die eeuwige files!

Discussion in 'De lounge' started by miekie82, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje de vrachtwagen stroken zijn super. alleen wat linda al zei de caravans zijn ook een probleem.en dat hebben we het nog niet gehad oven de zo genaamde zondags rijder :) maar dit is een onderwerp daar kan lang over door gaan en mezelf erg boos over worden.
    ik zou zeggen ga zelf eens een keer rijden met z'n ding.en dan geladen met vloeistof.dan weet je waar om ze inhalen

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik werk in de buitendienst en zit dus erg veel bij de weg. Persoonlijk heb ik weinig last van vrachtwagens....maar wel van de gemiddelde 75+ er en de gemiddelde vrouw ook :oops: Ik kom soms mensen tegen waarvan ik me echt sterk afvraag hoe zij aan hun rijbewijs zijn gekomen :cry:

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

met D.E. punten/pakje boter?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,077
    3,866
    113
    Inderdaad, het is bizar wat je allemaal op de weg tegenkomt.

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb me voorgenomen om het los te laten en ik moet zeggen.....het helpt echt! :)
    ik zat me ook elke keer helemaal op te vreten als er file was (2 maal daags A13 rotterdam/den haag) of achter een HELE slome auto zat, maar heb besloten om me er niet meer druk om te maken maar te denken:
    HET IS NIET ANDERS.
    pffff scheelt een hoop frustratie

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Dat is ook zo, je kunt je er heel druk om maken maar daardoor verdwijnen die auto's echt niet...helaas ;)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Iedereen geeft hier de vrachtwagens de shculd van de overlast, bullshit.

De enige overlast op de weg zijn auto's die ineeens voor je duiken zonder richting aan te geven en dan gaan inhalen met 1 km per u verschil, autos die links blijven rijden, schuin achter een andere auto. DAT zijn de mensen die overlast veroorzaken.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Idd die zijn irritant voor even maar gaan meestal ook weer weg. Snap ook wel dat het irritant is als je als chauffeur moet rijden achter iemand die langzamer gaat dat jij, dat vind ik zelf ook niet leuk!

Mijn broertje heeft een maand terug tenauwernood een ongeluk overleefd door zo'n actie. Voor hem ging iemand van achter een vrachtwagen opeens naar links met 60 km/u, gevolg iedereen vol op de rem, mijn broertje stond bijna stil knalt er opeens een figuur op hem met zo'n 100 km/u, gevolg 8 km file. Degene die de file veroorzaakt heeft heeft het vermoedelijk niet eens door, maar dat soort mensen moet echt het rijbewijs onmiddelijk afgepakt zeg. Als je zijn auto ziet, echt een godswonder dat ie nog leeft :confused:

Maar goed... Files zijn verschrikkelijk stom. Wij zijn uit de randstad verhuisd door de drukte maar zelf hier in Zeeland op de A58 is het echt druk aan het worden, echt heel irritant!

9. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    Devilschase schreef:
    Iedereen geeft hier de vrachtwagens de shculd van de overlast, bullshit.

De enige overlast op de weg zijn auto's die ineeens voor je duiken zonder richting aan te geven en dan gaan inhalen met 1 km per u verschil, autos die links blijven rijden, schuin achter een andere auto. DAT zijn de mensen die overlast veroorzaken.

En absoluut ook vrachtwagens!

die eikels die opeens voor je gaan rijden omdat ze zo nodig met 1 km/uur verschil een andere vrachtwagen moeten inhalen, en wij maar weer vol in de rem.

Verschrikkelijk die lui

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb je zelf al eens een keer in een vrachtwagen gereden?

11. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    ja, en nooit meer,

bijna al mijn ooms zijn vrachtwagen chauffeur, en de meeste files waar ik in sta zijn veroorzaakt door files..grrr.

Uiteraard zijn er ook auto's die er schuld aan hebben, maar 9 van de 10 keer is het bij mij een vrachtwagen die voor problemen zorgt

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je al eens in een vrachtwagen heb gereden weet je hoe het is om constant gas los gas in te moeten doen.en als je je gewoonhoud aan de snelheid hoef je ook niet vol in de remmen hoor.

13. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    alsof ik 80 rijdt haha.

een vrachtwagen rijdt nog altijd veel langzamer en komt er altijd in, zodat ik gas los moet laten etc..

Wat een ramp als vrachtwagens gewoon op 1 baan blijven en misschien 78 moeten rijden achter elkaar,nee dus, en zou heel veel ergernis schelen.

Staat niet voor niets heel hoog in de ergernis top van het verkeer hoor.

Maar laat maar, ik vind ze heel irritant, en zolang ik op de weg zit zal ik dat ook wel blijven vinden, tenzij ze laten zien dat het niet zo is, en dat gebeurd dus nooit

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat moeten ze dan doen? niet inhalen omdat er auto's aankomen? en dan 3 uur lang achter een andere vrachtwagen gaan rijden die 78 rijdt? Vrachtwagens die netjes hun knipper uitdoen, laat ik er zelfs voor, na 3 minuten hebben ze ingehaald en zitten ze weer rechts. Die autos die hem er zo voor pleuren blijven rustig 5 km voor je rijden op de linkerbaan met 110 km/u terwijl de rechterbaan dan zelfs sneller gaat.

Niets is zo irritant als iemand die 2 of 5 km onder de max rijdt, en dat geldt ook voor de vrachtwagens, die hebben er net zo goed last van als een andere vrachtwagen te langzaam gaat.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat is zeker een ramp want als de eerste 80 rijd rijd de laatste 60 mischien nog wel langzamer en dan komen er ook geen personen autos meer tussen! maar ja er komen weer acties dan merken de automobilisten het wel.maar ja als vrachtwagen chauffeurs zo irritant zijn.hoe doe je dan je boodschappen als er geen vervoer is binnen kort gaan er ook acties komen en gooien ze alle brandstof depot opslot 2 dagen en er kan niet meer getankt worden 3 dagen de winkels gaan leeg 4 dagen nederland ligt op zijn gat. och wat zijn de vrachtwagen chauffeurs toch slecht ze zorgen er voor dat wij eten op ons bord hebben!

en daarbij op de nederlandse auto snel weg is het minimale 60kmu dat zal ook blijken uit de acties

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als de 1e 80 rijdt rijdt de laatste 60? hoezo dat?

Als ik 120 rij rijdt de voorste toch ook geen 200?

17. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    En omdat ze zorgen voor bevoorrading mogen ze zo slecht rijden?

En natuurlijk voer die leuke acties en zie maar of je nog meer sympathie krijgt?

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

het gaat hier niet om de sympathie zeker niet.maar puur om mensen die zo reageren nu duidelijk te maken dat als er geen vrachtwagens ook geen eten is.sympathie krijgen we al jaren niet meer.
    en slecht rijden chauffeurs worden ieder jaar getest dus zo slecht rijden ze niet maarja je zal niet naar de kentekens kijken denk ik.

en dat 80 60 verhaal het is zo dat vrachtwagens constant op de rem moeten als ze hoger begrensd zijn als hun voor ganger waarop de achterste nog harder moet remmen en nog maar 60 rijd en daarbij in het zo dat er dan geen auto meer tussen kan komen.

maar ja ik vind het goed er zullen altijd mensen zijn die het beter weten dat de mensen die met 30 ton klasse 6 rond rijden.want ja wij zijn maar domme vrachtwagen chauffeurs(met een ateneum diploma mbo en hbo diplomas)en wij weten niets

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    op de rem moeten als ze hoger begrensd zijn? als je gewoon afstand oudt en dezelfde snelheid rijdt hoeft dat niet? Mijn auto is ook sneller dan een suzuki alto, en als die 80 rijdt en ik ga er met 80 achterrijden, hoef ik toch ook niet steeds heel hard te remmen?

Je moet alleen hard remmen als je te weinig afstand houdt en je voorganger remt. Of je moet er constant zo dicht op gaan rijden dat je wel moet remmen omdat je anders acherin rijdt.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

een vrachtwagen 35 ton is geen personen auto van 1000kg

Share This Page