In Maart 2010 hebben mijn vriend en ik besloten om voor onze kinderwens te gaan. In 2006 ben ik door de pil heen zwanger geraakt dit is mis gegaan bij 11 weken zwangerschap, 2008 weer door de pil en dit is mis gegaan bij 5,5 weken. Ik had de inplantaatpil. Ik kon niet iets mis doen bijvoorbeeld bij het slikken van de pil. Nu beni k sinds maart 2010 van de pil af. gewone pil. Want na mijn laatste zwangerschap heb ik besloten om de inplantaat pil te verwijderen. Nu bijna een jaar later, ben ik toch bang dat er iets mis is. Hoe kan ik wel zwanger raken met de pil maar niet als ik de pil niet heb? Rare vragen spoken er door mijn hoofd. Elke maand weer die onzekerheid, en andere kwaaltjes. Ik ben onlangs na de dokter geweest maar die zegd gewoon letterlijk, je moet er niet te veel mee bezig zijn!! Rrrrr... Maar dit lukt me gewoon niet. Tussen mij en mijn vriend gaat het gewoon harstikke goed. Mijn vriend is alleen niet zo, ooo je heb je eisprong nou moeten wij.. Die gaat gewoon zijn gevoel achter na. Maar natuurlijk voor hem is elke maand ook weer een teleurstelling wanneer ik ongesteld wordt. Sorry meiden, ik moest echt even van me afschrijven.... Zijn er nog meer meiden, die in de zelfde situatie zit? en graag mee willen praten, of meiden die tips hebben? Groetjes!!!! En nog een fijn weekend!!
En ik heb zo´n gevoel dat iedereen om me heen zwanger raakt.. oja en waarom de dokter zo reageerde kwam omdat mijn cyclus mooi gelijk loopt. Niets mee aan de hand. Kwam volgens hem gewoon omdat ik er te veel mee bezig ben. moest volgend jaar maar weer komen als ik nog niet zwanger ben...
meid, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen...Kan alleen maar duimen voor je, dat je snel zwanger mag zijn en dat het dan allemaal goed mag gaan...Praat er anders een met je man over, en ga misschien toch ovulatietesten gebruiken, of temperaturen en gericht klussen...je krijgt dan meer inzicht in je cyclus. Mijn cyclus lijkt ook geweldig, maar ik heb een te korte lf, dus de kans op spontane zwangerschap vermindert daardoor al... Ik wens je heeeeel veel succes meid!!
He Roos, Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om elke maand toch weer naar het maandverband te moeten grijpen terwijl je dat eigenlijk 9 maanden zou willen laten voor wat het is. Als je eenmaal een kinderwens hebt, kan het niet snel genoeg raak zijn. Ik ben alleen bang dat je huisarts gelijk heeft. Binnen het jaar onderneemt bijna geen enkele huisarts actie. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar vaak kan leeftijd ook een reden zijn om nog niet in te grijpen, dan heb je nog tijd zat is dan de redenatie. Jullie kunnen zwanger worden, dat heb je inmiddels bewezen zelfs door de pil heen, dus angst dat er iets mis is is niet heel waarschijnlijk denk ik. Ik denk dus dat je huisarts heel reeel is door te zeggen 'probeer het nog maar een tijdje zelf.' Al snap ik heel goed dat dat niet een reactie is waar je heel blij van wordt... Heb je wel eens ovulatietesten gebruikt? Bij ons was dat namelijk wel een eye-opener. Ik heb een cyclus van 28/29 dagen, mooi volgens het boekje. Dus ik dacht: eisprong rond dag 14. Dus wij rond die dagen stevig klussen en voor de zekerheid ook nog een keer daarna. Na een half jaar nog steeds niet zwanger. Dus ik die testen geprobeerd. Bleek dat ik mijn eisprong pas rond dag 17/18 heb!!! Tegen die tijd lagen wij iedere keer heel vroeg in bed omdat we zo moe waren van alle nachtelijk activiteiten van de dagen ervoor!!!! Nu kunnen we er allebei heel hard om lachen!
vind het wel een erg botte reactie van je huisarts trouwens. Beetje kort door de bocht...Er kunnen veel meer oorzaken zijn waardoor het niet lukt. Een regelmatige cyclus zegt niet alles...
Ja idd.. Het feit dat hij zegd dat ik volgend jaar terug moet komen vind ik nog niet zo heel erg... Maar als hij er nou bij zegd ik hoef me verder geen zorgen te maken is het anders. Echte vind hij dat ik er te veel mee bezig ben. Maar zoals een van jullie net ook beschrijft, ik doe niet aan ovulatietesten, tempraturen etc.. Dit omdat mijn vriend dat gelieve niet heeft. We klussen eigenlijk maandelijks om de dag a 3 dagen volgens hem moet dat ook wel kunnen. Hij is geloof ik bang dat het klussen wordt niet uit liefde maar omdat het moet. En dat lijkt me toch echt niet zo.. Maar de huisarts zegd gewoon letterlijk je bent er te veel mee bezig!... Kom volgend jaar maar weer.... (dus over een jaar).. Ik ben 27 en mijn vriend is 30 ... Mijn vriend heeft al een dochter bij zijn ex vriendin. Echt een leuke meid komt regelmatig bij ons en relatie tussen zijn exvriendin en haar vriend loopt goed. zijn dochter noemt mij ook gewoon mama en dan krijg ik toch altijd weer kriebels. En ik kan sowiso niet zoals de huisarts zegd er helemaal niet mee bezig zijn. Dat is een automatisch reactie op je wensen...
Er niet te veel mee bezig zijn, zo'n opmerking kan idd heel fout vallen. Bij mij ook. wij zitten inmiddels in een IVF-traject en dan kun je er niet NIET mee bezig zijn. elke dag hormonen spuiten, echo's en dergelijke... Toch zit er wel een kern van waarheid in. De keer dat ik zwanger raakte (helaas miskraam) waren we op vakantie... (toeval?). Je vriend heeft ook wel gelijk. Bij ons is sex ook een 'moeten' geworden. Voor onze behandelingen moet het zaad niet te vers, maar ook niet te oud zijn. het is dus steeds rekenen wanneer je mag en wanneer je moet sexen. Probeer dit echt te vermijden. Het is niet bevorderlijk voor je relatie. Als jullie het echt om de dag doen, dan moet dat idd voldoende zijn. Ik zal niet zeggen dat je stiekem moet gaan testen, want wil niet stoken in een goede relatie, maar het kan echt helpen inzicht te krijgen in je cyclus...
Ik snap dat je teleurgesteld bent omdat je eerst 2x door de pil heen zwanger bent geraakt en nu als je wilt het niet meteen lukt, heb geduld, je weet dat het kan.., wij zijn 13 maanden bezig, en ben niet een keer zwanger geweest, en heb een eisprong, temp en test met ovulatietesten, ik vertrouw nog steeds op mijn lichaam, we proberen nog een half jaartje zelf en gaan dan naar de HA...., ik heb soms ook het idee dat iedereeen naar dat jaar aan het werken is om dan eindelijk naar de HA te mogen... Misschien ben ik wel te nuchter..., maar mijn vriendin zit in die MMM, en die vindt het echt geen pretje, dus ook dat is niet alles, Geniet gewoon lekker van elkaar, en je hebt de bevestiging dat je zwanger kan worden..., heb geduld, een kindje krijg je niet op bestelling, da's echt een wonder, en probeer het eerst nog even zelf, en ga daarna nog een keer langs je HA, en vertel hem dat je je ongerust voelt of er iets mis is, dan stuurt hij je vast door, maar na 9 maanden sturen ze je niet meteen naar het ZH hoor. Veel succes
Ja dat vind ik ook wel begrijpelijk... Maar ik had er wel aantal klachten bij. Zoals dat ik de hele maand door behoorlijk veel last heb van witte vloed. Wat ik tijdens mijn pil niet heb... Ik zie geen verschil tussen het opkomen van een eisprong of dat mijn menstruatie er aan komt. Altijd wittte vloed. alleen even naar mijn menstruatie niet. Ovulatie testen heb ik een maand gedaan en die kwam naar 14 dagen positief uit. Imiddels heb ik eigenlijk al wel een bevestiging dat mijn mensturatie komt denk ik gewoon over een week, mijn onderbuik is al weer wat harder en normaal gesproken als ik loop dan hou ik iets mijn buik in maar dat is nu een na gevoel. Dit heb ik geloof ik elke maand een gevoel dat er wat in zit, maar daar trap ik nu niet in .. devil81.. Ik weet inderdaad dat ik zwanger kan worden toen die tijd tijdens pil gebruik maar die zijn allebei in een miskraam uitgekomen lijkt mij ook niet echt een goed teken. Tevens ben ik het afgelopen jaar ook nog niet zwanger geraakt. Maar de ene persoon is er erg nuchter onder en de ander denkt gelijk dat er iets mis is. Het blijft gewoon elke maand een teleurstelling wanneer je ongesteld wordt. Daar komt het bij mij door. Echter is mijn vriend op de dag dat mijn ei moest krijgen ziek geworden. Ben bang dat ik deze maand geen kans maak... Maar goed... We wachten gewoon af ...