Een vraagje; stel je gaat naar de huisarts/gyneacoloog omdat het zwanger worden maar niet lukt, maakt het dan verschil of je ovulatietesten of de temperatuur-methode hebt gedaan? Bij mij werken de ovu-testen heel goed, maar heb nog nooit getemperatuurd. Niet dat ik nu meteen naar de huisarts ga, maar wie weet in de toekomst (liever niet natuurlijk). Du sheb je per see temperatuuroverzichten nodig? Dan zal ik er es mee beginnen. Bedankt alvast voor de antwoorden.
Ja die hebt je nodig. De ovulatie testen laten zien dat je een LH stijgen hebt en helaas wil dat niks zeggen of je wel of geen eisprong daarwerkelijk hebt.
Met behulp van de LH stijging (dat is het hormoon wat je altijd hebt maar meer van nodig hebt om je ei te laten springen) springt je ei. maar onderzoek heeft uitgewezen dat je wel een LH stijging kan hebben zonder dat daar een ei op volgt.
En hoe kom je aan van die temperatuurkaartjes? Ik heb het geprobeerd zoals je in het 24 dec-topic beschreef, maar ik kom er zo snel niet uit.
Je kunt ook kaartjes downloaden.Ik weet zo even geen link, aangezien ik het op www.fertilityfriend.com bijhou. echt makkelijk, gewoon aanmelden op die site en eens rondneuzen.
Maar mag ik vragen hoe lang je bezig bent? want je hebt er 3 nodig ongeveer. als je rond 9 maanden bezig bent zou ik er mee beginnen.
vanaf juni 2006, min 1 maand ivm malariapillen. Mijn moeder was heel vroeg in de overgang, dus wil niet te lang wachten. Dus je kan die kaartjes gewoon op die site bijhouden, bewaren en uitprinten? Dan doe ik dat.
oh dat wist ik ook niet. Ik ben iedere maand helemaal blij met mijn positieve ovultietesten. En dacht dus ook dan een ovulatie te hebben. Elke keer word je weer wat wijzer !
Ja je kan ze daar bijhouden,ze worden automatisch bewaard en je kan ze uitprinten. Mijn gyn vond ze erg mooi! hihihi
Ik was nou ook net met die ovutesten begonnen om 's te kijken of ik wel ovuleer...en nou lees ik dit. Damn... Dus als die ovutesten niet blijken te werkenl, wil dat nog niet zeggen dat ik geen eisprong heb?
plus: je moet eens het stukje lezen onder zwanger worden: we vrijen al jaren verkeerd. Staat een stukje in over ovutesten en toen ik dat had gelezen was ik genezen.
ik ben gewoon na me huisarts gedaan en die doet eerst bloedtesten krijg maandag uitslag ook is er bij me vriend test gedaan volgende week uitslag