Daar zit ik dus ook aan te denken Aura, als we een echt hollands kindje krijgen, dan vind ik een hollandse naam zoals Tim leuker, mijn man is hoogblond met grijsblauwe ogen en ik heb donker haar met groene ogen, dus dat is nog afwachten hihi. Maar ik ben geen type die pas na de bevalling besluit wat het daadwerkelijk gaat worden, ik wil zo snel mogelijk de knoop doorgehakt hebben en dat valt niet mee haha!
Hoe een kind eruit ziet zegt niets hoor! (voor de naam bedoel ik) Mijn ventje is met zwarte lange haartjes geboren, maar is nu zo blond als wat! Een kind veranderd heel erg veel, dus daar zou ik niet veel op uit doen eigenlijk!
Wij hebben de twee leukste namen gehouden en bij de geboorte gekozen. Was wel makkelijk we hadden namelijk jade michelle en waren nog niet uit de roep naam. Achteraf toch nog moeilijk dachten het is echt een JADDE, maar iedereen sprak het uit als "jeed" en dat was echt niet de bedoeling. Ok lang verhaal, met als moraal waarom niet jason tim of tim jason en als die kleine er uit is denk je misschien ja het is een echte Tim of juist Jason.
Ik vind beide namen heel leuk. Tim zou op ons lijstje staan als mijn neefje niet al zo heette, en Jason staat op ons lijstje. Mijn vriend en ik vinden het een geweldige naam, alleen vind ik het niet zo mooi bij de oerhollandse achternaam van mijn vriend. Misschien is dat een tip voor jullie: Spreek en schrijf beide namen eens met jullie achternaam. Klinkt het een nu beter/leuker dan het andere? Heel veel succes met het doorhakken van deze dikke, vaste knoop.
Nou maak het mezelf niet makkelijker, we hebben nl nog een kanshebber gevonden... . Naast Jason en Tim vinden we nu ook Kevin leuk. KEVIN Het is een naam die ik eerst ronduit afschreef en niet op mijn lijstje kwam te staan, maar nu ik merk dat ik we naar de lekker hollandse naam neigen, dacht ik, ja, Kevin vind ik toch ook wel leuk. Iloiza, de tip die jij gaf mbt de namen voluit opschrijven/hardop zeggen met achternaam, daar ben ik volop mee bezig, dan loop ik in het bos met de hond en roep ineens hardop de kanshebbers op haha en het erge is, het kan alledrie leuk erbij... Maarre, wat vinden jullie van Kevin of wat vinden jullie de leukste van de 3?
Ja, dan is het erg lastig. Maar van die drie vind ik denk ik Tim het leukst, hoewel de andere twee ook leuk zijn.
helemaal mee eens! mijn neefje heet jason en dat is een getint jochie, waar de naam dus echt supergoed bij past.
Lees nu pas dat er nog een derde naam is bijgekomen.. Kevin dus.. totaal niet mijn smaak sorry. Maar smaken verschillen gelukkig!
Ik heb altijd het idee dat een kindje altijd een beetje in 'z'n naam groeit.. op een gegeven moment is het gewoon vanzelf "een Tim" of "een Jason" wat je ook kiest, ik heb eigenlijk nog niet vaak een naam bij een kindje gehoord die ik echt niet vond passen...
Oh ja, ik vind Tim persoonlijk veel leuker...ik hou ook niet zo van Engels-klinkende namen en ik hou van korte namen.. zeker bij jongens..
Nee nog steeds niet.... Maar zoals het er nu naar uitziet valt Jason af, omdat we een hollandse naam willen, ik twijfel nu tussen Tim en Kevin. Hoewel ik merk dat Kevin geen populaire naam is, vind ik hem wel lekker klinken bij onze achternaam en vind ik het toch wel stoer klinken. Manlief kwam ook nog met Nick aan, maar dat vind ik niet zo stoer. Mcohten jullie suggesties hebben? Stoer, hollands en niet te lang, dan hoor ik het zeeeeeer graag hahahaha !
en als je toch tussen die twee namen zou gaan moeten kiesen, vind ik jason mooier.maar ja meid je moet het zelf weten. Kies de naam die jullie mooi vinden en die als eerst bij jullie opkomen. Veel geluk!