Ik heb ook vannacht een spuugdoekje aan de speen gemaakt. Ze is niet een keer wakker geworden. Nu was gister wel een creche dag dus dan is ze altijd erg moe, kan daar dus ook door komen,
Bij ons meisje is het probleem niet dat ze het speentje niet kan vinden, maar dat de speentjes (ik leg altijd 2 of 3 speentjes in bed zodat ze vaker raak kan grijpen) uit bed vallen. We hebben dan wel het geluk dat ze de hele nacht doorslaapt en we in principe 's nachts niet eruit hoeven om haar haar speentje te geven. Of ze wordt wel wakker maar valt vanzelf weer in slaap. Dat weet ik dan niet. Maar goed, het zou handiger zijn als die speentjes natuurlijk gewoon in bed blijven liggen!
Zelf heb ik dat probleem gelukkig niet want Isa duimt. Maar ik heb eens van iemand gehoord dat ze een stukje luiertape tussen de speen en naast de mondhoek plakte. Klinkt alleen een beetje spartaans, maar het schijnt dat luiertape niet zo plakt als bijv. een pleister maar pijnloos van de huid afgetrokken kon worden. Zou je eerst eens bij jezelf kunnen proberen. Nogmaals, misschien is dit een beetje barbaars maar je weet het niet. (voor ik weer boze moeders op mijn dak krijg )
Hai meiden, Tjee, hoe raar het ook klinkt.. ik ben toch wel blij dat mijn meisje de speen nooit heeft gewild en gepakt. Toen ze nog heel klein was huilde ze veel en wenste ik zo hard dat ze die speen zou pakken, maar niet dus en daarna nog ettelijke keren geprobeerd en nu ze 6 maanden is gaan we het haar niet meer aanleren en dat lijkt verstandig zo te horen. Mijn schoonzusje heeft dit probleem ook gehad, ze moest er ettelijke keren uit om dat speentje er weer in te stoppen, pfff, vermoeiden hoor! Het is natuurlijk altijd de vraag of je kindje wakker wordt omdat het de speen kwijt is of omdat het om een andere reden wakker wordt. Kennelijk hebben jullie kindjes de associatie tussen speen en slapen gelegd en lukt het ze nu niet zonder. Tjee, en wat te doen dan? Je logische verstand zegt dat ze die associatie moeten afleren, maar dat zal denk ik wel gepaard gaan met de nodige huilbuien en of je daar op zit te wachten>? Ons meisje krijgt BV en had heel duidelijk de associatie aan de borst en slapen en dat was onwijs vermoeiend en we hebben er toen flink veel energie in gestoken om deze associatie af te leren. Maar nu gaat dat gelukkig veel beter. Nog steeds huilt ze altijd wel 5 a 10 minuten met inslapen maar dat vind ik wel acceptabel. Hebben jullie trouwens enig idee/ervaring hoe lang de beebjes die inslaaphuil houden, ik vind het namelijk altijd wel erg verdrietig haar zo te horen huilen en op het KDV doet ze dit ook.. Nou allemaal veel suc6 en sterkte
Hier ook een spenenmans! En ik mag ook regelmatig me mandje uit om hem....er weer goed in te stoppen! Anthony pakt zijn speen wel als hij is gevallen maar stopt hem ondersteboven in zijn mond (BiBi speen dus met platte onderkant en bolle voor gehemelte) en ik krijg het hem maar niet geleerd dat vervelende ding goed in zijn mondje te stoppen!
Een tip die ik ook eens gelezen heb; Meerdere speentjes in het bedje leggen, zodat het makkelijker wordt om zelf een speentje te pakken. Ligt de 1 net buiten bereik, dan ligt de ander mss wel op precies de goede plaats..Dan moet je kindje natuurlijk wel zover zijn dat het zelf de speen in de mond stopt... Bizzy, ja dat ik ook irritant 8) Dat was ook 1 van de redenen dat ik nooit een dentalspeen heb gebruikt, maar zo'n andere..Het maakte daarbij niet uit hoe om hij in het mondje ging.. Nu waren mijn kinders niet zulke speners..Milan mikte hem bij 9 maanden weg en pakte zijn duim, Misha al met een paar weken en pakte ook haar duim. Ben ik welliswaar ook niet zo superblij mee, gezien het afleren op latere leeftijd, maar mijn nachtrust was zo wel veiliggesteld
toen ik in t ziekenhuis lag na de keizersnee, ik stond onder de douche (de verpleegkundige wisten dit) Bas huilde schijnbaar toen hij zn speen verloren was, ik kwam uit de douche, zat er opeens een spuugdoekje om zijn fopspeen gebonden... hihi dat was lachen maar het werkt wel. ik pas het thuis ook toe.
Je lacht erom maar mijn kraamverzorgster is wel eens in een gezin geweest waar ze dat echt gedaan hadden; die man dacht dat de gaatjes aan de zijkant van de speen daarvoor bedoeld waren