die opmerkingen *zucht*

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door talia, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Gadver wat een vreselijke mensen zeg :evil:
    Probeer je er echt niet teveel van aan te trekken..ik weet makkelijker gezegt dan gedaan maar jij heb 2 prachtige jongens op de wereld gezet en je lijf dat komt vanzelf wel weer.

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    meid wat vervelend. ik ken het gewicht probleem.
    'Als je bv geeft vlíegen de kilo's eraf' jaja, niet dus.
    nu met de tweede zwangerschap begin ik dus al fors en daar ben ik niet blij mee. maar goed, je hebt iets over voor je kindje en als je je dat maar goed voor houd dan gaat het wel. zulke opmerkingen zijn dan gewoon kwetsend.

ik zou de volgende keer gewoon zeggen 'die opmerking doet pijn, wat heb ik jou misdaan?'
    ik vind dat geen opmerking waarmee je de vrede in de familie verpest, maar ze mogen er best eens over nadenken. zeg het desnoods waar véél familie bij is. voor jou even een genant moment gevoelsmatig, maar mijn gok is dat je veel bijval zult hebben, want mensen vinden gewicht meestal geen reden om iemand te kwetsen.

ik zou gewoon eerlijk zijn. wel heel fijn dat je mannetje je steunt! dat is super belangrijk!

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    vind het gewoon asociaal hoor.
    met zulke mensen zou ik niet eens meer omgaan.
    het lijkt wel dat als je een kind hebt gekregen en je wat dikker bent geworden dat mensen zomaar van alles tegen je mogen zeggen over je gewicht.
    normaal zeg je niet tegen iemand dat ze een dikke buik oid hebben.
    maar zodra je een kind hebt gekregen krijg je de opmerking "wanneer ben je uitgerekend?" of zoiets.
    vind dat gewoon raar.

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dat is idd zo ze zeggen het toch ook niet tegen mensen die zelf wat dikker zijn?
    waarom wel als je een kindje hebt gehad.
    en met welke bedoeling je zegt het toch niet he.
    het kwets me echt ik zit er al zo mee en als dan iemand je nog een keer met je neus erop drukt.

Deel Deze Pagina