Even een positief verhaal over de reactie van een werkgever. Moest het vandaag wel zeggen want ze vroegen rechtstreeks waarom ik naar het ziekenhuis was geweest. Zijn ook eerlijke mensen. Werk in een familiebedrijf. Ze zijn laaiend enthousiast (vader, moeder en zonen). Had echo toevallig bij me. Ze vinden het helemaal super. Echo is helemaal onder de loep genomen. Heb gezegd dat de collega's het nog niet weten omdat 9 weken eigenlijk te vroeg is. Ze weten ook van mijn miskraam de vorige keer dus ze snappen het helemaal. Melanie
Dat heb ik met mijn stage adres. Mijn begeleidster vindt het volgens mij bijna net zo leuk als de oma's en opa, ha ha. Leuk is dat, als er zo positief wordt gereageerd. Het kan dus ook heel anders.
Hier ook positief! Een jaar of 4 geleden zei mijn baas al, jet het wordt tijd dat jij ook eens moeder wordt.. Hij was toen zelf papa van 1 kindje.. Bij mijn 1e zwangerschap was hij super blij met het nieuws.. In mijn verlof is er best wat mis gegaan omdat mijn vervanger er een potje van gemaakt had. De shit was net zo'n beetje echt helemaal opgeruimd (jaja had alles bij elkaar 1.5 jaar geduurd bijna) en toen raakte ik opnieuw zwanger Ik durfde het haast niet te zeggen.. Maar wat zei hij.. he joh, wat gaaf. ik had al zitten rekenen.. Merijn is nu bijna 1.5 dus ik vond het wel weer tijd (hij heeft er inmiddels 3)
Leuk joh, mijn baas reageerde ook zo enthousiast, terwijl ik hem eigenlijk helemaal niet zo goed ken. Maar het was vast ook vanwege mijn miskraam hiervoor dat hij nu zo blij voor me was. Hij stond op, en riep "meid, kom hier" en ik kreeg drie zoenen. (geen tongzoenen hoor )
Mijn werkgever reageerd ook positief, ondanks alle problemen die ik nu heb zet hij zich in eerste instantie in voor mijn gezondheid. Die gaat ten alle tijden voor zegt hij.
Mijn werkgeefster kon er niet zo mee lachen... Ik kwam aanzetten met het nieuws dat ik moest platliggen vanaf week 9 en zij moest dan op zoek naar een vervangster. Niet makkelijk voor haar, ze is onthaalmoeder en haast niemand wil voor "enkele" maanden gaan vervangen. Achteraf wel excuses gekregen (als ze dan iemand gevonden had) en het bevel dat ik de baby mee moest nemen naar het werk als ik uit bevallingsverlof kom. "riskeer je maar niet een crèche te zoeken of er zwaait wat!) Nu belt ze elke week om te horen hoe het gaat en zondags komt ze wel eens langs.
Bij mij zijn ze een beetje verdeeld: de meesten vinden het geweldig voor ons, maar er zijn er die het alleen maar heel erg lastgi vinden Nou ja, pech! Het is lekker MIJN kindje en mijn zwangerschap
Mijn werkgever is ook heel erg enthousiast! Vraagt zeker 1 a 2 keer in de week hoe het allemaal met ons gaat en vindt het ook erg leuk dat het zo snel gaat! 'Gaat snel he meid! Einde is in zicht, spannend hoor! Ik leef er ook zo naartoe!' Hahaha, mijn vriend werkt voor hetzelfde bedrijf, alleen op een andere afdeling, en zijn baas/coach is ook mega happy! Hij is zelfs al een klein beetje 'Opa Henk Jaap' !
mijn baas leeft gelukkig ook helemaal mee. toen ik vertelde dat ik zwanger was/ben vond hij dat wel leuk, maar hij dacht natuurlijk ook aan de practische dingen. (vooral omdat het maar een klein bedrijfje is waar maar 3personeelsleden werken) nadat ik de eerste echo had gehad en te horen had gekregen dat het er 2 zijn, moest hij enorm lachen, hij had de grootste lol. ja, zei hij, houd er maar rekening mee dat je in december de laaste keer werkt. Haha hij heeft het mis gehad. toen ik de 20-wekenecho moest gaan maken zei hij van te voren al; straks kom je terug met het nieuws dat het er 3 zijn, en lol dat mijn baas had, iedere keer 1tje erbij. hij gunde het me wel zei hij! ohoh. ik heb hem wel teleur moeten stellen, het zijn er en blijven er 2. hij heeft me een limiet op gelegd tot wanneer ik mag blijven werken. als ik niet meer tussen de kassa en een muurtje doorpas mag ik niet meer komen werken. dus hij gaat mij naar huis sturen want hij vind de gezondheid van de kinderen veel belangrijker dan mijn eigen gezondheid, zegt ie.