ovu-testen zelfde als temperaturen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonneschijn, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Een vraagje; stel je gaat naar de huisarts/gyneacoloog omdat het zwanger worden maar niet lukt, maakt het dan verschil of je ovulatietesten of de temperatuur-methode hebt gedaan?

Bij mij werken de ovu-testen heel goed, maar heb nog nooit getemperatuurd. Niet dat ik nu meteen naar de huisarts ga, maar wie weet in de toekomst (liever niet natuurlijk). Du sheb je per see temperatuuroverzichten nodig? Dan zal ik er es mee beginnen.
    Bedankt alvast voor de antwoorden.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja die hebt je nodig.
    De ovulatie testen laten zien dat je een LH stijgen hebt en helaas wil dat niks zeggen of je wel of geen eisprong daarwerkelijk hebt.

3. Jipperke

Jipperke Lid

21 nov 2006
    79
    0
    0
    Oh, dat wist ik niet...wat wil die LH stijging dan zeggen?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Met behulp van de LH stijging (dat is het hormoon wat je altijd hebt maar meer van nodig hebt om je ei te laten springen) springt je ei. maar onderzoek heeft uitgewezen dat je wel een LH stijging kan hebben zonder dat daar een ei op volgt.

5. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    En hoe kom je aan van die temperatuurkaartjes? Ik heb het geprobeerd zoals je in het 24 dec-topic beschreef, maar ik kom er zo snel niet uit.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je kunt ook kaartjes downloaden.Ik weet zo even geen link, aangezien ik het op www.fertilityfriend.com bijhou.
    echt makkelijk, gewoon aanmelden op die site en eens rondneuzen.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar mag ik vragen hoe lang je bezig bent? want je hebt er 3 nodig ongeveer. als je rond 9 maanden bezig bent zou ik er mee beginnen.

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    vanaf juni 2006, min 1 maand ivm malariapillen. Mijn moeder was heel vroeg in de overgang, dus wil niet te lang wachten.

Dus je kan die kaartjes gewoon op die site bijhouden, bewaren en uitprinten? Dan doe ik dat.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    oh dat wist ik ook niet. Ik ben iedere maand helemaal blij met mijn positieve ovultietesten. En dacht dus ook dan een ovulatie te hebben.

Elke keer word je weer wat wijzer !

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja je kan ze daar bijhouden,ze worden automatisch bewaard en je kan ze uitprinten. Mijn gyn vond ze erg mooi! hihihi

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

oh dat wist ik niet, dan hou ik het wel alleen bij tempen.

12. Jipperke

Jipperke Lid

21 nov 2006
    79
    0
    0
    Ik was nou ook net met die ovutesten begonnen om 's te kijken of ik wel ovuleer...en nou lees ik dit. Damn...
    Dus als die ovutesten niet blijken te werkenl, wil dat nog niet zeggen dat ik geen eisprong heb?

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    plus: je moet eens het stukje lezen onder zwanger worden: we vrijen al jaren verkeerd. Staat een stukje in over ovutesten en toen ik dat had gelezen was ik genezen.

14. Niet meer actief

:confused: ...Die ga ik ook maar ff lezen dan... :pale:

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben gewoon na me huisarts gedaan en die doet eerst bloedtesten krijg maandag uitslag ook is er bij me vriend test gedaan volgende week uitslag

Deel Deze Pagina