open gesprongen waterpok luierrand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter heeft sinds eergisteren de waterpokken :(

Er zat er een precies onder de rand van haar luier (een behoorlijk grote) en die is opengesprongen, waarschijnlijk door de stugge rand van de luier. Nu is haar huidje daar stuk (er zit echt een gat) en om dat gat is het vuurrood.

Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Het is dus echt een open plek en ik kan de luier niet hoger of lager vastmaken. Kan ik er een gaasje ofsow overdoen zodat het niet verder gaat irriteren of ontsteken? Of zou het al ontsteken zijn omdat er omheen zo'n vuurrode kring zit? Is er iets wat ik erop moet/kan smeren om die roodheid te verminderen?

X sas

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het lijkt erop dat het misschien aan het ontsteken is. Je kan deppen met betadineoplossing dat prikt niet zo en ontsmet. En dan met een pleister afdekken. En goed spoelen met water. Als het erger wordt even naar de huisarts.
    Hier ook veel pokken in de schaamstreek en heb antibiotica zalf gekregen.
    En uiteindelijk een kuur omdat ze zoveel ontstekingen had.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De wond zelf, dus de pok die open is is wel schoon. Het is echt de huid erom heen die vuurrood is. Ze slaapt (gelukkig) en heeft geen last van hazr waterpokken maar zal morgen eens kijken of ik een foto kan plaatsen. Ze heeft ook geen last van die ene pok. Ze heeft overigens nog een grote waterpok iets meer richting haar zij die ook onder de luierrand zit

:( :( :(

4. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Wat bij onze dochter hielp was om haar in een havermoutbad te zetten zodat de pokjes sneller indrogen en de open pokjes aanstippen met isobetadine een paar keer per dag.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb vandaag kidsclean gehaald (hielp bij onze zoon twee weken terug heel goed) en haar vandaag ingesmeerd daarmee.

ze was heel erg uit dr hum vandaag, hangerig, huilerig en de hele dag koorts. Heeft amper gegeten en ook niet heel veeel gedronken, hoe erg ik dat ook probeerde. Vannacht twee uur met haar bezig geweest, was gigantisch warm en ze gloeide helemaal en ze lag maar te draaien en te woelen :(

Vandaag geen foto gemaakt maar ben er niet zo gerust op. De pokken van haar broer waren niet zo rood en lang niet zo groot als die van haar ...

op dr bil heeft ze ook een waterpok zitten die lijkt wel met een soort pus gevuld en geen helder vocht? (Kan dit, dit zag ik net voordat ze naar bed ging)

6. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Kan je morgen niet met haar naar een dokter van wacht ofzo?
    Misschien dat zij de tip hebben die helpt bij Milou.

Bij Nora hebben we om de 6u een pcmsuppo gegeven tegen de koorts en vééél lauwe badjes, ook zat ze bijna altijd enkel in haar romper. ook heeft ze de eerste 2 dagen van de waterpokken enkel bij mij op schoot gezeten/geslapen. Ze wou toen bijna niet eten, niet spelen, enkel bij mama zitten en (gelukkig) flesjes melk drinken.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Koortslippencreme smeren

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ga zeker even bellen naar HAP morgen en overleggen. Ik heb haar voordat naar bed ging een paraceramol gegeven en ze slaapt lekker nu. Net was ze even wakker en riep ze om me. Ik heb drie minuten naast haar bedje gezeten en ze was zo weer in slaap.

Ik vind het zo zielig als die kleintjes zo'n pijn hebben. Ik lag met tranen in mn ogen in mn bed toen ik onze zoon bij me in bed had vanwege zijn waterpokken toen hij met tranen in zn ogen zei: "ik heb zo'n pijn mama!" Aan hem kon ik tenminste nog uitleggen dat het maar een keer is en dat het nooit meer komt enzovoort. Ik zeg dat ook wel tegen onze dochter maar of ze het echt begriijpt denk ik niet :(

Ik had een beetje gehoopt dat onze dochter het niet zou krijgen. Zulk warm weer, alles broeit, koorts en dan zo' verschrikkelijke luier eroverheen en je dan ook nog eens compleet van de kaart voelen :(

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zat helemaal vol en in zijn luier (vooral bij de lies) gingen een aantal pokken open. Mijn ervaring: luier wat vaker verschonen, probeer het schoon te houden. Maar ga vooral niks smeren oid. Dan blijft het dus langer open. Hoe eerder het droogt hoe beter. Met een paar dagen zijn het korstjes.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ik smeer alleen met kidsclean. Tenminste vandaag twee keer gedaan. Voornamelijk voor de verkoeling. Kind is soms zo megawarm! Verschonen doe ik indd ook vaker en ze komt niet in het zand of water (arm kind met dit weer)

Waar het me nu omgaat is dat de huid om de pokken zo rood is en warm voelt, ik heb echt geen idee of dat normaal is. Onze zoon is net van de waterpokken af en zag er minder heftig uit al had hij ze echt van onder tot boven (zelfs onder zn voeten). Zij heeft er niet zo veel (nog) maar ze zijn wel groter en roder. Die van zoon die barstten naar mijn idee ook niet zo snel open als die bij dochter ...

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    De pokken die open gaan zien er ontzettend heftig uit. Met 2 a 3 dagen zou je wel aanzienlijk verbetering moeten zien. Kidsclean is trouwens prima! Daar schijnen ze 'mooier' van op te drogen. Sterkte en beterschap, het blijft een vervelend iets die waterpokken.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Update :)

Dochter is vanaf vanmiddag koortsvrij :) :) Ze heeft in een stuk doorgeslapen gisteren van 19 tot 8uur vanmorgen en ze speelde vandaag al een stuk meer en begon weer aardige kletspraatjes te krijgen.

Vanmorgen naar onze huisarts geweest en zo'n beetje alle pokken zijn ontstoken :( heb nu een ab-zalf gehad die ik moet smeren. En ik moet haar zoveel mogelijk in haar blootje laten lopen, voor het luchten en de koorts. Hij vond het er vrij heftig uitzien zei hij. Hij kon zich voorstellen dat hij ze helemaal niet lekker was. Voor de rest zei hij nog dat ik 3x per dag een zetpil moest geven.

pffff gelukkig krijgen ze dit maar één keer! Hoop dat ze snel is opgeknapt en zeker met de tropische temperaturen die er weer aankomen!

Deel Deze Pagina