Die klote HAP ook..

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ok bedankt voor de uitleg! hier werkt dat heel anders .
    Ik snap dat ze dan wel selectief moeten zijn maar ik vind wel betreft kinderen moeten ze heel erg voorzichtig zijn.
    .

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dat zijn ze ook, ze moeten zich aan hele strenge richtlijnen houden.

3. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Belachelijk dat vijf minuten iemand afwimpelen 70 euro moet kosten!
    Je kan met een zieke hond midden in de nacht bij elke dierenarts terecht voor stuk minder, maar met een mens... Nee ik ben niet positief over de hap in mijn oude woonplaats.! Die stuurde m'n moeder gewoon naar huis met paracetamol en kreeg drie uur later een infarct. Maar goed tegenwoordig is de smoes dat in de dorpen vergrijzing is en mensen pas laat naar arts gaan..duh waar is de tijd dat je huisarts nog dag en nacht klaar stond, bevallingen en cb er naast deed en het ziekenfonds nog paar tientjes in guldens koste...

Ts Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Mijn zoontje had twee weken terug 40 graden koorts maar dat was een dag later weg. Heb daar geen arts voor gebeld. Maar je kent zelf je kind het beste...

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kwam nog eens eventjes kijken of je al bent mogen langsgaan bij de dokter...

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Telefonisch consult is 25 euro ;)

Langskomen is wel erg duur, zo tussen de 80 en 100 euro afhankelijk van de HAP.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is echt niet zomaar iemand afwimpelen. Een beetje normale HAP probeert degene zo goed mogelijk te helpen en advies te geven en gerust te stellen. Daarnaast moet je die 70 euro inclusief administratie enz rekenen, het is echt niet alleen maar telefoontje opnemen en thats it.

Vroeger hadden artsen inderdaad meer tijd voor de patiënt maar toen werd er laaaaaaang niet zo vaak naar een HA gegaan zoals nu tegenwoodig! En was er ook nog niet die hele papier rompslomp die je nu hebt.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Anyway, ja de assistentes zijn er juist voor om het kaf van het koren te scheiden en te selecteren welke 'gevallen' wel/niet langs moeten komen. De tijd en bezetting is beperkt dus ze moeten wel streng zijn. En vergeet de extra kosten niet tov de gewone HA.
    Niet dat dat allemaal uitmaakt als je echt een ziek kind hebt. Al kost het dan 1000 euro, dan ga je nog.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hahaha wat heb jij met die prijzen :D. Jij maakt de zorg nog duurder dan het al is. Een telefonisch consult met je normale, vaste HA is ong. 4,50 euro.

Ohh huh, heb je je tekst gewijzigd? Ik zie mij geqoute stuk niet meer..

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja of mijn man ligt mij verkeerd in, dan is het consult dus 70euro en het bellen 25euro?

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het heel vervelend dat je kleintje zo ziek is en dat je jezelf zo'n zorgen maakt maar heel eerlijk? Dan zeg ik dat je best voor vijf uur naar je eigen huisarts had gekund. Je kleintje is immers de hele dag al niet lekker.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    vind het niet kunnen hoor hoe ze je behandelt hebben!

Hier zijn ze wel meestal heel vriendelijk. Met mijn galsteenaanvallen wilde ik meestal niet te snel gaan want dan moest ik met aanval en al, kind inpakken en daarnaartoe rijden maar soms ging het echt niet meer. Toen ik voor de eerste keer de hapost had gebeld was er echt een lieve vrouw. Ik kon niet meer praten van de pijn. Ze was meteen cordaad en zei tegen mij dat ik echt niet in de auto ging stappen zo en dat ze iemand langs gingen sturen. Binnen 10 minuten stond mijn huisarts op de stoep (die toevallig dienst had).

Verder laatst een keer gebeld omdat ik ineens hele vreemde pijn had en echt heel erg en dacht, misschien blindendarmonsteking maar ze konden me gerust stellen dat dat het waarschijnlijk niet was en gaven me advies. En ze hadden gelijk, na een tijdje ging het beter.

Dit weekend gebeld voor mijn man die door zijn rug was gegaan. Ze gaven als advies ibuprofan en dat heeft mijn man echt wel het weekend door geholpen.

Dus je kan zeggen dat we 2 keer afgewimpeld zijn, maar het advies heeft 2 keer wel geholpen.

Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer bellen als je het niet vertrouwd. En ik zou niet gaan huilen als iemand mij zo zou behandelen, ik zou kwaad worden! Dus gewoon na zo een opmerking of hij voor het eerst ziek is vragen : heeft u kinderen? zo ja dan weet u wat moederinstinct is!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat valt toch gewoon onder je ziektekostenverzekering? Ik heb nog nooit een rekening gezien.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja klopt, tel consult is voor alle HAPs gelijk (25 euro). Maar consult op locatie is per HAP verschillend: in Beverwijk is het bijv 55 euro en in Den Helder 125 euro. Maar gemiddeld rond de 75 euro.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mogen de HAP die tarieven dan zelf verder bepalen?
    Weet heeft niks met het topic te maken...mijn man zei het ook meer in de trant dat men het heeft over hoge ziektekosten, maar men wel snel de HAP belt voor die dingen die best wel tot een volgende dag kunnen wachten en niet beseffen wat het eigenlijk kost.

Dus nu maar weer ontopic, hoop dat het inmiddels beter gaat met de kleine van TS!

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hoe gaat het nu met je mannetje? :(

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik weet dat de huisartsen die dienst hebben hier op de HAP en iemand zien met een klacht wat had kunnen wachten tot de eigen huisarts weer aanwezig is, ze diegene hierop aanspreken en dat vind ik heel erg goed.
    iedereen klaagt maar dat de ziektenkosten stijgen en dat alles zo duur wordt maar dat komt voor een heel groot gedeelte door de mensheid zelf (ik bedoel hier niemand persoonlijk mee)
    er zijn zat mensen die overdag geen zin en tijd hebben om naar de huisarts te gaan en dan 's avonds maar gaan bellen omdat ze dan wel tijd hebben of dat ze bellen voor elke scheet die ze dwars zit.
    diegene die zo'n commentaar hebben op de HAP zouden eens een avondje mee moeten luisteren aan de telefoon, dan valt je de mond open en ik moet eerlijk toegeven dat me dat hier op het forum ook wel eens gebeurd als er weer een klaagtopic over de HAP wordt geopend (en nee, ik heb het niet over TS)

@TS: misschien is het verstandig om de volgende keer voordat je belt je bedenkt wat jij wilt dat er gebeurd.
    wil je dat ie opgenomen wordt, wil je dat hij ab krijgt wat echt niet goed is om zomaar te geven omdat je zoon antistoffen gaat aanmaken als hij het wel echt nodig mocht hebben of wil je geruststelling? als je het niet vertrouwd omdat je denkt dat hij opgenomen moet worden moet je dat duidelijk aan de telefoon zeggen, voor de rest vind ik dat je óf overdag naar je eigen ha had kunnen bellen of duidelijk aan de assistente had kunnen vragen waar je precies op moet letten als je dat niet duidelijk is en je had kunnen aangeven dat je het gesprek niet prettig vind verlopen omdat ze zich zo brutaal naar jou toe opstelt.
    beterschap voor je zoontje!

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben doktersassistent in opleiding en heb nog geen triage gehad maar sta hier wel van te kijken...moet idd niet kunnen!
    Beterschap voor je kindje.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik vind je niet overbezorgd.

Ik zou het zelfde gereageerd hebben.

Tegenwoordig wacht ik wel iets langer met bellen maar. Als het me niet lekker zit. Dan bel ik. En vaak heel vaak beginnen kinderen aan het einde van de middag zieker te worden.

Dit jaar al een paar keer op de hap gezeten met dochterlief.

Elke keer terecht of ze er wat aan konden doen was een tweede. Ze heeft zes zeven keer oorontstekingen achter elkaar gehad en dan had ze ook van die hoge koorts en de paracetamol veranderde er dan niks aan. Ik belde dan vaak om alleen al het advies te krijgen om een extra zetpilletje want je wilt je toch aan de dosis houden die aanbevolen word.

Meestal mocht ik wel komen met me kindje. En gelukkig namen ze me meestal wel serieus. En weetje ze kunnen je kindje niet altijd beter maken of medicatie geven maar door het kind te laten onderzoeken kan je je ook wat zekerde voelen.

En zelf ben ik ook een paar keer vorig jaar bij de hap geweest van wegen mijn galaanvallen. Wanneer die opkwamen zetten meestal midden in de nacht. Ja hoor ik ga dan wachten tot het spreek uur:cool: echt niet. Ging dan graag voor een dosis morfine ;)

T.s als jij het gevoel hebt dat er naar je kindje gekeken moet worden is het de juiste weg en moet je je niet laten afschepen.

En heb met verschillende hap mensen wel eens gesproken van we zien kinderen vaak toch nog te snel en te vaak dan te laat. Met kinderen kan je er nooit helemaal zeker van zijn.

En zo is het maar net het zijn onze juwelen onze schatjes en daar wil je het beste voor. DAG EN NACHT WEEKENDE.

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Vind het altijd zo jammer als ik die verhalen zie over de hap, waarom worden mensen zo behandeld door zon assistent.
    Heel gelukkig ben ik heel goed te spreken over de hap in roermond!daar hebben ze regel kinderen onder 3 jaar altijd zien hoe simpel klacht ook is. En heb er ticch heel wat keren gezeten. Dus gelukkig ook goede verhalen

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier ook slechte ervaring met hap

zoontje was 2maanden huilde 24uur aan stuk kon geen ontlasting kwijt,eigen ha zei dat we jonge onervaren ouders waren terug moesten komen als ie niet meer plaste ,op gegeven moment belde schoonouders dat as wij niet naar ziekenhuis gingen hun dat deden dus weer naar hap ,daaar zat toen een assistente die ook vond dat niet kon dus werd ie opgenomen toen durfde ze nog te zeggen dat rust en regelmaat nodig had maar na 1week kwamen ze erop terug en dat toch kwam omdat ie geen ontlasting kwijt kon dus lactulose.

vorig jaar zoon weer ziek verschillende keeren eigen ha geweest hy wou niet eten niet drinken geen antibiotica niks,verschillende ab gehad geen een wou ie,paar x s avonds hap geweest werden elke x huis gestuurd,zaterdag morge weer hap toen werden we weer weg gestuurd terwijl gevraagd had om met kinderarts te overleggen antwoord:als we die bellen lachen ze ons uit ,dus man lief pakt zoon lief aan en regelrecht naar de 1e hulp ,weer opnamen kind was uitgedroogd en longontsteking.

en dan van je eigen ha te horen krijgen dat je niet zo vaak moet bellen nou ze kunne de pot op.
    ik bel als ik denk dat nodig is we betalen niet voor niks zoveel zorgverzekering.

dus gewoon bellen als je denkt dat niet goed is wij hadden ook elke x gelijk

Deel Deze Pagina