Late eisprong.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door anouk79, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Vorige maand gaf FF op dag 35 mijn vermoedelijke ei aan.
    Heb vorige maand geen pos-ovulatie test gehad maar dit komt omdat ik toen te vroeg gestopt ben.

Deze maand langer getest en gister op dag 35 wederom wel een knal positieve test :D ik helemaal opgelucht en blij natuurlijk dat ik mijn ei gedetecteerd heb. Maar wel onzeker omdat hij zo laat is.
    Laatste cyclussen waren een stuk langer dan de eerste 3.

Dit houd dus in dat ik een hele late eisprong heb.

Is dit wel goed?? Kan dat zo laat?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Sommige hebben een hele lange cyclus
    Wel valt me op dat na je ei, je temp niet echt omhoog gaat..

Ben je pas gestopt met de pil?
    Want het kan zijn dat je lichaam dan nog aan het ontpillen is waardoor je cyclus nog niet helemaal is zoals het hoort te zijn

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik ben sinds november 2010 gestopt (ronde 6 nu). Heb gister of vandaag mijn ei. Moet je temp meteen stijgen of doet hij dat pas na een paar dagen?

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Soms kan het wel een jaar duren voordat je cyclus weer in orde is..dus het kan hel goed zijn dat je daardoor je ei pas zo laat heb

Na de temp dip is meestal na een dag of 3 je temp hoog
    Dus morgen zou die wel omhoog moeten gaan bij je

5. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Dan wacht ik nog ff af, thanks.

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hoe zit het trouwens met het feit dat mijn ei pas op dag 35 zit?

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een late eisprong is niet erg hoor. Je ei springt wanneer het er klaar voor is.
    Het kan zijn dat je cyclus gewoon wat van slag is. Dat moet vanzelf weer bijtrekken.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh ja, je ei springt pas 24-48 uur ná je positieve ovutest. dat je temp nog niet omhoog is zegt dus niets.
    Dat kan nog wel gebeuren, je ei zal op dag 36 echt springen denk ik...dan heb je nog een dag of 3 voordat je temp omhoog moet gaan

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aan je banner te zien is je cyclus totaal 49 dagen geweest vorige ronde? Dan is er niets aan de hand hoor!
    Je luteale fase (vanaf ei tot aan je menstruatie), moet minimaal 10 dagen zijn om een beetje fatsoenlijk zwanger te raken, (alhoewel ook vrouwen met een korte LF ook echt wel spontaan zwanger worden). Maar dat is dus dik in orde :)

10. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb het ook, een enorm lange cyclus van mezelf. Zelfs na 3 jaar gestopt te zijn met de pil is het nog een zooitje, varieert tussen de 26 en 83 dagen, meestal tussen de 35 en 45 dagen. Eerste keer bij de gyn kwam ik op dag 29 en toen moest ik mijn ei dus nog krijgen. Ik gebruik nu de derde ronde clomid om de eisprong op te wekken, eergisteren, op dag 14 een knalpositieve ovutest, dus het doet zijn werk!

Ik ben al vrij snel door de ha doorverwezen naar de gyn, mede omdat ik dus al 3 jaar gestopt was met de pil en mijn cyclus nogsteedsd extreem varieerde. Misschien kan je de huisarts eens bellen om het voor te legggen?

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Het is een hele geruststelling nu hoor. Dus als ik maar een lf heb van min. 10 dagen is er in principe niets aan de hand.
    Het is gewoon vervelend dat mijn cyclus zo lang duurt, maar ben wel blij dat ik nu iig weet wanneer mijn ei ongeveer komt.
    Ben benieuwd of mijn temp. Gaat stijgen en zo ja wanneer. Vanmorgen mijn ei gehad denk ik want heb krom gelopen van de buikpijn.

Deel Deze Pagina