of met een tang de ring van de speen afknippen, heb ik ook al wel vaker gehoord namelijk! of speen zonder ring kopen maar denk dat bij alle kindjes de spenen wel uitvallen helaas....
Ik gebruik spenen zonder ring, van Bibi, maar hij pakt hem gewoon aan de zijkant vast en trekt hem er dan uit. Ze vinden er toch wel wat op .
Hij doet het inderdaad ook aan de zijkant van zijn Bibi-speen (hij heeft niet 1 specifieke lievelingsspeen; gelukkig). Die handjes zijn gewoon een drama! De Sleepy Wings lijken me wel wat. Ik ga eens kijken of ze op marktplaats staan, want om nou weer 30 euro uit te geven aan een slaapproduct; dat zou de vierde keer worden in 16 weken tijd. Maaaarrr... Er staan ook Grow Wings en Mitten Sleeves... Misschien zijn Grow Wings handiger? Iemand een idee?
Moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen, maar moest hier aan denken, misschien is dit iets? Succes! Ah, zie nu dat je hier al van weet! Sorry en hoop dat ze rust brengen!
Wij hebben de ergococoon ook gebruikt. Hij werkt echt super! als je een goedkoper alternatief wil is misschien een dikke hema slaapzak goed? Die krengen zijn super stug en hebben lange mouwen. Dan word het bewegen ook moeilijker
Misschien offtopic, maar wat is nu een lekker warme slaapzak? Onze zoon heeft het niet snel koud, maar wil hem wel lekker warm wegleggen, zonder dat hij gaat zweten (bij synthetisch materiaal met name).
zonder twijfel de puckababy 4 seizoenen slaapzak. mijn zoon ligt in de teddy versie nu iedere nacht in een romper zonder mouw of korte mouw en pyama broekje en heeft het heerlijk warm. als die in de was zit ligt hij dus in een hema zak ook met mouwen en pyama trui en broek en heeft het koud s morgens. hij is wel duur (100 euro) dus ik heb em via marktplaats voor de helft kunne scoren. maar voor mij is ie zn geld waard want ze kunnen er wel t hele jaar door in blijven slapen.
Puckabay the bag is fijn. Even over het afbouwen, ik wil je niet ongelukkig maken, maar wij zijn pas sinds 3eken van de bakerdoek af. Ook meerdere malen geprobeerd om de dreamswaddle af te bouwen. Overdag eerst met 4 maanden geprobeerd. Ging even goed toen weer terug bij af. Met 5 maanden nog een keer...geen succes. Nu met 6 maanden gelukt. Alles geprobeerd, puckababy, slaapzak hema, zonder, op buik. Niets werkte toen. Uiteindelijk uitgesteld en met 6maanden was ze er klaar voor. Eerst 1 slaapje overdag voor3 dagen, toen 2e slaapje erbij voor paar dagen, toen 3e slaapje en na een week ook de nacht en gelukt. Wat ik dus wil zeggen, het komt goed hoor....ik dacht ook dat we haar eeuwig moesten inbakeren.
nee sorry dan kan ik je niet helpen.. maar desnoods alleen in de luier erin... ze kunnen niet met de handen in de slaapzak gaan dus kunnen niet bij hun luier komen om hem open te maken... er zijn nog meer van die 4 seizoenen slaapzakken maar zijn niet zo zacht en soepel als de puck vind ik...
Ik zou je kindje op de buik laten slapen als dat de oplossing is! Met 4 maanden is hij sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen. En inderdaad als je dat meer geruststeld met een aerosleep eronder. Als hij eenmaal om kan rollen kan hij immers ook op zijn buik gaan liggen! Niet meer zo 'eng' als met een net pasgeborene. Als ze overdag op haar buik slaapt zit je er ook niet elke seconde naast? Ik zou de angst voor buikslapen wat proberen los te laten. Mijn dochtertje sliep de eerste maanden 's nachts ingebakerd op haar rug (Pacco doek), overdag op haar buik zonder. Na een poosje ben ik elk slaapje gaan inbakeren in de Pacco. Toen overgestapt op een HEMA winterslaapzak met mouwen, en haar armen straks langs lichaam ingestopt. Dat ging thuis altijd goed, als ze ergens anders sliep (kinderdagverblijf, ouders, mee op bezoek) gebruikte ik wel nog de Pacco omdat slapen dan moeilijker ging. Eigenlijk ging het afbouwen heel makkelijk. Ze zwaait nu nog steeds met haar armen, en onder de deken instoppen lukt na 2 sec al niet meer, maar ze slaapt wel redelijk door! Ik denk dat ze er vanzelf aan gaan wennen. Nu weet ze dat bed = slapen, en ook al maait ze zich wakker, dan gaat ze zelf weer verder slapen. Dus is het maaien niet het probleem meer, maar wel het zelf in slaap kunnen vallen, en dat komt meestal met de leeftijd.
Zoals ik al eerder aangaf; dit huis is 30 vierkante meter; de kans is aanzienlijk dat je elke seconde naast elkaar zit en op hem kunt letten. Er zijn namelijk niet bijster veel andere opties !!! Hij slaapt overdag al niet ingebakerd en inderdaad op zijn buik. Volgens het consultatiebureau is hij 2 maanden sterker dan eigenlijk zou moeten momenteel. Hij kan namelijk zijn hoofd al optillen en een 90 graden hoek maken; waarbij ze mij hebben verteld dat dit pas bij 6 maanden het geval had moeten zijn. Dus op zijn buik slapen is geen enkel probleem. Oké, nou jullie reacties zijn duidelijk, dank je wel. Of blijven inbakeren tot een ander tijdstip (hetzij met een andere inbakerdoek) of hem op zijn buik neerleggen. Bedankt! (en toch vind ik zijn handjes stomvervelend tijdens slaaptijd )
Dan zou ik hem gewoon op zijn buik leggen. Al die producten zijn gemaakt om een bepaalde houding af te dwingen bij een baby, waardoor het alleen langer duurt voordat het kind zijn eigen natuurlijke houding ontdekt. Mijn kinderen hebben vanaf dag 1 op hun zij geslapen, nooit op de rug, en lagen vrij snel lief met een hand onder de wang en andere hand bij de mond te slapen. 4 jaar later slapen ze nog steeds zo. Op de buik of opzij heeft een baby ook geen last van rondvliegende armen, minder last van opkomend melk en ademt een stuk rustiger
na alle tips wil ik dit nog toevoegen: 3 tot 5 keer op een nacht eruit voor een kindje van 3 maanden is echt vreselijk normaal!!! Vermoeiend? Ja, dat absoluut! maar het hoort er ook bij!
Nou, ik vind het niet normaal dat wanneer ik hem inbaker - hij gerust heel de nacht doorslaapt en overdag een vrolijke blije baby is en dat wanneer wij het inbakeren langzaam af proberen te bouwen hij 5x per nacht wakker wordt; stierlijk vervelend doet en dat ik anderhalf uur geleden van de gastouder te horen heb gekregen: jeetje, wat was hij vervelend vandaag - zo ken ik hem helemaal niet. Voor jou is het dus normaal. Hier toch zeker niet.
Ik vind het erg om te horen dat je je eigen kind vervelend noemt... met 3 maanden oud... blijkbaar heb je geen inzicht in hoe normaal slaap gedrag van baby's en kinderen werkt en dat het zeker niet normaal is dat ze uren doorslapen... ik hoop voor jou dat je wat vind wat bij je past...