zomerbaby en kleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik krijg een zomerbaby en vraag me af wat ze aan hebben in de zomer.
    Het ligt natuurlijk ook aan de temperatuur, maar ik heb nu nog geen idee wat ik alvast zou kunnen kopen voor een pasgeborene.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    weet van me schoonzusje ,die had ook een zomer baby, haar kindje lag als het heel erg warm was alleen in een rompertje of in een rompertje met een dun broekje.
    voor een meisje heb je van de zomer hele leuke rokjes/jurkjes.
    zou zo ie zo niet al te veel kleren kopen, jij krijgt in de kraam tijd nog heel veel.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

hier een zomerbaby (11-8)... De eerste paar weken dragen ze meestal gewoon kleertjes (rompertje, broekje en een shirtje, niet te warm, niet te koud) maar als het heel warm wordt dan kun je de baby (als hij / zij de temperatuur kan vasthouden) in een rompertje laten liggen. Het hangt er vanaf hoe groot je kindje is (hoe zwaar) en hoe de bevalling is verlopen.
    Je kraamhulp zal je helpen met het kiezen van gepaste kleertjes.
    Succes!

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier ook een zomerkindje 16-08
    Danique heeft gewoon rompers met korte mouw aangehad en daarover een truitje met lange mouw.
    Eigenlijk nooit iets zonder of met korte mouw.
    Wel gewoon lekkere dunne shirtjes en broekjes dus

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat al gezegd is idd: Shirtjes met lange mouw en (zachte) broekjes. Soms ietsje kortere broekjes.

Ik had 1 superlief jurkje en rompertje in 1 :) erg schattig. Maar eigenlijk hebben ze idd als het erg heet is (Fae was 2 weken toen het 32 graden buiten was en binnen niet onder de 25 graden kwam) alleen een rompertje aan.
    Maar verder zijn jurkjes (tenzij overslag) niet handig. Super schattig, maar wat een gewring om het aan te krijgen! Erg zielig.... Zeker spijkerstof is een drama. Maar ook het wat stuggere katoen is niet fijn.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier ook een zomerbaby 29 7 2008
    nu moet ik wel zeggen dat het toen echt extreem warm was ongeveer 30 graden ofzo

mijn dochter had vaak een romper met lange mouwen en sokjes aan
    toen het niet meer zo heet was had ze een romper met lange mouwen en en dun broekje aan

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    het ligt er denk ik echt aan hoe warm het is
    maar de kraamzorg weet ook heel goed wat warm genoeg is hoor

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De eerste weken dragen ze 's zomers niet zoveel andere dingen dan 's winters, maar misschien wat dunner materiaal.
    Kort mouwtje is voor de eerste weken al gauw te frisjes.
    Alleen in geval van een hittegolf, maar dan doe je lekker alleen een rompertje ofzo.
    Onze oudste werd geboren in de hete augustusmaand in 1984. Pfff, die heeft de eerste weken alleen maar een rompertje aangehad.

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Onze jongen is van 25-5-08 maar is pas op1juli thuis gekomen. En tegen die tijd was het poepie warm. En als hij niet buiten lag in een romper en een dun broekje lag hij binnen in een romper. Want het was toch wel te warm voor veel kleren. :)
    Maar je kunt best wat kleren kopen hoor ook al zul je vast wel veel krijgen. Maar als ik een tip mag geven, dan zou ik kleren vragen voor als de babe wat groter is of een tegoed bon voor een klerenwinkel.
    Een fijne zwangerschap gewenst,

Liefs Janna :thumup:

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ook een zomerbaby.

De hele zomer had hij thuis alleen een romper aan zonder mouwen. Al zijn mooie kleertjes heeft hij bijna niet aangehad. Erg zonde, maar het was zooo benauwd.
    Ik zou dus niet al te veel kleertjes kopen. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor zomer we krijgen.

11. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook een zomerbaby. Ons mannetje had vaak een romper met lange mouwen en een shirt met korte mouwen aan en een dunnen broek. Heeft het nooit te warm gehad. Koop ook niet teveel kleren maatje 50 want daar was die van mij zo uit.

12. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    22 -07 werd ze geboren....

ze lag in een rompertje vaak buiten... lekker bij mama of ik haar bak . En als we weg gingen een luchtig broekje aan en truitje...

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Dank jullie wel voor de tips.
    Blijft lastig die zomer. Kan fris zijn, kan een hittegolf zijn. Dus nog maar niet te veel kopen van te voren :)

Hebben ze wel nog een mutsje op? Of hangt dit ook weer van het weer af?

14. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Hier ook een zomerkindje! 19 juli...
    De eerste dagen heeft ze wel een mutsje opgehad... vooral in de nacht!
    En voor de rest zou ik lekker wat shirtjes halen en voor als het wat frisser is romper met lange mouw dan kan je dat onder het shirtje doen!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

waar ik op zou letten verder bij het kopen van kleertjes: dat in ieder geval de shirtjes (of alles wat over het koppie moet) rekbaar is, van dat t-shirtstof enzo... Katoen e.d. is hopeloos bij zo'n klein babytje.
    Prenatal heeft veel van dat soort spul en heeft een basiscollectie van shirtjes lange mouw en broekjes. Van de winter waren die lekker dik en ik zag nu van de week dat ze daarvan nu zo'n beetje een zomerversie in de winkel hangen, lekker dun spul. Zijn niet duur trouwens ook: de broekjes 6 euro en de shirts 4 euro... en ze zijn me hier erg goed bevallen, :)
    In grijs, wit, gebroken wit, lichtrose en fuchsia. Voor de boys weet ik het zo niet, daar kijk ik eigenlijk niet, :)

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Over prijzen gesproken dan heeft de zeeman en de Henk ten Hoor ook een hoop leuke dingen die niet duur zijn. Laatst bij de zeeman nog t-shirts gekocht voor 2 euro per stuk. En jogingbroekjes voor 3euro per stuk. Ze hebben soms problemen met witte prints die snel vervagen maar dat gebeurd zelden. En als ik daar mee terug ga kan ik wat anders uitzoeken of mijn geld terug krijgen. En ik ben HELEMAAL te spreken over de majo`s voor de winter van de zeeman. Lekker dik en leuke print. Alleen jammer dat ze hoofdzakelijk meisjes achtig zijn maar dat mag de pret niet drukken. ;)

17. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hoi Nynke,

Ik zou wel zorgen dat je een mutsje in huis hebt. Als het erg warm is (vanaf 25 graden en hoger) zal een mutsje niet nodig zijn, maar als je snel met je kindje naar buiten kunt, en het is dan maar zo'n 18-20 graden - helaas een reële mogelijkheid met die Hollandse zomers - dan heeft je kindje volgens mij nog wel een mutsje op.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook een zomerkindje, onze dame lag als het echt warm was in huis in een romertje met een dun broekje. Zou in ieder geval niet te veel kleren kopen, vaak krijg je veel en als je toch nog wat nodig hebt kun je het altijd dan nog bij kopen.

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Onze oudste is geboren in een hittegolf, en heeft alleen de eerste 2 dgn een mutsje opgehad. Daarna nog wel een zonnehoedje voor buiten.
    We hebben ook nooit een kruik hoeven gebruiken...dat was wel erg makkelijk :)
    Groetjes, Happymam

Deel Deze Pagina