die die die, wat is da, die, was da, dieeeee!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hahaha😂

Ja maar het eindigt wel in een driftbui als hij het antwoord niet goed genoeg vindt.

Nijntje1984: die daarom pikt hij ook pas na een stuk of 20 waarom vragen. Hij begrijpt al wel dat het dan gewoon genoeg is :p

2. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hier ook een mannetje die alles wil weten, en ik geef daar (nog) braaf antwoord op. Hij stelt de vraag maar één keer, maar blijft het antwoord herhalen.
    Bijvoorbeeld: lampjes 7,8? Dat?
    Dat is de wekker van mama.
    Wekker, lampjes 7,8? Doettie?
    De wekker vertelt mama Hoe laat het is.
    Wekker Hoe laat het is. Wekker Hoe laat het is. Wekker Hoe laat het is... x500.

JAAAA DE WEKKER VERTELT HOE LAAT HET IS JA!

Gelukkig is hij verder heel erg lief ;)

3. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Wij hebben sinds kort ook een nieuwe: Hoe laat is het nu? 1 minuut later, hoe laat is het nu dan?

Of als we in de auto zitten: waar zijn we nu? Hoe heet dit?

Haha

4. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Mijn zoontje had het een half jaartje geleden ook. Maar dan met zaken die hij nog niet kende. Wat is dat? Wat is dat? Wat is dat?

Ik zag het als de voorbereidende fase van "Waarom?". Wat is dat? Is nog iets gemakkelijker te beantwoorden... :D

Wanneer ik weet dat mijn zoontje iets kan benoemen dan pak ik het niet voordat hij het netjes heeft gevraagd (hij kan nu commanderen...:$).
    Ik kijk hem aan of zeg 'hoe vraag je dat netjes?' en kom echt pas in beweging wanneer hij het goed zegt. Nu hoef ik hem vaak maar aan te kijken en hij verbetert zichzelf. Duurde wel twee maanden oefenen hoor, maar groot was mijn verbazing dat al dat corrigeren toch wel effect heeft.

Succes!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nu is het soms : wat is da daar? En nog steeds wat is dat en dieeeeee
    Ik heb jullie tips opgevolgd en blijf het meeste benoemen. Maak het nu wel vaak moeilijker : een rode auto, een blauwe auto,...
    Bij die vraag ik wat het is en benoem ik het ook, dan probeert hij het ook na te zeggen

En het woord alstublieft begint ook te komen. Ajebie:D

Die die dieeeeeeeeeeeeee
    wil je de auto?
    Jah dieeeeeeeeeee
    auto
    Au o
    goed zo, hoe vraag je dat?
    Ajebie
    :)

Deel Deze Pagina