mijn andere wasgoed heb ik er namelijk nooit last van!

10. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Bah! Hier hebben wij ook altijd last van... En inderdaad als het eventjes wil blijven zitten.. :oops:
    Ik heb hier ook nog niks op gevonden.. Maar dat van die 90 Graden is een goeie! Dat ga ik ook maar eens proberen.

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ik ga dat ook eens proberen en idd dat rooster maar weer eens van onder schoon maken en dan op 90 graden laten draaien, ik hoorde dat je dan ook soda er in moest doen voor een goed resultaat?

12. Niet meer actief

Of leeg laten draaien op 90 graden met azijn , ontkalken is ook wel eens nodig. en inderdaad het pluizenfilter/ zeef schoon maken is ook geen ovebodige luxe.

En de hoeveelheid was middel . En vloeibaar spul is helemaal niet zo goed voor de wasmachine , is mij ooit verteld. Dat heegtyf een laagje op de onderdelen in de wasmachine.

13. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    O ja?
    Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel! Heluupp haha
    Ik wist niet dat dat niet zo goed is...

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

He das wel handig dat moet ik ook eens doen.... Heb bijna alleen maar zwarte was en dacht dat het aan de Neutral lag (had met Ariel geen last van) maar misschien is ie gewoon pekkig...

Ook maar eens proberen met 90 graden en azijn..

15. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Waar vind ik zo'n putje onder de trommel of aan de buitenkant?

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hadden t ook; maar moet zeggen al een poos niet meer; misschien door het wasmiddel? wij gebruiken nu vloeibaar (albert heyn en robijn) en eigenlijk niet meer gehad

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En ik had juist bij het vloeibare wasmiddel dat mijn wasmachine ging stinken... Zelfs mijn nieuwe na een maand of 2... Ik was nu de witte was met Ariel poeder en de gekleurde was met vloeibaar wasmiddel van de c1000. En idd af en toe de wasmachine op 90 graden laten draaien.

De man die mijn nieuwe wasmachine kwam brengen vertelde ook dat wassen op een lage temperatuur wel beter is voor het millieu, maar niet voor je wasmachine... Er blijven dan teveel niet opgeloste restjes achter... Op zich wel logisch.. als ik een keer een handwas doe met poeder, lost het ook niet allemaal op... Af en toe de machine op 90 gr laten draaien is een heel goed idee!

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    iedere maand op een hoge temperatuur wassen, anders krijg je een soort schimmel in je machine.
    en wassen met poeder schijnt toch het beste te helpen tegen dit soort problemen.
    voor donkere kleuren kan je dan weer vloeibaar gebruiken.

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kreeg nog een andere tip :D een wasbolletje met chloor in je wasmachiene doen en op 90 graden dat haalt en vieze geurtjes uit je machiene en het reinigt lekker :D

20. wolly

wolly Niet meer actief

Ik weet niet of dat ook voor chloor geld maar je moet wel uitkijken wat je in je wasmachine doet want niet alles mag want dat kunnen de onderdelen/elementen van kapot gaan.

Deel Deze Pagina