die stomme mooie truitjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hebben jullie dat nu ook weleens... heb je zon leuk truitje voor je baby maar gaat het zo moeilijk over het hoofdje heen. hier wel. als ze dat truitje aan ziet komen kijkt ze be wijze van spreken al benauwd. en dan moet het over het hoofdje en dan loopt ze helemaal rood aan. stom dat ze alle truitjes niet gewoon overslag truitjes maken. en iemand misschien tips dat het makkelijker gaat.. ze heeft trouwens geen groot hoofd ofzo hoor :D

oh ja en dan nog meteen maar wat... ik leg mijn dochtertje overdag als ik er bij ben toch nog weleens op haar zij omdat ik bang ben dat ze anders een plat achterhoofdje krijgt. wissel in het algemeen erg af hoe ze ligt. kan dit kwaad als ik er gewoon bij ben. s,nachts le ik haar altijd op haar rug hoor en mag ze liggen hoe ze wil.

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hier zitten op bijna alle truitjes van die drukknoopjes aan de zijkant waardoor het makkelijk gaat, ik zie eigenlijk weinig truitjes zonder die drukknoopjes!

3. henkie24

ja hier ook met drukknoopjes maar dan zijn sommige nog zo strak vind ik. :(

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zou ze dan gewoon niet aantrekken, had ook eens zon truitje en die deed mijn dochter echt pijn, nou dan gaat die bij mij de prullenbak in.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    daarom heb ik bij dice steeds een maat groter genomen ;)

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah vind ik ook vreselijk irritant, helemaal niet overnagedacht. :evil: Hier verdwijnt het meestal toch maar achter in de kast echt zonde soms want zijn soms hele leuk dingen. Maar ik heb soms ook dan gaat het wel over haar hoofd maar is het zo smal dat ik met veel wurgen haar armpjes er pas in krijg. :( Ik doe daarom al snel een grotere maat aan. Ze draag nou 80 en dat is tenminste breed genoeg. ;)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik had een truitje van babybarb als kraamcadeautje gekregen. Zag er schattig uit, maar ik kreeg het alleen met wringen over haar hoofd, dus ze heeft hem maar 1 of 2 keer gedragen, vond het gewoon zielig. Verder nooit problemen mee gehad.

Als je er bij bent, kun je inderdaad gewoon de baby even op een andere kant, zij of buikje laten liggen hoor.

8. henkie24

nou hier gaat ie ook maar achter in de kast denk ik... vanavond maar even samen met man lief uitkleden.. kan hij haar hoofdje vasthouden en dan kan ik de opening zo wijd mogelijk maken.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toevallig heb ik vandaag een nieuw truitje aangedaan tenminste: Soort gebreid spencertje/overgooiertje met korte mouwen en daar hoorde dus een shirtje met lange mouwen en met muts bij voor eronder.
    Het spencertje gaat prima, maar het shirtje wat er onder hoort -ik dacht dat het vast zat- past ook echt niet over haar hoofdje. Dus die ligt alweer apart. Zonde. Dit was trouwens van Bakkaboe.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier zijn de shirtjes geen probleem: sommige krijg ik zelfs met knoopjes dicht met gemak over Thirza's koppie, maarja, ze heeft gewoon een klein hoofdje, zeker voor haar lengte en gewicht, ;)
    Wij hebben Thirza ook veel op haar zij (gehad) omdat ze veel opspuugde. We hadden we voor de zekerheid (en omdat ze ook nog wel eens op haar buik lag) een aerosleepmatrasje over het matras liggen: daarbij kunnen ze gewoon doorademen als de met de neus in het matras komen te liggen.
    Maar als je het enkel doet vanwege een plat achterhoofdje, kun je je kleintje toch ook gewoon z'n koppie opzij draaien als je hem op z'n ruggetje in bed legt?

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik zal bij een tweede kindje het kindje ook vanaf het begin steeds om en om op de zij leggen...leg anders een opgerolde handdoel in de rug en bij de buik, voor de zekerheid jouw kindje draait zich echt nog niet op de buik...dat op de rug liggen krijgen ze vaak een voorkeurshouding van noa had hierdoor ook een afgeplat hoofdje...nu is dat gelukkig helemaal weg..

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat opzij leggen in bed wat Rozemarijke voorstelt werkt hier niet. Hij laat zich dat echt niet doen.
    Op de zij leggen als je er bij bent kan geen kwaad hoor. En regelmatig ook op de buik leggen he.

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Haha leuke topic titel! Maar herkenbaar hoor, ik heb ook wat van die kleding stukken, dus ken je frustratie..hier verdwijnen ze meestal ook achter in de kast al snel..

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Onze kleine heeft de eerste 2 maanden altijd op zijn zij geslapen dag & nacht... en dan wisselend van welke zij... Nu draait hij van zij naar rug, dus slaapt 's nacht op zijn rug en overdag leg ik hem op zijn buik... want dan slaapt hij het beste!

15. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Wij legden ze in het begin (deden ze in het ziekenhuis ook) op de zij, om en om dus eerste slaapje linkerzij, tweede slaapje rechterzij. In het ziekenhuis legde ze eerst een opgerolde handdoek achter het ruggetje. Wij hebben ook een aerosleep dekje, vooral nu ze een stuk groter zijn en zelf op hun buik rollen vind ik dit wel fijn. Maar ik verwacht ook niet dat jouw kleintje nu al zelf omrolt.

Wat betreft die truitjes......... :evil: hun hoofdjes zitten klem of je moet hun armpjes helemaal raar wringen om ze in het mouwtje te krijgen...grgrgrgrrrr.
    Al moet ik zeggen dat de hematruitjes tot nu toe wel bolle babyhoofdjes proof zijn :rolleyes:

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt (als je een beetje handig bent) voorzichtig een paar cm achterin het truitje knippen en met biasband afwerken. Knoopje en knoopsgaatje en klaar. Heb ik wel es gedaan met een heel schattig truitje waar het gat voor het hoofdje ook heel krap was.
    Ik doe het trouwens ook met slabbetjes, die eerst wel goed zaten, maar nu Jesse groter wordt, worden ze te krap.

Deel Deze Pagina