Er gewoon niet van kunnen slapen. Elke avond weer! Bah en misschien moet ik nog een aantal weken. Heb echt alles al geprobeerd. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook zo erg en zelfs met ijspakken op me benen geslapen.
Ben vandaag precies 35 weken en krijg het ook... Niet altijd maar vandaag linkere kuit... Helpt niks...
Ik word er nu al gek van! Het wordt dus nog erger als ik jullie zo zie! Arrrgghh.. Schijnt dat je met je benen omhoog moet slapen..
soms helpt het als ik onder de douche wisseldouches op mn benen zet. Dus echt ijskoud en dan weer warm. Afsluiten met ijskoud.
Heb het ook al heel lang.... Gelukkig val ik meestal rond half 2 in slaap omdat ik dan echt te moe ben maar ja....na paar uurtjes slaap alweer wakker en dan zere niet uitgeruste kuiten....
Ooohh zoo herkenbaar... Ik heb het zelf in mijn handen... maar ik ben er gelukkig bijna vanaf.. Bij mij werkte het om een paar keer flink mijn benen en armen goed aan te spannen maar wel op tijd ontspannen anders schiet de kramp er in... Tenminste bij mij..succes meiden...
Restless legg syndroom in de zwangerschap komt regelmatig voor. Zelf in de zwangerschap van mn jongste zoontje gehad. Magnesium tekort is vaak de grote boosdoener. Wat mij ongelooflijk goed hielp was magnesium/calsium bruistabletten van de kruidvat. Daarbij legde ik mn benen iets hoger dan de rest van mn lichaam tijdens het slapen. En dat in combinatie met accupuntuur verlichte het dat het dragelijk was. Want ik had al 10 weken geen oog dicht gedaan toen ik ontdekte wat wel goed hielp. Na de bevalling was het gelijk over.
Hier ookmagnesium kauwtabletten van de gyn gekregen, hielp direct! In banaan zit volgens mij ook veel magnesium
Vriendin van mij heeft t bij beide zwangerschappen heel erg gehad, ze had erg veel baat bij Venadoron van Weleda. Kost wel 2 tientjes geloof ik. En ze vond t stinken (smaken verschillen) maar dat was t enige wat echt hielp... Hopelijk hebben jullie er iets aan! (en gaat t mij voorbij...)
Ik heb zelf RLS oftewel het Restless legs syndrome, ik heb het niet altijd. Maar als ik het heb heb ik er wel veel last van. Dit is een site waar je wat meer informatie kan vinden. RLS zelftest: Restless Legs Syndrome: Onrustige, Rusteloze Benen. Heb ik RLS? Wat ik meestal doe als ik het heb is dan ga ik onder de douche of ik ga buiten even een rondje lopen. Er is niet veel wat je er aan kan doen.