Uhm pardon, een baby van 5 weken oud slagroom geven is gewoon echt van de zotte. Hoe oud je schoonmoeder ook is, iedereen met kinderen weet neem ik aan wel dat je een baby van 5 weken gewoon geen ander eten geeft dan melk, laat staan slagroom! Als mijn schoonmoeder zo achterlijk zou zijn, dan zou ik daar ook geen vertrouwen meer in hebben. Een beetje nadenken zou geen kwaad kunnen wat mij betreft.
Maar even serieus: ik zou het even heel erg duidelijk aan haar maken dat je dit niet vindt kunnen. Ik hoop dat je niet afhankelijk van haar bent als oppas, want ik zou iemand die zulke rare ideeen heeft over eten niet te vaak met mijn kind alleen laten...
Eh maar slagroom is melk hoor Nee even zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat je ontzettend link bent nu. En dan waarschijnlijk niet eens zo zeer om die ene speen met slagroom maar meer om het feit dat jouw regels niet zijn gerespecteerd. Ik heb gelukkig dit probleem nooit bij de hakken gehad, ik heb gelukkig een moeder en schoonmoeder die onze wensen en opvoedmethodes respecteren. Nu is het aan jou om te kijken hoe je ermee omgaat, ga je het uitpraten laat je het voorbij gaan mag je ze op je kindje passen of voorlopig maar even niet. Gewoon doen wat jou gevoel je ingeeft. Hier wilden de oma's ook al veeeeeel eerder dat Kylian bij hun kwam logeren dan dat mama en papa er aan toe waren. We hebben toen ook heel eerlijk gezegd dat we er nog niet aan toe waren en tot die tijd kwamen ze gewoon bij ons thuis oppassen. Groetjes Anita
jeetje wat een heftige reacties allemaal! Ik begrijp het echt wel hoor, ik zou het ook erg vervelend vinden. Alleen je moet niet vergeten dat er in de jaren heel veel veranderd is! Vroeger waren dergelijke dingen heel normaal ( suiker op de speen, beetje alcohol op de speen voor het slapen gaan, ed) Ik kreeg bijvoorbeeld al met drie weken liga met sinasappelsap, en maar vreemd vinden dat ik altijd open billetjes had! Ik zou even naar het toe gaan en rustig besprek dat zoiets tegenwoordig echt niet meer kan. Je schoonmoeder bedoelde het vast heel goed en is niet helemaal op de hoogte van de 'regels'van tegenwoordig! Om haar nou meteen niet meer te laten oppassen vind ik wel erg ver gaan..
vroeger kreeg ik rum in een suikerklontje om lekker te gaan slapen als ik te druk was! DAT is pas ziek hahaha (maarja ik was dan ook heel druk en medicijnen voor ADHD hadden ze nog niet...)
wat vervelend zeg... zeker als je al je standpunt hebt duidelijk gemaakt. ik vind ook dat het niet zo zeer om de slagroom gaat maar inderdaad jou regels betreffende de opvoeding van fynn niet gerespecteerd worden ik denk dat je maybe het heel duidelijk moet maken en dat anders je fynn niet meer met haar alleen wil laten, want die geeft jou ook geen rust als je hem daar achter laat. de kleine van mijn beste vriendin is 7 maand en krijgt absoluut geen lange vinger i.v.m de suiker die erop zit. ze mag wel soepstengel die krijgt ze dan ook al ze hier is.... het is toch niet aan mij om haar regels te overschrijden ondanks dat ik oppas? dat vind ik met iedereen die 'oppast'... ze moeten jou regels e.d. respecteren!
ja vind ik ook maar ik ben ook een stuk makkelijker als de gemiddelde mama hier zie ik.. ik maak me om zoiets geeneens druk er zijn veel belangrijkere dingen om me druk over te maken als een beetje slagroom.. en idd vroeger was het veel normaler mijn man kreeg vroeger heel wat bessen met suiker aan zijn speen en die is ook (redelijk) normaal geworden Je kan gewoon even met haar over hebben (dat je het niet graag ziet) en haar een kans geven om het beter te doen?
Ik denk dat oma het goed bedoelde maar dat ze niet echt heeft nagedacht of het ook goed was. Ze weet nu wel dat er de volgende keer geen speen meer in iets lekkers wordt gedoopt.. Soms gebeuren er dingen bij opa en oma die je als moeder zijnde liever anders ziet. Zo lang het niet de gezondheid schaat en hij niet in gevaarlijke situaties komt lijkt mij slagroom vrij ongevaarlijk. Al snap ik de frustratie heel goed hoor. Hier ook een schoonmoeder die houd van verwennen.. Cadeautjes en lekkers.. Maar nu wel het lekkers wat wij kopen voor Esmee..
ze heeft het vast niet zo bedoelt,maar je reactie kan ik goed begrijpen hoor! 5weken?dat doe je toch niet,en stel je voor dat je een kind hebt met koemelkallergie of die gewoon erg gevoelige darmpjes heeft, hier kan ik het ook niet bevatten vind 5weken echt veelste jong voor slagroom dat krijgt zij nu af en toe als ik eens een stukje taart heb..vaag hoor dat ze dat niet zelf bedenken kunnen
Je geeft een peuter toch ook geen snoepje als ie 's nachts niet kan slapen? Laat staan een baby van 5 weken... Ongeacht of het vroeger "normaal" was of niet, het slaat gewoon helemaal nergens op.
hoi meiden dankje voor de reactie ben dus niet de enige die hier boos om zou worden. mijn vriend zat van de morgen ook echt te kijken. hij zei gelijk ze heeft dat boek toch gelezen? ze heeft nota bene een boek gekocht over de dingen van nu. dus tot 6 maanden geen bij voeding etc dat staat in dat boek ook staat er dus ze wist het als. het gaat mij of het feit dat ze het weet! ik heb in die 5 weken als meerdere malen gepraat met haar. het help niet.ik geeft bv haalt zei een pak fles in huis omdat zij de fles kan geven. een maxi cosi "ach die gebruikten we vroegen ook niet" en fynn werd zo op de arm in de auto mee genomen naar de winkel als het aan haar had gelegen.zo zijn er wel meer dingen. ik ben echt het vertrouwen compleet kwijt.ik laat fynn nu ook niet meer alleen met haar ik ben het even helemaal beu.
in die context snappen we allemaal je boze reactie idd wel zeg! Lekker eigenwijs tiep, die schoonma van je!
kijk...dan snap ik wel dat je het zat bent.....dan zou ik er ook nog eens 10 keer over na denken.... maar dan nog zou ik gewoon heel duidelijk zijn en zeggen dit is hoe ik denk en het is MIJN kind...en MIJN kind blijft niet meer zonder toezicht bij oma....punt... ik zou er nog steeds niet boos om worden maar het eerder een beetje boel triest vinden dan dat na zoveel keer uitleg en een boek nog niet gesnapt word.
ja snap ik het ook beter idd het gaat niet alleen om dit is wel duidelijk , ze heeft een hoop andere rare (ouderwetse?) ideeen...
Ik zou na haar toegaan en vertellen dat je absoluut geen vertrouwen meer in haar hebt. En dat er dus voorlopig geen oppas-tijd meer in zit. Hoe haal je het in je hoofd zeg, 5 weken oud. Ik zou net als jou he-le-maal over de rooie gaan.
ik zou al boos zijn als ze het nu zou doen laat staan met 5 weken! echt gestoord! je moet haar duidelijk maken dat ze zich aan jouw opvoed regels heeft te houden en wat ze vroeger deden zal jou een worst zijn jij doet het op jouw manier en daar moet zij mee leren leven en anders zou ik mijn kind daar niet meer toevertrouwen...die slagroom eenmalig kan geen kwaad hoor maar het moet idd geen gewoonte worden...
Nu snap ik je reactie wel beter. Kon me haar situatie ook wel voorstellen, maar als je dan zo eigenwijs bent dat je ondanks dat je wel 'beter' zou moeten weten en er over hebt gelezen en weet hoe jij het wil, toch meent zulke dingen te doen, dan kan me je reactie wel heel goed voorstellen! Wat een raar mens! :-s Off topic: Jingles gefeliciteerd!
Hey Blusvrouw, Allreerst nog gefeliciteerd! Maar tjee zeg, daar zou ik ook ontzettend boos om worden zeg! Demi krijgt nu nog steeds niet echt dingen met suiker erin. Zoals lange vingers enzo en chocolade, hebben schoonmoeder al een keer tegen moeten houden toen ze Demi chocolade wou geven! )toen Demi net een jaar was)Ze weet dat wij dat niet willen..misschien bedoelt ze het niet verkeerd maar toch..is z edan zo vergeetachtog? Geldt ook voor sap, Demi mag vest diksap, of van dat pure fruitsap van olvarit. Kreeg ze ook pas voor het eerst toen ze een maand of 10 was, maar ze houdt er gewoon niet van. water vindt ze heerlijk, prima toch? Maar: steeds als we bij schoonmoeder zijn schenkt ze meteen iets van dubbel fris en andere troep in voor Demi...ik vind het gewoon vervelend om dan steeds te zeggen: nee, doe maar liever niet, water is prima...Afgelopen keer was ik alleen met Demi bij schoonmoeder en toen deed ze dit dus, ze schonk het in en voor ik het wist had ze het al aan Demi gegeven, Ik zei nog, dat lust z eniet en ze spuugt dan alles uit..Nee hoor, zei schoonmoeder, dit heeft ze vorige keer ook heel veel gedronken (?!) en ja,,alles spuugde ze uit, over haar net nieuwe witte shirtje heen, van dat rod sap...zucht...ze wil geen sap...Schoonmoeedr zet het bekertje neer, misschien dta ze dadelijk nog wat wil he... Nee dus, ik heb het opgedrinken en er water in gedaan.. Ik heb tegn mn man gezeg: heb je Demi toch van sat sap laten drinken bij je moeder toen je daar pas was met demi? Van dat dubel fris spul? nee hoor, zei mn man....echt niet! Ik weet het dus ook niet, maar vervelend vind ik het wel....is z enou gewoon vergeetachtiog, hardleers..of wat? Is het dan echt zo raar dat ik Demi nog steeds niet van die rommel wil geven (veel suikers, snoep etc)/. demi lust het ook niet eens hoor, maar van soepstengels, crackertjes met bijn smeerworst erop, stukje wordt smult ze echt. Ik herken je verhaal dus heel goed, maar i nsap zelf echt niet waarom ik het moet blijven zeggen...Demi heeft dan oko wel een koemelkallergie maar anders hoeft ze ook nog geen slagroom enzo...sommioge mensen willen soms gewoon dingen in haar mond stoppen zonder het te vragen, erg apart. Sorry voor mijn lange verhaal, maar het kwam zo herkernbaar voor. Enne: ook schoonmoeder heeft allerlei dingen in huis gehaald. demi is daar nog nooit alleen geweest, schoonmoeder past wel altijd op het kindje van de dochter van haar vriend. Mijn moeder is er weer heel anders in, die luistert naar wat ik wil, en houdt zich daar ook aan, wel zo prettig! En anders vraagt z ehet me eerst als ze het niet weet. Succes Blusvouw, ik weet hoe vervelend het is helaas Liefs Syl