Juist en daar baal ik dus ook van he... Dat het zo achterlijk lang moet duren. Alles moet via digiD, maar ff een rekeningnummer doorgeven voor een betaling moet opeens wel schriftelijk.... Ja hoezo?! Alsof mijn handtekening op papier anders is dan mijn digitale handtekening ofzo. Beide kan misbruikt worden....
Hier dus idem, plaatste de 13e ook dit berichtje in het andere topic over de belastingdienst. Tot op de dag van vandaag nog geen brief waar ik mijn rekeningnummer (weer) in moet vullen. De beste man aan de telefoon vertelde mij dat ze niet altijd klakkeloos het bekende/gebruikele rekeningnummer over mogen nemen. Het kwam schijnbaar te vaak voor dat mensen toch ineens een nieuw rekeningnummer kregen of het bedrag op een ander rekeningnummer gestort wilden hebben..denk aan scheidingen bijvoorbeeld. Anyway, erg vervelend
zou je toch denken dat juist DIE mensen dat dan zelf door moeten geven en niet heel nederland? Hier hetzelfde, KOT is drie maanden te lang gestort. Uiteraard is dat netjes apart gezet zodat ik het in een keer kon terug betalen maar ik vind het slordig. Zet je het allemaal op tijd op stop, doen ze er niks mee.. Hier in totaal dus VIJF brieven gehad voor het wijzigen van mijn rekening nummer. Snap er niks van, is nooit ook maar ene verandering in geweest. Voor KOT, KGB, Huurtoeslag, nóg een keer KOT én KGB. Want? die eerste twee zijn niet goed doorgekomen. (?) Hoezo? Ik vul het in, stop het in een envelop, stuur het op. Punt. Dan is dat toch HUN fout of niet?
Daarom, vind ik ook! Ik vraag me soms ook echt wel eens af hoe hun administratie is, want het lijkt wel een puinhoop!
En als ze geen rekeningnummers over willen / mogen nemen, hoe verklaren ze het dan dat ze mijn geld hebben overgemaakt op een rekeningnummer van jaren geleden? Terwijl er een ander nummer op de aangifte stond? Je moet bij je aangifte zelfs een rekeningnummer opgeven, is dat dan voor de sier ofzo? Ze snappen het gewoon zelf niet daar en gaan van die domme excuses verzinnen. En wat ik ook niet begrijp is dat je je nummer zo vaak door moet geven; 1) Rekeningnummer is al bekend, wordt al jaren gebruikt 2) Rekeningnummer wordt gevraagd op de aangifte 3) Rekeningnummer wordt gevraagd in een brief die je terug moet sturen 4) Rekeningnummer moet nogmaals door jou worden goedgekeurd in een tweede brief die je ondertekend en wel terug moet sturen Ben benieuwd of ik nu nóg een brief ga krijgen of ik de bevestiging nog even wil bevestigen?