pijn onder baarmoeder, endometriose?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nienke87, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hoi allemaal!

In april 2012 kreeg ik erg plotseling hele erg pijn in mn buik. Dit bleek een endometriosecyste te zijn. Omdat op de echo te zien was dat deze erg groot was, heb ik een paar weken later een kijkoperatie gehad.
    Tijdens een 5 uur durende operatie is de cyste (doorsnede van 11cm) verwijderd, maar aangezien deze compleet om een eierstok was gedraaid, was deze helemaal afgestorven en dus ook verwijderd. Mn tweede eierstok is wel intakt gebleven.

Tijdens gesprekken met de gynaecoloog werd gezegd dat dit geen effect zou moeten hebben op een evt kinderwens. Wel heeft hij gezegd dat als het na een half jaar nog niet "raak" zou zijn, ik voor controle langs mocht komen.

Nou ben ik sinds augustus deze zomer gestopt met de pil. We willen dolgraag een kleine! De eerste twee maand had ik nergens last van, maar de afgelopen twee maand, heb ik na de ovulatie tot aan de menstruatie behoorlijk last van een zeurende pijn onder mn baarmoeder. Ik ben een beetje bang voor het verliezen van mn tweede eierstok.

Heeft er hier iemand ervaring met het verliezen van een eierstok en endometriose en de klachten zoals ik ze beschrijf?

Ik ben in januari dit jaar nog op controle geweest bij de gyn, omdat ik toen ook last van dat gebied had en het voor de zekerheid wilde laten controleren. Echter zag alles er toen perfect uit, en was er geen reden tot onzekerheid...

Ik twijfel een beetje of ik nu al contact zou opnemen met de gyn, of toch nog even 2 maand afwacht, aangezien ik dan toch al op mn 6 maand proberen zit.. (mn cyclus was eigenlijk direct na het stoppen al heel erg regelmatig! 25 dagen precies)

2. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat rot zeg!

Je zou altijd kunnen bellen ivm je pijnklachten? Gezien je verleden zou de gyn dat wel serieus nemen denk ik.

Succes!!

Deel Deze Pagina