We zitten allemaal in hetzelfde schuitje dames...we moeten elkaar gewoon flink blijven oppeppen via deze site vinden jullie ook niet?
Miss Michelle, helemaal met je eens. Het gaat met al onze zwangerschappen gewoon helemaal goed ! Ik heb vanochtend gyn gebeld en behalve chromosomenonderzoek, waren alle uitslagen binnen en alles was goed. Aan een kant was ik blij en opgelucht, aan de andere kant, heel raar misschien, nu had ik nog geen oorzaak van die drie eerdere MK ... hmmmm ... toch ben ik iets geruster omdat ik weet dat mijn lichaam dus eigenlijk helemaal in orde is! En ... 1 december eerste echo, kan nu al niet wachten ! Sterkte allemaal KUS Dyaan
Het lijkt me verschrikkelijk angstig om weer zwanger te zijn na een miskraam. Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je een hart onder de riem steken! Kanjer dat je zo positief bent, Dyaan! En ook voor de anderen die zo'n nare ervaring hebben gehad en dan toch weer een nieuwe zwangerschap hebben. Zelf vond ik die eerste 12 weken ook superspannend. Maar als je dan wat rustiger kunt zijn, is de spanning daarna, wanneer je 'leven' gaat voelen. En als je het dan regelmatig voelt, en dan eens een dagje niet, dan heb je daar weer spanning over. Vervolgens de 20-weken echo. Spanning of alles dan goed lijkt of niet. En dan die 26-28 weken, de grens van levensvatbaarheid. Ook weer spannend. Daarna weer de angst of het 'goed' ligt, of in stuit. De 37-weken grens of je mag thuisbevallen of niet. En daarna het wachten. Soms nog overlopen ook! Hihihi, als je het goed bekijkt, is het negen maanden lang spanning. Eigenlijk is het toch wel knap dat zoveel vrouwen zoveel zwangerschappen doorlopen.
bij me eerste 2 zwangerschappen kende ik helemaal geen angst klinkt ook lekker simpel,maar kende die donkere enge kant toen nog niet ik was zwanger en dacht er niet eens aan dat het ook wel is mis kon gaan. nu ik al die miskramen heb gehad,denk je veel anders,en ben je gewoon bang,ookal wil je niet,je bent het gewoon en je bent toch blij als je bepaalde termijnen doorstaan hebt
ik denk dat iedereen dat idd wel heeft. echt vrselijk. Ik heb met ruim 8weken een goed echo gehad maar toch heb ik van die twijvel dagen zoals vandaag, zal het nog wel goed zijn. ik ben blij als ik het voel bewegen was bij de eerste met een week of 15al.
Hier na meerdere mk ook de eerste weken erg onzeker . Zeker toen ik met 6 weken begon te bloeden en zelfs stukken verloor. In de tussentijd deed het kindje het goed.Ik kon absoluut niet blij zijn ondanks de goed echo's. Pas toen het bloeden ophield bij 13 weken en het kindje goed groeide kon ik beginnen met langzaamaan blij zijn. Nu ben ik in het laatste trimester en de angst beneemt me soms nog .Ik denk dat ik helemaal angst vrij ben als ons meisje geboren is.