Baby dubbelde bilplooi aan een kant, wie heeft dit ook gehad ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilly1989, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Vandaag bij het CB hebben ze een dubbele bilplooi ontdekt aan de linkerkant van ons ventje van 9 weken. De vorige keer was dit nog niet. Als het over een maandje er nog zit, dan willen ze er in het zkh een echo van laten maken. Maar hopelijk komt hier niets uit.. Wanneer hier een heupafwijking op te zien is, zal ie een spreidbroekje aan krijgen. Dus hopelijk is het niks! Wie heeft dit ook gehad??

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Had dl ook, heb het nagevraagd bij Cb arts en die heeft op het oog bepaald dat het alleen huid was, en heupen/benen recht zaten/even lang etc waren. Na een half jaar ofzo was de plooi ook weg.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Hier ook pas geconstateerd. Wij hebben vorig jaar al een spreidbroek gehad, dus gelijk doorgestuurd voor echo. Niks aan de hand, het komt vaker voor. Het is 1 van de dingen waar het cb naar kijkt en kan een heupafwijking zijn. Hoeft niet! Bij ons was er ook wat beenlengte verschil te zien.
    (Nog) niet stressen!

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook gehad. Hebben echo gehad ter controle vd heupen maar alles was ok

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier ook, alleen was het bij ons slecht nieuws. Dochterlief had dubbele plooi, beenlengte verschil en kon de beentjes in in volledige "kikkerstand" krijgen. Ze bleek een heupluxatie te hebben.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Onze dochter had dat ook bij n maand of 2. En haar bilnaad was helemaal scheef! Echo laten maken, niets aan de hand met de heupjes. Wel was haar ene beentje een stukje korter dan de andere. Dat is een beetje bijgetrokken toen ze ging kruipen en helemaal toen ze ging lopen. Er wordt nu nog steeds op gelet, evt moet ze een zooltje als het toch nog ongelijk blijkt te zijn.

Onze zoon van nu bijna 3 maand moet vrijdag voor n echo, zijn ene kant is bij zn heup wat minder soepel dan zn andere kant, ben benieuwd...

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Onze dochter had het ook, is met 9 maanden geconstateerd. Ze heeft een echo gehad waar niks op te zien was. Later nog een foto want het CB vertrouwde het niet i.c.m. het beenlengte verschil wat zij ook had maar ook daar was niks op te zien.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja
    Oudste had dubbele plooi maar geen heupafwijking (gratis bij 3mnd echo lumc poli en onderzoek bij 2wk)
    Jongste had dubbele plooi en ernstige afwijking links dysplasie en luxatie

Ik zou zeker niet wachten maar echo maken met vanaf 6weken. Is erg van belang zsm afwijking zien en behandelen.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Kindje is al 9 weken...

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #10 piccolina, 5 jan 2016
    Laatst bewerkt: 5 jan 2016
    Dan zsm echo maken in ziekenhuis.
    Ik raad aan om echo maken gelijk bij kinderorthopedie afdeling ziekenhuis. Lumc, amsterdam academisch, sopia, nijmegen, utrecht
    Vraag verwijzing via cb of huisarts.
    Dus gewoon bellen zh en vragen of ze kinderorthopeed hebben
    Mocht er niets aan de hand zijn is mooi maar eventueel iets zijn veel beter in behandelen dan gewoon orthopeded

Btw hij zou eerst wel pavlikbandage krijgen voor 6wk dan beoordelen ze dat. Licht aan afwijking en of ee luxatie is.
    Als kindjes ouders is krijgt hij dat pas spreibroek.

Mijn dochter had pavlik is niet geholpen en ze worddt as donderdag geopereerd en gips voor 3maanden. Ze heeft lichte dysplasie 54 graden en luxatie en we zijn blij dat we gelijk naar lumc gingen daar doen ze sneller operaties ipv spreiden lang en doen geen tracties
    Na verwachting ze is na 3mnd gips uitbehandelt en hoeft ook niet spreiden.

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Mijn zoontje had dit ook. Echo gaan laten maken, maar alles was normaal.
    Niet panikeren dus :)

12. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Jaa de pest is dat we 4 weken moeten wachten van het cb en dat ze ons daarna pas willen doorverwijzen als ie het nog zou hebben maar mij lijkt het dat z'n plooi niet ineens weg is toch ?

13. K1987

K1987 Lid

1 apr 2013
    6
    0
    1
    Hier niet eens iets te zien aan de plooien of beenlengte maar omdat ik het zelf heb gehad als baby toch doorgestuurd en dochter bleek een milde dysplasie te hebben. Gelukkig na 2,5 maand pavlik overal vanaf.
    Bij het CB zeiden ze dat ik bij het HA kon vragen om doorverwijzing voor een echo. Daar heb ik gewoon naar gebeld en kon de verwijzing diezelfde middag nog ophalen.
    Ik ben het echt eens met hoe eerder hoe beter dus misschien even bij je HA vragen ?

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #14 piccolina, 5 jan 2016
    Laatst bewerkt: 5 jan 2016
    Je hoeft niet cb wachten
    Huisarts kan verwijzen en als je opdringt bij cb en zegt dat het in familie zit moeten ze brief maken maar ik zou via ha gaan cb heeft 0.0 verstand van

Ofwel moet ik zeggen hier poli bij 2wk arts in opleiding zag niets en cb arts bij 4wk wel;)
    Bij lumc (denk andere zh ook) kan je gewoon naar gratis inloop ochtend gaan ze kijken en ze maken bij risicos altijd echo bij 3mnd. Je belt ha die maakt digitale verwijzing

Echt meid enkel echo kan uitsluitsel geven en inderdaad tot 3mnd kan dat zelf wegtrekken maar echo doen ze ook met wachtlijst.. En is beter zsm behandelen als toch wel iets..

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Is dat bovenaan de bilnaad? Dat heeft mijn dochter dan ook. Ik heb zelf heupdysplasie gehad dus ze wordt met 3,5 maand doorverwezen voor een echo door het cb.
    Hun vertelde dat het precies met 3 maanden moest omdat het eerder niet te zien was. Ben ik dan fout geinformeerd?

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Deels.. Is wel te zien alleen kan spontaan lichte vanzelf genezen tot 3mnd maar meestaal doen ze wel pavlik.
    In elk gevaal bij aaNwijzing genetisch of onderzoek bij 2-3wk oud doen ze echo met 6wk.

Deel Deze Pagina