Wie oh wie kan me helpen.. Ik ben op zoek naar kleine lekkere hapjes met bladerdeeg. Normaal deed ik altijd een plakje bladerdeeg in 4en snijden en dan in elk kleine plakje een cocktailworstje rollen, erg lekker. Maaaaaaaaaaaar ik zoek nu wat variatie hahaha. Dus dames! gooi uw lekkere recepten neer
Wat een hele bekende is, is kipreepjes met boursin. Heerlijk! En ja het wordt echt gaar! Wat ook lekker is (vind ik) is gehakt rullen, zout, peper, paprikapoeder, kerriepoeder of in plaats daarvan gehaktkruiden er door heen doen en dan in het bladerdeed en in de oven. Heb je heerlijke hapjes.
Waarom zeggen jullie bladerdeed? Is dat een typfout? Ik maak wel eens zelf sauzijsenbroodjes! Ook erg lekker. Ik maak ook wel eens van fidodeeg kaashapjes met ricotta en geitenkaas erin! Mjammm!
Heeeeel simpel: plakje bladerdeeg besmeren met ei en daarover heen wat geraspte kaas. Bladerdeeg in reepjes snijden en even in de oven, jummie kaasstengels! Of zoet, maakte ik nog weleens (voor ik bruut aan de lijn ging haha): bladerdeeg weer met wat ei besmeren, daarover heen suiker en kaneel en dan in reepjes snijden.
vullen met spinazie (wat gebakken) met gehakt en wat geraspte kaas erdoor. vullen met fetakaas en peterselie en de buitenkant besprenkelen met sesam en nigella sativa zaadjes (kleine zwarte pitjes) -na ingesmeerd te hebben met ei natuurlijk)
Ik maak weleens een soort van bakje van bladerdeeg, dan een eitje erin breken (liefst hele dooier nog), ham, salami of spekreepjes erop en wat geraspte kaas of feta. Dan in de oven tot bladerdeeg en ei gaar zijn.
Wat ik erg lekker vind zijn pasteitjes! Heb een setje met plastic dingen ervoor en dat is eigenlijk om een circkel uit te steken en die dicht te klappen met de vulling erin (kan dus ook met de hand) Een ervan is precies de maat van een plakje bladerdeeg, ideaal Wat je daarin kunt doen: Beetje gehakt heel fijn rullen met een fijn gesneden uitje, gaar bakken en kruiden naar smaak en daarmee het bladerdeeg vullen. Kipgehakt maken met kip en bijv. een lenteuitje en kruiden in de keukenmachine.. (t moet echt fijn) dan even opbakken en ook de hapjes ermee vullen. Er kan natuurlijk ook kaas in of iets met groente als t maar fijn is want er kan in elk hapje maar een eetlepel vulling ofzo Lekkerste bij de pasteitjes is als je ze bakt in de frituur! Edit: Dit is zon ding, ik had een setje van 3 bij een of ander goedkoop winkeltje Bekijk bijlage 171960
Je kan ook zalm er tussen doen, erg lekker en valt hier thuis goed in de smaak... Wel lekkere dingen zie ik voor bijkomen , helaas net gegeten maar zal het zeker onthouden !!
ja lekker dat ga ik zeker doen! Misschien wel vanavond, ben nu aan t vasten dus nog even wachten tot half 10
Owww wat een lekkere recepten komen hier voorbij! Dank jullie wel dames! Dan kan ik de heren eens wat anders voorschotelen met het pokeravondje dan cocktailworstjes in bladerdeeg hihi *ook dat viel goed in de smaak* vind het leuker dan gewoon een bak chips en dat soort dingen neer te zetten.
rode ui fruiten en caramelliseren met honing, daarna afblussen met een scheutje rode wijn. 1 eetlepel ui met daarop eetlepel roomkaas en een zongedroogde tomaat op een vierkant bladerdeeg van ongeveer 7 bij 7cm leggen en dichtvouwen. ongeveer 20 minuten in de oven en klaar is kees
ik heb niet zon pastei snij ding maar zet wel een soepkom op de kom en met de vork aandrukken bij de rand, dat moet ook wel lukken lekker heb er wel zin in, ben zelf echt dol op alles met bladerdeeg
Tonijnvulling: tonijn uit blik olijfjes in schijfjes augurkje heel fijn gesneden fijn gesneden uitje kruiden naar smaak..zout,pepper,paprikapoeder kipvulling: kipfilet in kleine blokje snijden macaroni groente van de AH(voor gesneden lekke rmakkelijk) lekker kruiden met kipkruiden. Maak ook regelmatig kaasbroodjes: op 1 plakje deeg: plakje kaas 2dunne tomaatschijfjes gesnipperde ui zout en peper en dan dicht vouwen.