Mijn baby is het mooiste kindje van mijn leven, maar ik word stapelknettergestoord van zijn handjes. En maar zwaaien en doen ermee. Sinds de zwangerschap voelde ik het gekriebel en gezwaai al in mijn baarmoeder en dat hij weer aan het klieren was. Na de geboorte bleef hij aan de gang... Meneer sliep niet, en áls hij dan sliep, dan bewogen zijn handjes oncontroleerbaar in het rond en sloeg hij zichzelf in het gezicht -> wakker. En dat zo'n 7x per nacht. Nou, na dit 2 weken aan te hebben gezien, besloten wij hem in te bakeren. Vanaf dit moment is het een heel ander kind geworden. Vrolijk, lachend, blij, bijna nooit huilen etc. Gewoon het perfecte kind. Nu is ons perfecte kind bijna 4 maanden oud, begint hij tekenen te vertonen van het omrollen en vond ik hem gisteren in bed met de inbakerdoek OVER zijn gezicht heen. Hij word te oud om ingebakerd te worden en zodra hij straks kan rollen moet hij toch leren om zonder Dream Swaddle te slapen... Dus we moeten het gaan afbouwen. Eerdere pogingen om het inbakeren af te bouwen resulteerden in gebroken nachten; want we moeten er dan zeker te weten 3 tot 5x per nacht uit. In de inbakerdoek slaapt hij de hele nacht door zonder wakker te worden. Ik durf hem niet meer in te bakeren, want die Dream Swaddle zat over zijn gezicht heen en dat was absoluut niet fijn om hem zo te vinden 's ochtends. Maar die handjes...... Ze leiden gewoon een eigen leven! Hij zwiert, zwaait, zwiept, slaat en meestal raakt het zijn eigen gezicht, ogen en neus. 1x raakte het het mobile boven zijn bed dat op zijn hoofd landde (knuffeltjes, dus het landde zachtjes) en toen was meneer helemaal aan het brullen. Vannacht heeft hij geslapen in een slaapzak met lange mouwen en moest ik er 3x uit omdat hij zichzelf wakker heeft geslagen. Hij blijft maar maaien. Op een gegeven moment heb ik hem om kwart over vijf opgepakt en naast mij in bed gelegd met mijn arm over hem heen. Om half zeven werd ik keihard aan mijn haar getrokken en af en toe krijg ik een klap in mijn gezicht van hem - maar dat is beter dan elke keer een huilende baby. Ik kan hem niet voor eeuwig elke nacht zijn handen af pakken, toch? Wat doe ik met die handjes??? Afplakken met tape? Overdag slaapt hij op zijn buik als wij erbij zijn - en dan slaapt hij op zijn buik op het boxkleed, op de bank of op het bed; want dan kunnen wij hem in de gaten houden. Het kan toch niet zo zijn dat we hem 's nachts ook op zijn buik moeten leggen??? Wat werkt hiertegen?
Ik zou hem dus wel op zijn buik leggen. Onze zoon sliep al vanaf 2 weken op zijn buik (met een aerosleep eronder) en sliep gelijk al zoveel beter dan op de rug. Dochter sliep ook vanaf 4/5 maanden op de buik. Heb je een babyfoon met camera? Dat kan al heel geruststellend werken als je het niet aandurft....
Nee, ik heb geen babyfoon en ook niet met camera; ons huis is 30 vierkante meter. De baby is vrijwel altijd in het zicht. En een babyfoon met camera voor 's nachts is een beetje apart omdat we 's nachts proberen te slapen. En Securitas beveiligd vast geen baby's midden in de nacht. Plus dat zo'n beveiliger naast het bed een beetje vreemd staat. Hij slaapt bij ons op de kamer; daarom zijn wij dus allemaal op hetzelfde moment wakker Vannacht om kwart over 1, half 2, tien over drie, kwart voor vijf, half zeven, kwart over zeven en tenslotte om kwart over acht door de wekker van VL. Wanneer hij ingebakerd ligt, slaapt hij van 22:00 tot 06:00 of van 23:00 tot 08:00. Als hij op zijn buik slaapt, heeft hij inderdaad geen last van zwaaiende handjes. Op zijn rug daarentegen speelt hij voor gebarentolk. Ik weet wel in welk werkveld hij later terecht komt. Of doventolk of klaarover
en de puck a baby inbaker zak? die kan niet over zijn gezicht heen en kun je langzaam afbouwen door zijn armpjes eruit te doen... en anders overdag proberen op zijn buik in zijn bedje en als dat goed gaat in de nacht ook.... maar snap je angst wel hoor!
Hier vanaf de geboorte precies hetzelfde. Ook ingebakerd, omdat meneertje zichzelf elke keer wakker slaat. Nu slaapt hij al wel sinds geboorte de nachten door, maar dat ging bij ons meer voor de slaapjes overdag. Uiteindelijk zijn we gaan afbouwen en leg ik hem in zijn slaapzak en met zijn dekentjes heel strak vast. Dat steeds meer af gaan bouwen en uiteindelijk zonder inbakerdoek gaan slapen. Het kostte even tijd, maar uiteindelijk is het gelukt. Bij ons overigens ook al gaan afbouwen, voordat hij ging omrollen.
Excuus, ik ging er (onterecht) vanuit dat hij al vanaf een uurtje of 19:00u op bed lag, zodat je de hele avond met een babyfoon met camera mee kan kijken...
Misschien een afbouwslaapzak kopen. Dat heeft bij die van ons wonderen gedaan. Ik heb de Ergococoon 1.0 TOG via ikbenmama.nl besteld nadat hij ook in de dreamswaddle gelegen had. Hierin hebben ze best veel vrijheid, en kunnen ze ook sabbelen op de handjes met het doek ertussen dan wel. Toen dat goed ging, heb ik overdag eens 1 handje eruit gelaten en afgewisseld met het andere handje. Na een week of 2 overdag zo te hebben geslapen, zijn we dit ook snachts gaan doen. We hebben in totaal 2 weken gedaan om af te bouwen op deze manier. We moesten ook omdat hij zich omrolde.
Ik weet niet in hoeverre hij zich los kan worstelen uit een puckababy? Ik heb een kleine Houdini, en de Dream Swaddle was geschikt voor Houdini's zoals hij - en zelfs daar worstelt hij zich uit los (of hij draait zich er vaster in zodat zijn gezicht op een gegeven moment verdwijnt). Bovendien kosten Dream Swaddle's 30 tot 35 euro per stuk en heb ik er daar ook al twee van moeten kopen. Nu heb ik een hoop voor die jongen over; maar niet 'zomaar'. Dus ik wil me eerst verdiepen over de geschiktheid van zo'n puckababy. Mag je die ook gebruiken op de momenten dat ze gaan rollen??? En met welke leeftijd wanneer leren ze dat zwaaien eigenlijk af? Moet ik hem blijven inbakeren tot hij 23 jaar is? Je zou denken dat de mororeflex weg is met 4 maanden...
Ik gebruik deze. Maar later moet je ook weer afbouwen. Ik gebruik het nog steeds. Ik heb net een winter slaapzak gekocht met mouwen en ik ga proberen om de sleepy wings te vervangen met die mouwen van de slaapzak, misschien geeft het nog een beetje een beschermende gevoel. Met de sleepy wings kan je kind rollen. Mijn zoontje rolt nog niet tijdens slapen, een keertje wel toen hij net wakker was en hij kon gewoon op zijn buik liggen met dat ding.
Bedankt voor de tip! Ik ben aan het kijken; maar ik wilde alvast zeggen dat ik vind dat het er totaal lachwekkend uitziet ErgoCocoon Inbakerzakje Maxi Whahahahaha, dit is te melig! Ik neem je advies serieus hoor (iedereens advies in dit topic trouwens!!!) maar het ziet er echt te grappig uit.
OMG!!! Ik vond hem er al zo rupserig uitzien in de Dream Swaddle; maar zo te zien hebben jullie ook van zulke baby's... Geniaal. Ze zien er bespottelijk uit
Bij onze kerel zit hij niet zo strak. Is maar een kleintje, dus had direct veel vrijheid. Maar ik vind het echt kwaliteit spul. Je hebt wel nog een dekentje nodig in deze tijd van het jaar, want zonder is hij te koud. Maar dat ik de dreamswaddle ook natuurlijk. De moro reflex is bij Bram ook nog niet weg. Vooral als ik hem ga wassen en hij krijgt het wat fris of hij heeft er geen zin in, zie ik zijn handjes en beentjes weer open sperren om vervolgens heeeeel hard te gaan krijsen. Ook met in slaap komen heeft hij er nog wel eens last van. Maar ik geef hem een knuffeldoekje en dat houdt hij dan vast, dat helpt ook iets.
Hahahaha tja dat is degene die hij kan helpen om zijn rust te pakken dus. Maar ik ben nu bezig met uitproberen van alles om het af te bouwen.
Dat knuffeldoekje stop ik ook elke keer weer in zijn handen Heel erg herkenbaar! Ik ben blij dat er meer moeders last hebben van de handjes. Het is vervelend voor zo'n klein hummeltje... Zeg ik hier; met een dik oog omdat zijn vingerkootje in mijn oogkas kwam.
De eerste paar keer dat hij in de Dream Swaddle lag, heb ik echt weg moeten lopen omdat ik de slappe lach kreeg naast zijn bedje Ik vrees dat dit patroon zich voort zet bij jullie baby's !
Die wapperaars/sleepy wings; werkt dat ook voor het afpakken van zijn speen? Ik stop namelijk de speen in zijn mond en dan gaat hij lief slapen en sabbelen, en dan komt één van zijn stomme handjes voorbij gezwaaid en die grijpt dan de ring van de speen vast en trekt keihard de speen uit zijn mond zodat hij weer begint te huilen. That bastard-hand! En die ErgoCocoon; mag dat wel als hij begint te rollen? Draait hij er niet in vast of schiet hij er niet in????
Hij schiet er niet in. De nek is niet te breed gemaakt zoals bij veel slaapzakken. Hij kan zich er niet in vast rollen, omdat de armpjes niet vast zitten in de zak zoals bv de dreamswaddle. Ik zou hem met beide handjes binnenboord ook niet meer lang gebruiken als hij kan omrollen, maar het voordeel is dat het een fijne slaapzak is die je nog wel een half jaar kunt gebruiken, dus je hebt er wel ff plezier van.
Hier een grotere beeld. Je kan d speen erin stoppen zodat je kind de speen altijd in zijn hand heeft. Ik heb het via ikbenmama.nl gekocht. Maar misschien kan je eerst proberen met slaapzak met mouwen? Scheelt weer met afbouwen.