Al vanaf de geboorte heeft ons jongste mannetje een hele droge huid. Hij gaat daarom maar 1 a 2 keer per week in bad en voor de rest was ik zijn gezichtje, handjes en billen. Nu valt het me de laatste dagen op dat hij steeds plekken in zijn nek heeft en dan precies in de plooien, dus ik dacht meteen aan smetplekjes, maar gisteren na het badje echt heel goed afgedroogd, maar het wordt alleen maar erger. Ben nu aan het smeren met sudocreme en het helpt wel wat maar niet afdoende. iemand nog andere tips. Had het in de liezen of oksels gezeten dan had ik er eventueel een gaasje tussen kunnen doen tegen het huid op huid.
Hier hielp talkpoeder of maizena hier goed tegen. Wel goed uitsmeren anders krijg je klontjes Hoop dat het snel over is, succes!
Hier ook talkpoeder, mijn dochter had het bij de plooitjes op haar benen en onder haar oksels. Met talkpoeder geen last meer.
Heb daar ook last van! Nou ja, zoontje. Kwijlebal Elke dag talkpoeder zorgt er wel voor dat het niet erger wordt. Dat valt trouwens nog niet mee om dat er fatsoenlijk op te smeren!
Hier ook, precies in die plooitjes in de nek. Was op een gegeven moment toch gaan smetten daar, hoewel ik het echt goed afdroogde daar. Lastig bijkomen, maar talkpoeder helpt wel. Niet té enthousiast mee zijn, anders krijg je weer klontjes, ook niet goed.
Onze zoon is 8 maanden en heeft er nog steeds zo nu en dan last van. Dat hij jonger was heel erg. Nu heeft hij ook een wat droger huidje, en lijkt wel alsof het dan erger is! Wij zijn dol op talkpoeder. Onze zoon lijkt er niet veel pijn of last van te hebben!
Hier ook vaak smetten in zijn dikke nekje goed droog houden, nu hij vaak op zijn buik ligt te spelen wordt het veel minder, let op met talkpoeder in nekje, moeten ze niet inademen!
Ik gebruik sudocreme voor haar nekplooit, dat werkt hier goed. Ook goed achter de oortjes droog maken, kindje van een vriendinnetje had laatst een typisch geurtje.. bleek en dikke smetvlek achter zijn oortje te zijn..
Goed schoon en droog houden! Beetje talkpoeder hielp hier ook goed, wel zorgen dat het niet verstuift want inademen is niet goed, dus even aanbrengen met je vingers.
Smetplekken komen door vocht, maar ook eczeem komt vaak in plooien voor. ik noem eczeem even vanwege de droge huid die je aangeeft. Ik werk zelf in het ziekenhuis, maar ik heb al die rommel aan de kant gegooid voor de Avène lijn. Trixere is voor droge huid en de xeracalm is voor de droge huid of eczeemhuid die ook jeukt. Echt superspul en niet eens duur.
Wat mijn voorgangster zegt idd, eczeem komt ook vaak voor in de plooien. Dat zou ik even gecheckt willen hebben als ik jou was. Verder werkt maïzena hier goed voor de huis-tuin-keuken uitslag/smetten.
Ik werk in de zorg en talkpoeder en sudo worden afgeraden. Talkpoeder lijkt te helpen maar kan juist gaan irriteren. Door vocht gaat het op een geven moment korrelen. En, talkpoeder word sowieso afgeraden bij baby's ivm het inademen van het "stof". Helemaal als het in de nekplooi zit. Sudo is agressieve rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. Je moet dit al helemaal niet op open plekjes smeren, dat prikt en brand als een gek. Tip: zinkOLIE van dr Swaab. Beschermd en verzorgd de huid maar sluit het niet af. Dit is dus niet hetzelfde als zinkzalf of creme. Het zit in een potje en moet je doorroeren zodat olie en creme mengt. Dan heeeeeel licht een klein beetje op de plek aanbrengen en het erin kloppen met je vingers. Zo dun dat je de huid er doorheen ziet. Voor een nieuwe smeerbeurt moet je de oude laag eerst verwijderen met wat olie. (Het inkloppen en verwijderen met olie hoort eigenlijk ook bij sudo gedaan te worden. Weten mensen vaak niet. Die doen vaak dikke laag en laag over laag). Desnoods een slabbetje om doen. Mijn kwijlert heeft een kwijldoekje om van de ikea. Werkt super
Mijn voorgangster geeft goede info, maar ik zou geen zink gebruiken bij een droge huid. Ga dan liever voor een huidverzorgend produkt, wat zink niet doet. Dat droogt puur uit en dat is bij een huid die al droog is niet de juiste oplossing. pak het bij de kern aan met de Avène lijn.
Hier ook smetten, ondanks dat we hem heeel goed afdrogen. Denk dat het warme weer ook absoluut niet meehelpt. Wij gebruiken maizena als het wat nattig is. En als het droog is deed ik eerst sudocreme maar dat ging zo korrelen. Heb er nu kokosolie op gesmeerd, dat werkt ook anti bacterieel en schimmeldodend. Hopelijk knapt het daar wat van op.
Niet helemaal juist In tegenstelling tot gewone zink, is de zinkolie van dr Swaab WEL verzorgend en prima voor een droge huid. Wij gebruiken dit op ons werk op advies van de dermatologen waar we mee samenwerken. Denk dat die wel weten wat ze aanraden.
Sorry, niet zo'n goede ervaringen met dermatologen. Hun beleid staat vaak haaks op het beleid van de wondverpleegkundigen die een up to date beleid hebben. Feit blijft dat zink uitdroogt en die functie wil je alleen bij vochtletsel. Dus geen vochtletsel, geen zink. Dus echt niet op huid doen die niet nat is.
TS dacht aan smetten en dan is het nat. Vandaar dat ik de zinkolie aanraadde En een dermatoloog staat ver boven een (wond)verpleegkundige. Hier tenminste wel. Dermwtologie loopt in dit ZH ook voorop dus dan ga ik er ook vanuit dat hun adviezen goed zijn