Die die die die die die die die!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hihi erg leuk om te lezen wat jullie kindjes daarna gingen zeggen! Mijn zoon heeft al een aardige woordenschat, maar blijft diediedie roepen. Ik probeer hem zoveel mogelijk het daadwerkelijke woord te laten zeggen, als hij dat woord kent. Als ik bv weet dat hij nog een cracker wil, kan hij gewoon 'kèkuh' zeggen 😀

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Haha, 'mij' begint mijn dochter door te krijgen.
    De 'die, die, die'-fase is echter nog niet geweest :D

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja leuk hè, hoe ze woorden verbasteren. Dochter noemde alle vogels in het begin 'kaka', omdat kraaien zo klinken.

4. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Leuk topic, want hier ook een die alleen maar DIIEE zei/zegt. Het wordt momenteel aangevuld met een klagelijk OOOK...haha moet er altijd wel om lachen. :)

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje zegt echt alleen nog maar die die die die.... en dat vanaf een jaar tot nu :p in begin zonder echt een bedoeling nu dus echt wijzend naar iets.

papa en mama kan die zeggen maar gebeurd echt weinig.

En meer niet eigenlijk ;)

Oh en sinds kort doet die oooooh met dat mondje er bij. Als die valt , iets gooit of er gewoon iets gebeurd. Het is hier dus de hele dag die of ooohhj

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Haha, hier zei mijn dochter toen ze 8-9 maand was continu 'DIDI' :D

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja! Die hebben wij hier nu ook! Oh! En boem bij vallen.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Heel herkenbaar! Hier is het ook máándenlang alleen maar die, die, die of als ik dan iets pakte wat ze eigenlijk helemaal niet wilde, nee dat, dat, dat geweest. De fase lijkt nu bijna over te zijn.

Mn oudste had trouwens ook zo'n stopwoordjes fase, maar bij haar was het magische woord "oké". Op alle vragen, waarop ze ook met ja zou kunnen antwoorden, was het antwoord bijna wel een half jaar lang standaard "oke". Ik heb heel veel flimpjes, waar je haar om de haverklap "oke" op hoort zeggen. :)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    eerst was het DIEEEEE.. daarna "van mij" en nu "ik mag dit"... maar als ze een driftbui hrrft, komt er niets gearticuleerds meer uit en is het opeens weer "die die DIEEEEEE" :D

10. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Al maanden die die die, net zolang tot er iemand reageert. Als je dan het juiste benoemd.(Wil je drinken?) Dan komt er een prachtig en helder en gelukkig JAA uit.
    Laatst speelden we dom en begrepen haar niet en toen zei ze Trikkuh... maar nu roept ze gewoon harder die die die ;)

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    De die fase was best lang tot de mama fase. Nu is hij 20 maanden en paar dag hoor ik heel veel: is nie. Dus papa is nie, paase ( paarse) lampje is ni, en zijn favoriet smo smi savonds maan is nie. Ater wolkuh ( achter wolken)
    Schattig maar niet constant.haha

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Bijna 2 en nog steeds die?die?die? probeer het hem te laten zeggen maar nee hoor;)
    Als hij het niet wil gaat het:NEE! En als hij het wel wil zegt meneer geen ja maar begint heeeel lief te lachen... smelt...:)

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Hihi de die is herkenbaar!
    Dochterlief had een heel mooi "oeh, wat is dat?" Toen ze rond anderhalf was.
    Zoon is nu 17 mnd, en kent oa "ieuw" voor vieze luiers, "wow" voor alles wat mooi is, hap/hammmm voor eten, en soms "ja!" Maar vaker heel hard knikken om te bevestigen. Oh en boeboeh!!!! Voor drinken bij mij. 😜

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ook! Ik vind het vet schattig!!

15. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje (net 14 maanden) wijst en zegt op een soort piepende toon 'uh uh' Soort zeehondgeluid. En ze kijkt er ook heel ongeduldig bij. Als ze het niet krijgt of niet snel genoeg in haar beleving gaat ze steeds meer armgebaren maken en luider piepen. Echt om gek van te worden af en toe. Ze doet het ook bij dingen waar ze echt makkelijk zelf bij kan. Dan probeert ze eerst een tijdje of ik het toch niet voor haar wil pakken. Hihi. Die lijkt mij al een hele verbetering ten opzichte van mijn kleine zeehond.

Gelukkig kan ze wel heel veel andere woordjes en zegt ze die heeeeeeeeeel schattig. Ze kan op tien manieren mama zeggen. Van een soort Italiaanse versie tot mamamam als ze mij ineens heel lief vindt.

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oh ja! Naar alles wijzen met dat kleine vingertje en dan die die. Lijkt erop dat ik bij elk voorwerp moet vertellen wat het is. En als ze iets niet snel genoeg krijgt dan gaat ze op een dringende toon verder met "die" En het is ook heel vaak "datte" en "bah" Ze is net 3 weken geleden 1 geworden. Naast Papa en af en toe mama zegt ze niet veel

Deel Deze Pagina