hallo zwangere. Kom ik maandag bij de huisarts omdat ik al 12 dagen geen ontlasting heb gehad vanwege een spastische darm en nu ook de zwangerschap.Door alles wat ik al geprobeerd heb klysma`s speciale zakjes voor ontlasting te krijgen hielp er niets.De dokter stuurt me gelijk door naar het ziekenhuis en zegt er al bij dat de kans groot is dat ik moet blijven.Kom ik dus in het ziekenhuis wordt ik eerst nagekeken kreeg ik een infuus prikje voor als het nodig zo zijn en voor als ze er bloed uit moesten halen .even later komt de internist om te bepalen of ik moet blijven en ik moest ook blijven.Ik was er al op voorbereid maar tog was het niet leuk om te horen dat ik moest blijven.Ik kreeg in het ziekenhuis hoogopgaande klysma`s.Na 3 dagen die klysma`s te hebben gekregen had ik nog geen resultaat alleen slijm wat er uit komt.Op woensdag avond kreeg ik ineens zware krampen en harde buiken en steken.En riep gelijk de zuster over wat het kon zijn.Ze zegt blijf maar rustig liggen dan bel ik de geneagoloog.Even later komt ze terug en moet ik langs de afdeling komen omdat ze tog willen controleren of alles wel goed gaat met de kleine .Ik kreeg een normale echo een inwendige echo en ze gingen nog voelen met hun vinger voor een opening in me baarmoedermond(ontsluiting)Bij de echo zag alles er goed uit het hartje klopte goed en de kleine bewoog ook heel goed(dat merkte ik wel) .De inwendige echo zag er ook redelijk goed uit maar voor de zekerheid wilde ze tog ook nog voelen aan de baarmoeder.Ze deed haar handschoenen aan en er gel op en ik moest gaan ontspannen(lukte haast niet) zodat zei met 1 vinger kon voelen of er een opening zat.En ja hoor er zat 1 vingertopje ontsluiting Ik helemaal in paniek want ze zei dat het nog groter kon worden of dat het zo bleef.Ik moest de volgende ochtend weer trg voor controle en het zag er hetzelfde uit.Ze zeiden kom nu maandag maar trg dan kijken we nog een x of het hetzelfde is gebleven.Nou gelukkig mocht ik donderdag avond met bezoekuur naar huis en dedag daarna ging ik thuis naar de wc weer een voordeel.Nou ik zat al een beetje te stressen voor maandag.En eindelijk kwam de dag aan.10.15 had ik een afspraak nou het duurde wel even voordat ik naar binnen kon want er waren nog mensen voor me en het liep iets uit dus nog langer wachten.Eindelijk aan de beurt.Kreeg ik weer een inwendige echo om te kijken wat nu de lengte was van de baarmoedermond het was gelukkig nog hetzelfde gebleven.Het kan altijd nog groter worden maar tot nu toe ziet alles er goed uit.Weer een beetje ademhalen. Het zat allemaal niet mee was een gestreste week. Nu nog moe en nog steeds niet lekker. Maar ben blij dat alles goed gaat met de kleine want dat is onze grootste zorg. _________________
jeeetje zeg. Moet je nu thuis blijven en rustig aan doen? Werken mag zeker niet meer of zware klussen doen. Sterkte
Nee ik ben arbeidongeschikt gersteld mag absoluut niet werken. Ik moet veel rsut houden maar dat helpt ook niet die harde buiken worden als maar erger en krijg nu ook al ruim een week menstruatieklachten erbij.Me verloskundige zegt dat ik meer rust moet nemen maar meer rust dan dat ik al neem bestaat er gwn niet. Ik ben best wel bang dat me kleine man veel te vroeg komt maar ik hoop het niet laat hem nog maar lekker warm binnen zitten tot dat het tijd is voor hem en ik zkkr weet dat hij het overleeft. Bedankt voor je medeleven (K) dientjuh
das klote zeg maar je banner zegt dat je 23 weken ben en afgelopen maandag bij de huisarts was toen 21 weken? snap het niet zo mja inderdaad rustig aan doen
Sterkte met alles, ik hoop dat alles goed blijft gaan met je kleintje en dat jij je ook weer wat beter gaat voelen Groetjes, Meeuw
ja sorry ik bedoelde 2 weken gelden een maandag. Ben vergeten het er bij te zetten.Maar allemaal heel erg bedankt ik hoop dat het goed blijft gaan. dientjuh
jawel en mocht de baby toch besluiten eerder te komen heeft het nu al wat overleving kansen met 21 weken nog niet nu al wel wat tuurlijk is het beter als die nog even blijft zitten maar mocht die toch besluiten te komen met bijvoorbeeld 26 week kan het al overleven als die sterk is nou we gaan dan duimen dat die nog dik 14 weken blijf zitten dan zou je bijna 38 week zijn
een spastische darm is niet fijn.. een goede vriendin van mij heeft dat ook! ze zit ook aan een heel dieet en al die zakjes voor je ontlasting vreselijk.. ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten! doe rustig aan heel veel sterkte meid! Liefs mamasuusje
ja maar ik hoop ook dat hij nog lekker blijft zitten en anders gaan ze tog proberen nog weeen remmers te geven.En als hij eruit komt hoop ik dat hij sterk genoeg is om te overleven.Heel erg bedankt en ik duim en hoop elke dag dat het goed gaat.
Dankje wel mamasuusie. Ik hoop ook dat hij nog lekker geniet in mama`s buikkie en dat als hij tog te vroeg geboren wordt sterk genoeg is om het te overleven. En een spastiche darm is zkr niet leuk.Ik mag nu ook niets gebruiken ervoor want dat kan de onstluiting nog verder maken. Heel erg bedankt voor jullie steun.
Heel veel succes. Ik heb een verkorte baarmoederhals vanaf het begin van de zwangerschap. Verloor ook steeds bloed. Daarom hebben ze een cerclage geplaatst om de baarmoedermond gesloten te houden. Kunnen ze dat niet doen bij jou? Je kan het vragen. Daarna moet je nog steeds rustig aan doen, maar dan hoef je niet bang te zijn dat de ontsluiting groter wordt. Groetjes
pff wat rot dat je er nu niks voor kan gebruiken zeg... ik heb ook weeen-remmers gehad bij mijn vorige zwangerschap.. ik was 31weken zwanger en ik kreeg plots weeen! na het "klussen"met mijn vriend hihi dat heeft het waarschijnlijk op gang geholpen ofzo... toen ik daar was had ik echt weeen... gelukkig hielpen de weeen remmers wel en nu is mijn dochtertje alsnog pas precies met 40 weken op de uitgerekende datum geboren! Liefs mamasuusje
nee dat doen ze bij mij niet. En ik heb ook geen bloedverlies het komt gewoon van die klysma`s en andere rotzooi van het ziekenhuis. Heel erg bedankt Gr dientjuh