wij hebben (gelukkig) geen kloppend hartje gezien, wat dan lijkt het mij nog veeeeeel erger pfff Heeeeel veel sterkte voor jou/jullie Ik zal dadelijk eens jou topic lezen! En natuurlijk zal ik hier delen hoe mijn curettage was... ik heb hier mijn hele ellende gedeeld omdat het van je afschrijven echt heel goed werkt om het te verwerken dus dan moet ik het einde natuurlijk ook opschrijven
Ja van je afschrijven kan heel erg opluchten... JA dit kwam voor ons ook als donderslag bij heldere hemel. had ook totaal geen klachten. bij 6 week een mooi kindje met kloppend hartje en voelde me op wat kwaaltjes na gewoon goed. moet eigenlijk de 27ste weer voor controle echter verloor ik ineens wat bloed in de avond en de volgende dag was het duidelijk... fijn dat je je ervaring wil delen, want zit er wel aan te denken om het plaatselijk te doen. ben zo bang voor narcose, zit dus erg in dubio wat ik allemaal moet doen... heb nog tot vrijdag al blijf ik hopen dat t zelf nog komt....
daar komt mijn verhaal: Vannacht om 5uur weer 2 cytotec ingebracht, om half 9 moesten wij ons in het zh melden daar kreeg ik een infuus met zoutoplossing, 2 paracetamol en een pilletje oxazepam (rustgevend) om 10uur werd ik met het bed naar de gyn gereden, daar stapte ik over op de stoel Eerst nog een inwendige echo om te kijken of ik nog steeds niet schoon was, dat was ik dus niet. Via de infuus weer een of ander middeltje waardoor je echt suf word. Dan plaatsen ze een spreider en krijg je 2 verdovingsspuiten in je baarmoeder (je moest even hoesten en dan zat het er al in, dus niets gevoeld) Toen nog een middeltje door de infuus, word je nog rustiger van en je hele lichaam begint te trillen (voelde raar maar geen pijn) Uiteindelijk gaan ze beginnen met zuigen... ik zou liegen als ik zou zeggen dat het geen pijn zou doen, je kan het vergelijken met hele erge menstruatiekrampen, maar dat is heel goed vol te houden omdat je binnen een kwartiertje al weer klaar was nog een echo om te kijken of je schoon bent en dan word je terug gereden naar de kamer. daar kreeg ik tegen pijn nog een paracetamol en om 12uur mocht ik alweer naar huis. Conclusie: curettage met plaatselijke verdoving is vervelend en zeker niet pijnloos, maar heel goed vol te houden... dus niet die horror verhalen op internet lezen
Meis, fijn dat je dit achter de rug hebt en je weer vooruit kan. Gelukkig is het je meegevallen, fijn! Doe rustig aan en laat je verwennen. Knuffel.
Dag Cindy, het lijkt me evengoed erg vervelend allemaal, maar gelukkig viel het je mee. Je had er heel erg tegenop gezien, maar ik denk dat je nu wel een beetje opgelucht bent? Dit is nu achter de rug. Doe maar rustig aan. Sterkte.
hier gaat het (na weken) eindelijk weer goed Heb eigenlijk amper ergens last van na de curettage Ja ik ben sneller moe! bv als ik gedweild heb moet ik echt weer even zitten en gisteren waren we even in de stad en daarna heb ik 2uur op de bank geslapen, voel soms ook een lichte pijn in mijn buik maar mag eigenlijk nergens over klagen!
Hey meid, Hier 2 curretages binnen een jaar tijd.zou nooit voor pillen kiezen.doen ze ook niet snel in ons ziekenhuis trouwens.draait namelijk na veel pijn toch nog uit op curretage.ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies en het verwerken.x
Herkenbaar hier bij de 1e mk met cytotec geprobeerd om mijn lichaam zelf nog een kans te geven. Uiteindelijk te veel bloed verloren en 's avonds met spoed gecurreteerd. Daarom bij de 2e keer dat het niet vanzelf kwam, meteen voor curretage gekozen
Ik hoop dat er geen 2de keer komt, maar anders kies ik ook meteen voor een curettage en dan weer met plaatselijke verdoving. Is me zo ontzettend meegevallen. Ingreep deed pijn maar die 10min hou je dat wel vol. 1uur daarna mocht ik alweer naar huis
Ja en dat terwijl ik dus goede ervaring heb met de medicijnen cytotec. Wel veel napijn maar dat zijn meer de verklevingen van blaas en darmen dan m'n baarmoeder zelf. Hebben jullie daar ook last van?
Ik heb sinds woensdag (1 dag na de curettage) echt helemaal nergens meer last van! Gelukkig Ik heb zelfs ook helemaal niet meer gevloeid