die stank!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chocoholic, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Op marktplaats staan er veel, vanaf €10 al! Toch maar eens kijken..

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook en vind hem superfijn. We hebben de grotere zodat je niet hoeft te bukken. Ik heb bi, vandaar.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    jaaa diaperchamp is fijn! Voor buiten inderdaad die geparfumeerde zakjes. Elke luier buiten weggooien is hier in ons appartement zonder balkon geen optie (lees 4 verdiepingen naar beneden - 50 meter buiten lopen - containerruimte open - luier weggooien en weer terug)

Schoonouders gooien wel gelijk in de kliko maar wel in een geurzakje, de container staat in de volle zon en anders is de stank nog steeds niet te harden na een week.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volle luiers horen niet in een leef- of slaapruimte. Heel simpel.

Ik veegde op de WC de poep er uit met een wc papiertje en trok dat door, meestal met kind erbij, want zodra ze konden staan verschoonde ik ze staande in de WC ruimte, zodat ze meteen leerden waar poep en plas thuishoren.

Vieze luier ging in weekemmer (katoenen luier) of meteen in de kliko.
    Als de kliko te ver lopen is voor je, zet de luieremmer dan op de WC, daar horen die aroma's thuis.

5. Onje

Onje Niet meer actief

haha ik zou niet alleen je emmer weg doen maar ook de vieze luiers. Jij laat je drol toch ook niet lekker in de wc drijven ;)

Wij gebruiken trouwens geurzakjes van de action daar gaat de luier in en dan in de prullenbak, mijn man brengt iedere dag de vuilniszak weg.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Inderdaad! Dat dus.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben alleen in het begin een luieremmer gebruikt.
    In het ouder huis hadden we een vuilnisbak in debijkeuken staan waar de luiers in gingen.
    Nu hebben we diezelfde prullenbak onder het afdakje tussen de schuur en de voordeur staan.
    Doordat ie nooit in de zon staat stinkt het ook nooit (behalve als je hem open doet).

De tip is dus heel simpel, direct buiten weggooien.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad, niet ergens laten liggen, blegh. Gewoon naar buiten. Ik heb hier naast de achterdeur buiten een plastic zak liggen waar de luiers van de dag ingaan. Aan het einde van de dag de container in en klaar. Nooit stankoverlast. Als het heel warm is direct in de container.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb gewoon een open prullenmand staan. Pedaalemmerzak er in en regelmatig weggooien. Het stinkt nooit. Poepluiers gooi ik natuurlijk wel direct buiten weg. Wij hebben de luxe dat onze kliko wekelijks geleegd word, dus die ruik je ook niet. Ik heb voor onderweg idd luierzakjes. Als ik bij iemand anders ben, gooi ik de luier in zo'n zakje weg.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben die ook! Een gewone luieremmer, daar een plastic afvalzak in. En de vieze luiers gaan in geparfumeerde luierzakjes van de Kruidvat in de luieremmer. Deksel erop. Geen stank! Luieremmer vol? Plastic zak dichtknopen en weg ermee.
    Zo doen we het bij Finley.

Bij Aiden doen we het anders. Daar gebruiken we van begin af aan een Sangenic met van die navulcassettes. Maar dat bevalt ons nu helemaal niet meer. Ding stinkt als een gek! (Vandaar ook dat we bij Finley een gewone luieremmer gebruiken.) En die navulcassettes vinden wij ook niet al te goedkoop.
    Zal blij zijn als Aiden zindelijk is en dat vieze stinkding weg kan.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier in een luierzakje en daarna meteen de container in!

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Geparfumeerde luierzakjes bij de action vind ik ook helpen tegen de stank en dagelijks de emmer legen

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier worden de luiers van de oudste meteenvan de trapgegooid. Alsje dan weerbeneden bentgooi je ze in de container.
    Die van de jongste gaan soms nog in de prullenbak

14. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nooit een luieremmer gebruikt. Wel luierzakjes en meteen weggooien.

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL

Euh, je laat dat arme kind toch niet in haar poeplucht liggen?? :(

Gewoon gelijk weggooien! Zakje erom en in de vuilnisbak! En ook die zal je dan ondanks zakjes om de luiers dagelijks willen weggooien, tja, we hebben niet voor niets wc's uitgevonden om het gelijk weg te kunnen spoelen.

Brrrr.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo doen wij het ook dus, in een zakje en naar beneden, en bij benedenkomst hup weg. Gewoon een rolletje goedkoper pedaalemmerzakjes klaarleggen bij de commode.

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wij doen de luier meteen in een zakje en zo de kliko in.
    Vind het ook erg stinken. Luier emmer nog nooit gebruikt.

18. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Ik haal bij de action luierzakjes. Dat zijn zakjes met een parfumlucht. Daar stop ik de luier in en zo gaat ie de luieremmer in.

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Juist, doen wij nu ook en werkt prima! Hoera, weg stank!
    Tnx voor alle reacties.

Snap het ook wel, maar sommige reacties vind ik echt wel erg overdreven.. Alsof ik mijn kindje tussen de strontluiers in de emmer laat slapen lijkt het wel... Het was een vraag om advies tegen de stank, geen vrijbrief voor een veroordeling over mijn 'huishouden'.

@moderator: van mij mag ie dan ook dicht..

20. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Volgens mij heb je ook van die geparfurmeerde luierzakjes... Misschien een idee?

Deel Deze Pagina