2e Zwangerschap anders dan de 1e

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Desiree85, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Toen ik 5 jaar geleden voor het eerst zwanger was kreeg ik pas met 3 maanden een buik, nu ik bijna 6 wkn ben begint mn buik al een beetje te groeien.. best vreemd om te zien. Zal t dan toch een tweeling zijn aangezien mn buik nu al zo zn vorm begint aan te nemen of is het stiekem dan toch een meisje. Wat zijn jullie ervaringen ermee?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Geen een zwangerschap is hetzelfde!!

Hier bij een tweede ook veel sneller een buik. Wel een andere vorm en het is idd een meisje! draag meer rond.

Ja tweeling hoeft niet hoor. Er zijn zoveel vrouwen met een grote buik al met 6 weken

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn buik lijkt erg op de buik die ik had tijdens mijn eerste zwangerschap, qua grootte. Wel was ik dit keer de eerste weken veel misselijker, terwijl we weer een zoon krijgen!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn buik is redelijk hetzelfde, begon wel sneller te groeien, maar ik had bij de eerste zwangerschap totaal geen klachten, en nu echt zoveel, vooral in het begin, misselijk, geen eetlust, erg moe....en toch zijn het allebei meisjes :) . Maar de zwangerschappen zijn echt totaal anders.

5. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    Hey!
    Bij mij is het precies zo.. 5 jaar geleden was ik zwanger van de eerste. Hoefde pas andere kleding aan met 5 maanden en voelde me helemaal goed en liep tot de laatste dag te shoppen. In totaal 18 kilo aangekomen en en nu... Na 8 weken al open knopen en met 12 weken positie kleding..ongelofelijk!! Heb bekkenistabiliteit, zwangerschapsjeuk (PUPPP) en hou enorm vocht vast...Ben nu 26+1 en al 14,5 kilo aangekomen.. (In het begin dacht ik ook dat het een tweeling zou zijn, maar nee :) )
    Geen twee zwangerschappen zijn hetzelfde , dat weet ik nu..:)

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had nu ook veel sneller een buik, maar dat komt volgens mij vooral omdat alles niet meer zo strak is als daarvoor...
    Al zijn het 2 kindjes, dan zie je dat daar nu echt nog niet aan (dan is het namelijk 2 keer 5 millimeter wat er in je buik zit)

Een hele tijd is mijn buik redelijk gelijk op gegaan met mijn eerste zwangerschap, volgens mij, maar nu lijkt ie toch wel weer wat sneller te groeien.
    Ik heb al een zoontje, en verwacht nu een meisje, en ik draag wel veel meer naar voren dan vorige keer. Niet zo gek dus, dat mijn buik groter lijkt!

7. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in de familie heerst tweelingen vandaar, en idd ze zijn nog zo klein. Stiekem hoop ik op een meisje lijkt me wel heel erg leuk. Maar wat het ook word ik ben dr gelukkig mee. 3 januari heb ik mn intake bij de vk. we zullen t wel zien.

8. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

2de zwangerschap was totaal anders. Ik had veel sneller een buik en ben ook veel meer aangekomen. Bij de 2de zwangerschap nauwelijks klachten.
    De 2de werd ook een jongen.

Ben benieuwd hoe deze zwangerschap gaat lopen en wat het geslacht is

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elke zwangerschap is anders....
    en je kunt niet zeggen dat een buik bij een tweede standaard groter is als bij een eerste...

mijn tweede buik was groter dan 1, maar nummer 4, was weer bizar klein tot 20 weken...
    nummer 3 was al op het einde de kleinste buik, maar het grootste kind....

klachten
    ook niet vergelijkbaar met elkaar.... enige wat hier overeenkomt tussen alle 4 is de BI...

10. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap was fantastisch, helemaal niet ziek , boordevol energie, wel wat later een buik, maar wel een mooie, en een meisje.
    Bij de 2e begon de buik ook al eerder te groeien, de 1e 3 maanden kotsmisselijk, alle ziektes gehad die mogelijk zijn, maar nu een mooie buik (32 weken) en een jongen.

Had inderdaad wel een beetje gehoopt op dezelfde zwangerschap als de 1e haha.

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier ook geen elke zwangerschap hetzelfde, bij de eerste kwam het buikje rond 3-4mnd, bij de 2e al vanaf 5-6 weken en bij de 3e net zo, bij de eerste 2mnd ziek, bij de tweede 3mnd ziek en bij de 3e ruim 4mnd.
    1ste was een jongen, 2e meisje en 3e .........

12. Mielzz32

Mielzz32 Nieuw lid

29 dec 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben na 9jaar weer zwanger van de tweede!!:p Deze zwangerschap is veel zwaarder misschien omdat ik nu ook 9jaar ouder ben haha maar ben er nu ook meer bewuster mee bezig...maar wel fijn hoor ik probeer te genieten mijn zoontje die vindt het geweldig om van dichtbij mee te maken is zo lief en alles en papa ook :) nog een paar weekjes te gaan!! baby houd ervan om lekkerr te strekken haha voel aan beide kanten van mn buik handjes en voetjes amazing gewoon..iedereen een prachtig uit einde en top 2012 toegewenst met alle babies!!

xoxo mielzz

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Nou, het is inderdaad heel anders nu.

Bij mijn eerste geen last nergens van en nu super moe en misselijk. Haha, tja...het kan er bij horen he?

Wel vervelend af en toe. Gelukkig slaapt mijn meisje nog, dus overdag pak ik twee uurtjes slaap mee met haar en dat scheelt wel.

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij alledrie mijn zwangerschappen had ik nergens last van. Alleen op het einde hield ik wat vocht vast en ging bewegen wat moeizamer. Deze zwangerschap heb ik wel last van misselijkheid, maar tot nu toe heb ik gelukkig niet hoeven spugen. En ik ben ontzettend moe. Bij de andere zwangerschappen was ik ook wel moe, maar lang niet zo erg als nu.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een totaal andere zwangerschap. Heb een andere buik en voel me heel anders. Ben veel vermoeider, maar heb minder last van lichamelijke kwaaltjes..
    Wij weten niet of we een jongen of meisje krijgen dus ben benieuwd!

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier met 10 weken een buik welke ik met 5 maanden met onze eerste had..
    Ik heb het idee dat het veel sneller kan groeien.

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    En ja.. ik vind het ook zwaarder.. Geen idee waar het aan ligt! En dan komt het echte werk nog! :D

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had bij de tweede ook al heel snel een buik en een totaal andere zwangerschap.
    Twee eenlingen, twee jongens. Het zegt allemaal helemaal niets.

19. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Elke buik is anders, bij mijn tweeling had ik een hele grote buik, maar mijn buik is nu al groter dan het op deze termijn met de tweeling was... Toch is het er dit keer echt 1!

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had ook veel eerder een buikje, en heb er toch echt maar eentje bij me :D

Verder zijn een paar dingen precies hetzelfde: van week 6 tot week 16 vooral 's avonds heel misselijk, en rare eetneigingen tussendoor, moe, dikker en voller haar, bandenpijn.

En een stel andere dingen zijn echt anders: ik ben somber (echt jammer :(), prikkelbaar, heb juist geen pukkels, veel eerder harde buiken, veel eerder eerste beweging gevoeld (met 13,5 wk! bij eerste met 16 wk).

Genoeg om het de tweede keer weer net zo spannend te maken :)

Deel Deze Pagina