Ik kwam net boven en mijn meisje lag helemaal tegen de bovenkant van het bedje aan. Kan ik hier iets tegen doen? Ben zo bang dat ze zo haar hoofdje tegen de achterkant van het bed stoot als ze zich afzet.
bij ons werkte een trappelzak, daan lag geregeld omgekeerd in bed . en gezien je die zak vast legt aan het eind onder het matras, kan ze niet naar boven er zijn vast meer tips maar dit is de mijne overgens daan slaapt er nog in zal verlopig nog wel blijven
Haha dat doet ze bij mij ook de hele tijd. Ik leg haar in een slaapzak strak onder de deken. En als ik haar weer uit bed haal, ligt ze helemaal naar boven en soms ook helemaal scheef(van links naar rechts). Kan er weinig aan doen. Volgens mij als ze wakker is gaat ze spelen en wipt ze zich omhoog.
Bekend verhaal....ik heb voor onze Beau zo'n slaapzak/trappelzak gekocht. Meneer blijft nu op zijn plek liggen zonder dus het hele bed door te gaan.
doen veel kindjes.. schijnt ze een veilig gevoel te geven.. mijn zoontje ligt nu soms nog steeds helemaal bovenin met zijn hoofdje strak tegen het bed aan... trappelzak helpt niet bij ons.. Hij doet het alleen met in slaap komen. zodra hij slaapt en ik leg hem goed.. dan blijft hij ook zo liggen.
Bedankt voor jullie reacties! Ga toch maar een slaapzakje kopen. Ze heeft maat 62 kleertjes. Zag nu slaapzakje van de Hema 68/80. Zou die goed zijn? Of nog te groot?
Onze meid ligt van kleins af aan ondersteboven, omgedraaid, op d'r kop of schuin in bed. Iig nooit zoals ik haar heb neergelegd. Ik heb haar eigenlijk altijd laten doen. Wel met 6 weken ofzo naar een ledikantje overgegaan, omdat ze dan wat meer bewegingsvrijheid had. En een slaapzakje aan, dan ligt ze nooit bloot!
Wij gebruiken de Safe T Sleep slaapwikkel voor Noelle. Zie bijvoorbeeld Safe-T-Sleep - www.schatteboutjes.nl of Prenatal | Het heeft mij altijd een veilig gevoel gegeven, want daarin kan je kindje geen kant op. Ze kan niet naar boven kruipen en ook niet onder de dekens verdwijnen. Noelle is nu bijna 16 maanden en slaapt nog steeds in de slaapwikkel. Op deze leeftijd vind ik het dus ook ideaal, want het probleem van in bed gaan staan, hebben wij nog nooit meegemaakt. Ze slaapt inmiddels altijd op haar buik met de wikkel losjes om haar middel zonder dat we de flap tussen de beentjes nog gebruiken. Ze kan dus wel naar de zij en rug draaien als ze dat wil.
Mijn dochter doet hetzelfde en die tref ik ook al vanaf dat ze een maand oud was vreemd aan in bed. Hier dus ook een slaapzak aan omdat ze anders zo bloot ligt. Enne vanwege veiligheid wordt het instoppen van de slaapzak afgeraden.
De slaapzakjes van de Hema vallen niet zo heel groot dus je kunt wel 68/80 voor haar nemen. De armsgaten zijn ook niet zo groot bij die zakjes dus dat is wel een veilig idee, dan kunnen ze de armpjes niet naar binnen halen..
Onze meid slaapt nog steeds met haar hoofd tegen het hoofdeinde. Dat is een heel natuurlijk iets, het herinnert kindjes aan de baarmoeder. Je hoort haar ook regelmatig bonken, dan stoot ze haar hoofd of zet ze zich af. Maar dat kan geen kwaad, ik denk dat alle kindjes dat doen. Stootkussens gebruiken is gevaarlijker dan het stoten zelf, dus dat zou ik in ieder geval niet doen!
Mijn zoon doet dit nu nog altijd. Tref um zelfs wel eens aan op het voeteneind overdwars. Als ik op bed ga leg ik hem altijd even recht en onder de dekens. En verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad en heb hem ook nooit "vast" gelegd.
tja mijn dochter heeft dit ook altijd gedaan. nu is ze 1.5 en is het nog altijd een verassing hoe we haar aantreffen.. wij gaan savonds altijd nog even kijken en dan leggen we haar nog even goed. ze slaapt nu in een groot bed dus ze heeft nu wat meer de ruimte.. idd een slaapzakje aan.en misschien proberen strak instoppen met dekens maar verder kan je er weinig aan doen..