Ah bah, rillingen en gelijk kijken of er niet 1 hier zit Wij hebben ze ook elk jaar, ben als de dood ervan
Het is idd niet zo dat ze altijd met zn 2e zijn. Spinnen vrouwtjes eten de mannetjes graag op als die in de buurt zijn (na de paring) Wel is het zo dat je er 2 nodig hebt voor de paring, vandaar dat men zegt als je dr 1 ziet zit er nog een maja tel daarna de miljoen baby's er maar bij op We zitten nu zon beetje aan het spinnenseizoen volgens mij, en net als muggen de ene keer zitten er meer dan de andere keer... je kan er helaas niet echt iets aan doen.
waaa die foto! is die van internet? zo groot? gelukkig nog nooit gezien hier in de flat.. kan me voorstellen dat je die gewoon voorbij hoort rennen..
Er zaten er 2 in de hal, heeel eng. En nu ben ik bang, zeker na die foto's en alle reacties. Iell.. Hoe komen ze in huis???
Hier zien we elke avond wel een grote spin voorbij rennen, zoals op het eerste plaatje in dit topic. Ik vind het zo'n grappig gezicht . Ik laat ze lekker, mijn vriend wil ze het liefst vangen omdat hij vindt dat ze buiten horen (is ook zo natuurlijk ). In de tuin zitten grote kruisspinnen, elke ochtend even uitkijken of je niet met je gezicht door een web loopt. In de garage zit een héle grote, die zit daar blijkbaar goed want je ziet 'm bijna groeien, altijd even bukken voordat we naar binnen gaan . Ik ben wel blij met de spinnen, heb namelijk een hekel aan vliegen en muggen . En ik ben ds totaal niet bang voor spinnen.
Awel, normaal gezien bellen ze gewoon aan maar het kan ook zijn dat ze door een piepklein spleetje binnen kruipen Sorry slechte humor maar kan het niet laten
Worden jullie trouwens ook zo misselijk als jullie een spin zien? Mijn mannetje moet daar zo om lachen dat ik dat heb. Mijn maag wil zich echt om draaien...raar he
Ik haat spinnen. Ik ga echt voor ze op de loop. Wij hebben ze vaak in de berging zitten. Als ik ze zie gil ik ons heel buurt bij elkaar,haha..
Wij wonen naast een stuk bos, dus hier hebben we regelmatig zo'n joekel in huis. Laatst moest ik naar de wc en ik doe het licht in de hal dan niet aan, maar gebruik het licht van de straatlantaarn. En dan zie je ineens op de muur zo'n enorm ding zitten. Je schrikt je het apelazerus. Een vliegenmepper gepakt en dat ding dood gemept. Of je loopt de trap op naar boven en ineens zit daar 1 op de muur. Ze zitten ook weleens in onze slaapkamer. Mijn man moet 'm dan gelijk weghalen, want anders maak ik 'm dood. Heb namelijk al 2 keer zo'n joekel in mijn nek gehad 's nachts, die mijn haar als lekker warm nestje had gebruikt. Brrrrrrr krijg de rillingen er weer van als ik er weer aan terug denk. Of je zit lekker op de bank tv te kijken en ineens zie je wat over de vloer rennen. Komt er weer zo'n joekel voorbij sprinten. Het leuke om naast een stuk bos te wonen zijn de eekhoorntjes, spechten, koolmeesjes, boomklevers, buizerds e.d die je ziet. Bekijk bijlage 184585
Ik heb gisteravond vlak voor het slapen gaan dit topic gelezen...en ja hoor..vannacht heftige nachtmerries gehad haha. Zooo eng.
Hier in huis zien we ze ook regelmatig. Ze jagen me de stuipen op t lijf!! Gelukkig ruimt vriendlief ze wel op, ook al is hij er ook niet erg blij mee.... Zat laatst op de bank, toen ik iets over mn borst voelde lopen, vlak onder mn keel. Kon dus ook niet zien wat er liep, maar sprong vlug op. Met het nodige spastische geveeg en gegil. Toen ik om me heen keek zag ik niks meer, maar zat ook niet lekker meer op de bank... Half uurtje later kijkt mn vriend ineens met grote ogen naar de muur achter me en riep luid JEEEEZUS!! Toen wist ik niet hoe gauw ik op moest staan want dr zat dus zo'n enorm beest. Ben bang dat deze dus ook over me heen is gelopen.... En vorige week, zie ik in het halfdonker (was avond, hadden een lamp en een tv aan) ineens iets over de bank op me afrennen. Weer zo'n lomp groot kreng. Valt me trouwens op nu ik dit zit te typen dat ze dus regelmatig op de bank komen hier.... brrrrrr!!!! Oja en mn vriend heeft laatst nog een dooie gevonden op de vloer, die had de kat al onder handen genomen.
oeh lekker! spinnen! dat is weer gratis gordijntjes voor de ramen! zonder gekheid, wij zitten nu een halfjaar op dit schip en hebben weken honderden spinnen kunnen doodmaken (gelukkig wel de meeste buiten) en doordat we veel nesten niet goed wegkregen bleven ze maar komen. Pas sinds paar weken hebben we minder spinnen. Schip heeft 3jaar stil gelegen dus spinnen hadden prima voortplantingsplek