Die dagen vlak voor NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Julia76, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Klopt helemaal hoor, maar ik meende dat dat meer te maken had met dat je tijdens een zwangerschap sneller een uitslag hebt die afwijkende cellen vertoond. Niet zo zeer met dat het een nadelig effect op de zwangerschap of innesteling kan hebben.
    Ik weet het ook niet 100% zeker en als het goed is ga ik er toch niet achter komen of het kwaad kon ;)
    Maar voor de volgende keer neem ik het zeker mee. Over 5 jaar gelukkig, lekker ver weg :D
    Hoe voel jij je nu 5 dagen voor NOD?

2. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    De eerste maand was idd 28 en de 2 keer dat het 27 was begon het einde van dag 26 al met rosé en bruin op me papiertje en zette het pas de volgende dag door dus vandaar 27 maar heb nu nog helemaal niks gehad.

3. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Oh ja sorry het moest zijn heb een cycles van 26, precies 14 dagen na me ongi heb ik me eisprong.

4. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Heel herkenbaar dit. Deze keer 3e cyclus, dus net bezig. Maar voel nu al de zenuwen en frustraties. Vanochtend een slijmpropje, creme achtige kleur in het toilet, ook nog nooit gehad. Zou dit met de een eventuele zwangerschap te maken hebben? Ben nu een paar dagen na de eisprong.
    Succes allemaal!

5. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Het kan gewoon afscheiding zijn heb ik ook vaak maar mischien een innesteling die heb je een paar dagen na je eisprong weet niet of je dan ook een slijmprop verliest. Het is altijd moeilijk tezeggen een vrouwen lichaam zit raar in elkaar ;)

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik had dat ook, op 8 dpo. Zo enorm veel dat ik er van schrok en mijn lief erbij heb geroepen. Blij dat hij was. Ik heb er overigens een foto van gemaakt omdat ik zo bizar vond maar die zal ik jullie besparen :D

7. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ben nog niet zo goed in die termen allemaal rond zwangerschap. Wat betekent 8 dpo?

8. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

DPO= Days Past Ovulation
    Dus 8 dagen na mijn eisprong ;)

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    9 dpo en ik voel me goed. Nouja... afgezien van mijn nierbekkenontsteking.

Ik probeer me zo min mogelijk bezig te houden met kwaaltjes want het is elke maand wel iets.
    Alleen die honger vanmorgen is toch wel iets nieuws. Het lijkt ook alsof ik de gehele dag mijn schaambot (die streek) voel...

Ohh... dat van dat uitstrijkje wist ik niet (meer) dat dat de uitslag kan beïnvloeden...

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Doe maar niet whahaha!
    Gisterenavond op tv zo'n programma met kwaaltjes en klachten. Gaat zo'n griet RECHT voor de camera met haar benen wijd! Had volgens mij een infectie gehad ofzo... ze mocht zich niet meer met zeep e.d. wassen daar beneden.
    Gaat die arts met een doorzichtige eendenbek naar binnen om vervolgens dat gebruikte ding tegen de lens van de camera te duwen! Nee... voorlopig ook geen choco toetjes met vanillesaus! Ieuwww... haha!

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Whahaha bedoel je genante lijven?
    Oh my freaking... Ik heb heel snel weg gezapt. The horror!!! :D

12. meena

meena Lid

14 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Herkenbaar! Ik denk van alles te voelen, waarbij ik verstandelijk mezelf toespreek dat ik het moet 'negeren' omdat ik het mezelf verbeeld. Gevoelsmatig kan ik de symtomen wel toejuichen! Wetende dat ik weer verdriet heb als er menstruatie op gang komt!
    Deze maand heeft mijn temperatuur me iets anders laten zien dan vorige maanden. Mijn temperatuur bleef hoog, terwijl ik duidelijk menstrueerde. Zeker wel een dag of 4 voordat temperatuur zakte en menstruatie ook ongeveer voorbij was. Ik heb in een maand veel verlies (bruin/rood). De nasleep duurde dan ook tot dag 11, twee dagen geen verlies om vervolgens weer 3 dagen te bloeden. Met de CB ovulatietest heb ik mijn ovulatie op dag 17 gemeten (dag 17 vanaf mijn eerst doorgezette menstruatie. Dag 13 als ik van mijn temperatuur uitga). Wat zeggen jullie waarvan ik uit moet gaan? temperatuur of menstruatie als telling van de cyclusdagen?
    Het is nu 6 dagen na de positief gemeten ovulatietest. Gelukkig geen verlies, dat is afgelopen maanden wel anders geweest. Verder nog geen symtomen die iets zouden kunnen zeggen. Weer afwachten, maar dat is juist zo lastig.
    Volgende week maandag heeft mijn man een afspraak bij de afdeling fertiliteit voor een semenanalyse. Begin april hebben we samen een afspraak, waarin de analyse besproken wordt en we een intake hebben. Spannend allemaal.
    We zijn en blijven positief!!

Groetjes Meena.

13. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @dolfijntje1985 Dankje meid! Jij heel veel succes!

14. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Jeetje wat een ellende zeg! Ik weet hoe het is om de gehele maand door bruinverlies te hebben. Niet elke dag maar wel bijna. Bij komt het door het littekenweefsel van de ks. Daar zit een kleine holte en daar blijft tijdens de ongi bloed achter wat de gehele maand door er nog uit komt. Hoe heviger de ongi hoe minder bruinverlies bij mij.

Houd je je temp bij bij fertilityfriend? Ik vind zelf de temp metode het meest betrouwbaar mits je elke dag op het zelfde tijdstip tempt nog voordat je uit bed komt als je net wakker word.

Ook spannend voor jullie die onderzoeken.

15. meena

meena Lid

14 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ja het is vooral vervelend, de hele maand moet je rekening houden met verlies. Ik heb in het begin gedacht dat het bij het 'ontpillen' hoorde. Maar het werd alleen maar erger dan dat het beter werd. Het lijkt mij (maar ben niet medisch onderlegd) dat het niet bevorderlijk is voor een zwangerschap. Ik temperatuur vanaf oktober vorig jaar. Eind mei vorig jaar zijn we met de pil gestopt. Mijn temp. was ook leidend in de maanden dat ik niet echt menstrueerde, maar gedurende de maand alleen maar bruin verlies had, dus ook tijdens menstruatie. Temperatuur gaf inzicht in de dagen van de cyclus.
    Mijn temperatuur houd ik zelf bij (Excel). Dit doe ik betrouwbaar. Elke dag hetzelfde (tijdstip etc). Ik zie dat ik ovuleer, mijn temperatuur stijgt daarna weer netjes. Mijn duur van de cyclus is gemiddels 29 dagen, dus ook netjes. We gaan de onderzoeken nu afwachten en gaan vrolijk door.

Hoe is het bij jou? Qua cyclus, aantal rondes etc?

Groetjes Meena.

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Pff wat een herkenbare verhalen allemaal:) Mijn NOD is de 24ste pas, maar ik zit me nu al helemaal suf te piekeren over alles wat ik denk te voelen... volgens berekening zou morgen de innesteling kunnen zijn... ik denk dat ik krampjes voel, maar dat kan vanalles zijn natuurlijk...

Volgens mij beginnen mijn borsten al pijn te doen, normaal heb ik dat 2 of 3 dagen voor ik ongi word, dus dat zou nu erg vroeg zijn...

Ik wil me er niet druk om maken, maar dat is verrekte lastig... En dan zijn wij nog niet eens zo lang bezig, maar als je iets zo graag wilt en je hebt zo lang gewacht op de perfecte situatie (en je bent een controlfreak als ik:D) dan is het best lastig om het los te laten... Ik heb wel met mezelf afgesproken om niet te testen voor NOD, omdat het klauwen met geld kost al die testen, en uiteindelijk is het uitblijven van je menstruatie het duidelijkste signaal, de test bevestigd dan alleen nog maar wat je eigenlijk al weet...

17. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen we die laatste dagen voor NOD niet overslaan en meteen te horen krijgen of het wel of niet gelukt is deze maand ? Lijkt me heerlijk ! Elke keer als ik ongesteld ben geworden zeg ik tegen mezelf: "Je bent er te veel mee bezig" "Je maakt jezelf gek met kwaaltjes" "Geef jezelf nu niet te veel hoop" Maar goed, stiekem hoop ik toch, en ben ik er toch mee bezig en kwaaltjes worden met open armen ontvangen ;) Ik ben gewoon hardleers en een beetje eigenwijs.....dus op naar mijn NOD. Nog 11 dagen te gaan....whooptiedoo !

18. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik heb al meerdere keren voorgesteld een knopje naast mijn navel te installeren die direct na de eisprong groen oplicht als het is gelukt en rood als het niet is gelukt. :D

(Ja, ja, ik weet het.. dan is er ook nog de innesteling waarbij dingen hopeloos fout kunnen gaan. Maar dromen mag toch? ;))

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Lizzy of een kijkluikje... En een countdowntimer voor m'n ei lijkt me ook wel pratisch ;)

Deel Deze Pagina