1e prikjes en antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Goedemorgen dames,

Sinds vandaag zit mijn zoontje aan de antibiotica omdat hij al sinds dat hij 2 weken oud is verkouden is, groen snot heeft en nu een rood oortje. De kuur duurt 10 dagen en volgende week heeft hij zijn 1e vaccinatie.

Nu heb ik het cb gebeld maar die wisten niet of ik de afspraak moest verzetten en morgen word ik daarover terug gebeld. Echter moet ik vandaag weten of het Door kan gaan of niet omdat mijn vriend vrij moet vragen bij zijn nieuwe werk.

Weet iemand toevallig of je de prikjes gewoon kunt zetten of is het verstandiger om het sowieso uit te stellen?

Bedankt vast :)

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nee niet doen als niet fit zijn

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het niet doen. Ik heb het 1 keer gedaan en daarna een heftige reactie gekregen.

Hier ga je vaak wel naar de gewone afspraak en dan overleggen ze ter plekke of het wel/niet kan. Kan het niet, dan kom je later terug tijdens het inloopspreekuur om de prik even tussendoor te zetten.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    En wat nou als die bv volgende week wel weer fit is maar nog wel aan de kuur zit, gewoon niet doen of aankijken op dat moment wat hun zeggen?

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik zou dat even overleggen met je huisarts.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Alleen bij koorts of een acute infectie wordt de vaccinatie gecontra-indiceerd. Tegen die tijd is dat niet meer zo. Dus volgens mij zou hij hem wel mogen krijgen. Of je dat zelf ziet zitten is een tweede.

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Zou gewoon naar de afspraak gaan maar niet vaccineren

Zou even uitstel doen tot die goed voelt

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zelf heb ik de afspraak van gisteren afgezegd omdat dl beetje ziekjes is.
    zij zou de 2e vaccinatie krijgen.
    bij de eerste heeft ze ook gereageerd met wat verhoging/lichte koorts dus mijn gevoel zei nu niet doen.
    dl vind het gefriemel van aan en uitkleden ook niet heel fijn dus volgende keer maar hoor.
    ik denk dat je vooral naar je gevoel moet luisteren.
    een week of 2 later kunnen die prikken ook nog wel gezet worden.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ben inmiddels terug gebeld en het is 2 weken uitgesteld. Mocht niet met antibiotica zei de mevrouw aan telefoon. :)

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Apart, het RIVM zegt wat anders. :(

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gek mijn zoontje heeft meerdere keren antibiotica gehad en gewoon zijn prikken gehad....
    Maar misschien ligt het aan het soort antibiotica ?

Maar misschien is het wel lekker even uitstel zodat je zoontje eerst een beetje kan opknappen! Beterschap

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ow echt? Ik heb niet verteld welke antibiotica die heeft hebben ze ook niet naar gevraagd. Nouja vind het niet erg ben toch al geen prikjes fan:) dankjewel hoop ook dat hij opknapt. Met een verkoudheid moet het verder wel gewoon kunnen toch?

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Verkoudheid moet geen probleem zijn. Mijn zoon is echt van week 2 tot dat hij een maand of 7 was verkouden geweest :( hele winterperiode vorig jaar. Oke niet continu natuurlijk maar voor mijn gevoel wel. En al zijn eerste prikjes was hij verkouden.

En nee die prikjes zijn echt @€&-/)74&@ haha. Ik vind en vond ze vreselijk...

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Uitstellen. Een AB-kuur is vrij belastend voor het lichaam, je immuunsysteem heeft daar best een zware dobber aan. Daar ga je dan geen vaccinatie overheen gooien waarmee je immuunsysteem ook nog eens aan de slag moet. En al helemaal niet bij een jonge baby. Ik vind het heel bijzonder dat je CB daar direct niet het antwoord op kon geven....

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zie mijn verhaal. Tijdens een AB-kuur is het echt niet verstandig het immuunsysteem nog eens dubbelop te gaan belasten. Uitstellen dus als je kind een AB-kuur heeft.

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Misschien bedoelen ze bij het Cb dat de afspraak wel door kan gaan, maar dan zonder prikjes?

Vaccinatie en ab kuur moet je echt niet tegelijk doen!

Deel Deze Pagina