Die nachtvoedingen...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nescio, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jullie zullen wel denken, gaan we weer met een topic over nachtvoedingen ;)

Toch wil ik advies vragen. Mijn dochter slaapt sinds ze 1 jaar is vrijwel elke nacht door. Ze eet heel goed en drinkt overdag nog zeker 4 of 5 keer. De eerste voeding is normaal gezien om 6 uur.
    Twee weken geleden was ze wat snotterig en had ze last van tanden, en begon ze 's nachts weer om voeding te vragen. Ik heb eraan toegegeven met het idee dat ze niet lekker in haar vel zat.

Nu is het snotterige over, maar de nachtvoedingen blijven. Elke nacht wordt ze standaard om 1:30 wakker. Ze staat dan in haar bed en huilt. We slapen samen, maar niets helpt. Van troosten wordt ze ontzettend kwaad. Bij ons in bed: ze breekt het bed af. Water wil ze niet, papa troosten helpt ook niet. Het enige dat helpt is die voeding. Nu zou ik daar normaal niet mee zitten, maar ze komt maar liefst 3 of 4 keer. Dat begint me nu wel op te breken.

Gisternacht was ze zo over haar toeren dat ik haar mee uit bed nam naar de huiskamer. Ze stopte direct met huilen, begon te lachen en geluidjes maken. Dan is ze toch niet echt verdrietig, maar gewoon boos? Het moment dat we de kamer in kwamen, was het weer huilen.
    Ik heb haar maar die voeding gegeven want 2,5 uur opzitten red ik gewoon niet. Daarna kwam ze nog twee keer, dus ik zit nu met wallen tot mijn knieën;)

Tips? Gaat dit vanzelf over? Hiervoor heeft ze het allemaal zelf geregeld. Vanaf 12 weken sliep ze al door, tot 7 maanden. Van 7 maanden tot 12 heeft ze ook elke nacht een of meerdere voedingen gehad. Met 12 maanden was dat zomaar over en sliep ze van 20 tot 6 uur.

Ook zit ik met spruw waar ik nu voor onder behandeling ben, maar dat geeft ook geen lekker gevoel om haar te voeden.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als een kind dat 's nachts niet slaperig genoeg is. Misschien 's avonds later naar bed?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze gaat meestal rond half 9 naar bed. Als we haar haar gang zouden laten gaan is dat 22 uur, want ze geeft niet snel aan wanneer ze moe is. En als ze moe is, is het te laat voor alles ;)

Ze is ook aan het rommelen met slaapjes overdag, momenteel doet ze er nog twee. Ze heeft een tijdje een dut gedaan tussen de middag, maar het namiddagslaapje kan er nog niet af.

Zal de latere bedtijd eens proberen. Mijn man zegt al vaker dat ze een avondmens is;)

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, klinkt als net zo,n eigewijs meisje als wij hier hebben.... nachtbrakers .
    Laten huilen werkte hier ook niet, naar beneden brengen in de box gezet ook eens gedaan, ging madam spelen maar daarna wel weer slapen. Nu zijn we met vakantie en t hele ritme is zoek, komt nog maar aan 1 slaapje toe en snachts ook 1,2, soms 3x wakker. Sorry maar niets anders dan mamma of n slokje helpt.
    Enige tip die ik heb is; probeer t middagdutje gelijk met haar te doen . Het went en zal hopelijk weer n x minder worden ;P succes

5. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, klinkt als net zo,n eigewijs meisje als wij hier hebben.... nachtbrakers .
    Laten huilen werkte hier ook niet, naar beneden brengen in de box gezet ook eens gedaan, ging madam spelen maar daarna wel weer slapen. Nu zijn we met vakantie en t hele ritme is zoek, komt nog maar aan 1 slaapje toe en snachts ook 1,2, soms 3x wakker. Sorry maar niets anders dan mamma of n slokje helpt.
    Enige tip die ik heb is; probeer t middagdutje gelijk met haar te doen . Het went en zal hopelijk weer n x minder worden ;P succes

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nou, hier vrijwel precies hetzelfde... Ze sliep sinds ze 11 mnd is door, maar de laatste paar weken is ze wat aan het rommelen; overdag doet ze nu 1 slaapje, maar eigenlijk is dat te weinig... 2 slaapjes is exhter te veel, dat wil ze niet. Dus ze is gewoon moe, maar mja, kwestie van wennen aan 1 slaapje denk ik. Verder ligt ze sinds een week in een peuterbedje (ze klom uit haar ledikant als een klein, lenig aapje, alleen het neerkomen op de vloer was minder elegant ;) ), en dat is natuurlijk ook wel een flinke verandering. En dan nog doorkomende hoektanden en de eerste kiesjes... Dus mja, zolang dat allemaal speelt, ga ik niet moeilijk doen en ga ik 's nachts gewoon voeden. Als straks die tandjes door zijn, kijken we wel weer verder...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, gisteren is ze laat gaan slapen (22.30 uur), we waren op bezoek en de kinderen van die vrienden gingen ook laat slapen. Ze heeft de hele tijd met ze gespeeld, wel nog daarvoor een dutje gedaan rond 18 uur.

Toen we thuis waren was het 23 uur, ze werd wel wakker bij het overleggen maar wilde niet meer drinken. Vervolgens kwam ze om 5 uur en om 8 uur, om 8 uur ging ik uit bed maar zij sliep verder tot 11 uur. Een prima nacht gehad dus :) ze slaapt nu ook dus ik zal haar vanavond zeker niet te vroeg op bed leggen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als mijn kinderen. Als ik die rond 22 uur liet slapen waren de nachten lang en rustig.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, zo'n 'fase' hebben wij hier ook gehad hoor!

Weer 3x komen 's nachts en het klaarwakker zijn voor een paar uur middenin de nacht. Zoon ging al nooit vroeg of via een vaste tijd naar bed.

Hij had dan gewoon honger, zelfs na twee keer borst!

Ging ik naar beneden met hem boterhammen eten en Bumba kijken.

Is een fase, is een fase, is een fase ...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Heel herkenbaar, alleen heeft mijn zoontje dan nog nooit een nachtje doorgeslapen. De voedingen vind ik niet zo heel erg, maar dat wakker zijn wel heel erg.

12. Flubje

Flubje Niet meer actief

Weet je, soms denk ik wel eens dat het een soort cyclus is. Hij slaapt steeds beter, dan een paar nachten (bijna) door en dan takelt het weer af tot een niveau waarop ik bijna ga hallucineren van slaapgebrek en dan gaat ie weer beter slapen en dan...en dan.. en dan..

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank voor de steun, het geeft troost te weten dat er om 3 uur 's nachts nog meer moeders klaarwakker zijn ;)

Hier gaat het overigens veel beter sinds haar bedtijd is verlaat.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Laat me raden, 15 maanden!? ;)
    Drama leeftijd, heb 's nachts ook het een en ander te stellen gehad met beide kids (dus ook met oudste die toen al heeeeeeel lang geen BV meer kreeg!).

Hier ging het vanzelf weer over.
    Hou je taai! Komt goed!

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb alleen bericht ts gelezen... ik zou toegeven.... zonder die nachtvoedingen had ik het lange voeden niet gered, go with the flow.... het zal niet voor niets zijn dat ze er weer om vraagt ik heb tot 1 mnd voor zn 2de verjaardag nachtvoedingen gehad, met geluk 1 x soms 2x en het sloop er vanzelf uit hoofdzakelijk
    en ook al is t niet uit noodzaak maar uit troost zoeken oid....

17. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ja maar wanneer stopt het dan? Gaan ze ooit wel doorslapen en is het geen gewenning om steeds maar weer een borst erin te stoppen.
    Iedereen heeft het over fases, maar bij mij duurt deze fase al bijna 11 maand. Nog nooit heeft ze 1 nachtje langer geslapen dan 2 of 3 uur

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    dat ligt eraan suzanne..... ons mannetje had continue luchtweginfecties, keelpijn snot en tevens bleek continue chronische oorontsteking te hebben dit blek met ongeveer 11 mnd
    de drink beweging vermindert de pijn!
    na buisjes en uitgebreide opname en ondanks dat ik t vanaf geboorte riep kwam met 1,5 jr eruit dat hij maagproblemen had! wat deed hij drinken drinken drinken snachts want de melk 'kalmde' zijn zuur. met start van nexium ging ie ineens naar 1 voeding in de nacht ipv of aan de borst slapen de hele nacht of om de 1 a 2 uur

we zijn zo gefixeerd met moeten doorslapen snachts... en ik had dit ook hoor, bij ons meiske, en verwent dat we waren dat zij vanaf 8 wk doorsliep ;)

en niet alleen icm bv ook met flesvoeding zijn we gefixeerd op de nachten, whop nog meer jbpm erbij of hop rijstebloem of een schepje extra oid ;)

en nu spookt hij nog wel eens savonds! ;) dan schuif ik even 5 min bij hm even een arm om hem heen en dan is het goed dan stuurt ie me zelfs weg soms ;)

en dat twerijl kinderen tot op een zekere leeftijd nu eenmaal een ander slaap patroon hebben en het geheel normaal is dat ze gerust 1 a 2 uur wakker liggen

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nou ja ze hoeft van mij niet door te slapen ofzo. Als.ze maar eens een keer 5 uur achter elkaar oid zou slapen.
    Het is niet alleen het wakker worden maar ook de houding waarin ik constant lig. Zo half op mn zij zodat zij tenminste fatsoenlijk kan aanhappen. Volgens mij groeit mijn ruggengraat nog krom. Ik heb daardoor al maanden last van mn rug. Maar goed, het zal idd wel overgaan

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    herkenbaar, wat ik ook weleens deed was bv als ik op rechterzijde lag de linkerborst geven

Deel Deze Pagina