Die eerste 12 weken aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Witte, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben echt in 1 keer helemaal gestopt met roken. Tijdens het wachten van de zwangerschapstest heb ik mijn laatste shaggie gerookt.. Toen ik een positieve test in mijn handen had, meteen de rest van mijn pakje shag weggegooid en helemaal gestopt. Wel moeilijk in het begin, maar na een week was ik er al aan gewend.. Dat terwijl ik 2 pakjes shag per week rooktte..
    Vandaag heb ik de 12 wekenecho gehad. Alles was weer helemaal goed. Dus ik ben superblij. Nu op naar de 20 wekenecho, maar daarvoor heb ik op 11-8 nog een echo.

2. Corrines

Corrines Lid

18 jun 2008
    10
    0
    0
    Hi!
    Ja, dat herken ik zeker! Het is zo spannend allemaal, dat ik zelfs in het begin de uren heb zitten tellen! En die kropen, dat kan ik wel vertellen!
    Het is al heel wat als je de '8 weken grens' over bent. Veel miskramen onstaan in deze periode doordat het hartje, dat zich in de 6e week ontwikkelt, niet goed tot ontwikkeling komt. Dan duurt het vaak ca. 2 weken voordat je lichaam het op de natuurlijke wijze afstoot en afvoert.
    Maar ook na die 8 weken heb je weer de 'hobbel' naar de 12 weken! Ja, we worden wel met ons geduld op de proef gesteld!
    Omdat wij 'onder behandeling stonden' hebben wij gisteren al een echo gehad. Het is onbeschrijvelijk wat je voelt als je het hartje ziet en hoort kloppen! Echt geweldig. En dan is het ook opeens zo 'real'! Ondanks alle zwangerschapskwaaltjes die ik al weken voel, is nu echt het besef dat het toch echt écht is!
    Heel veel sterkte met de aanloop naar de 12 weken! Ik heb een dagboekje gekocht, waarin je per dag kunt zien wat er met de foetus en later embryo gebeurt. Je kunt er ook van alles bijschrijven. Ik twijfelde even of ik in dit bijzonder vroege stadium (al vanaf de tweede dag na mijn NOD) er wel aan moest beginnen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het geeft mij elke dag veel en leuke informatie! En mocht het toch niet goed gaan, dan heb je wel de periode nog voor je in beeld, zodat je er wel op terug kunt vallen.
    Afijn, misschien is het dagboekje ook wat voor jou? Het is als het ware de verjaardagskalender van vroeger afstrepen, :) Als je de titel wilt, hoor ik het wel.
    Sterkte en wij leven met je mee!
    Corrine

Deel Deze Pagina