Hallo Wij hebben momenteel 3 kleine kinderen en denken aan een 4e. Het is nu erg druk aangezien wij beiden werken (ik part time) maar onze kinderwens is groot! Hoe ervaren jullie de overgang van 3 naar 4? Ik hoor graag jullie reacties 😊
Beetje overbodige vraag lijkt me als het al zo druk is met zen 3tjes, lijkt het mij hoogstwaarschijnlijk dat 4 ukkies het nog drukker gaat maken
Valt op zich mee maar heb nu weleens dat ik ff kwijt ben wat iedereen aan het doen is, en daar maakt mn jongste zoon gebruik van haha. Dan zitten we beneden en bedenk ik me opeens dat ik iemand mis die vervolgens dan boven aan het rommelen is haha.
Tja,wat zal ik zeggen? Ik heb 3 kindjes en zwanger van de 4e en ik vind het qua zwangerschap behoorlijk pittig. Nu moet ik ook nog wel even tot de uitgerekende datum maar 3 kindjes hebben rond lopen en zwanger zijn is best een pittige opgave vind ik. Niet minder leuk en bijzonder ofzo,net zo bijzonder en leuk als bij de andere zwangerschappen maar ik moet nu en voor 3 kinderen zorgen,huishouden en mijzelf ook niet ''vergeten'' wat soms wel gebeurd. Dan loop ik mijzelf echt voorbij en ben ik gesloopt eind van de dag en lig ik echt vroeg in bed of mijn man moet echt opeens alles overnemen omdat ik het dan even echt niet trek. Hoe de overgang zal zijn als de baby er straks is,daar weet ik nog niks van. Uiteraard zal het wel drukker dan want 3 kinderen hebben rondlopen en een 4e die nog zo klein is en veel aandacht nodig heeft is best pittig lijkt me maar ook weer heel erg leuk (anders kwam er nu geen 4e haha) Maar je groeit er ook naar toe natuurlijk. Maar dingen zoals even makkelijk rust nemen tijdens de zwangerschap is lastig,tenminste hier dan haha. Maar als de 2 oudste op school zitten en de jongste doet een dutje in de middag dan pak ik ook altijd wel even een half uurtje/uurtje rust en doe ik even helemaal niks. Dat helpt wel. Succes en het komt vast helemaal goed als jullie voor een 4e kindje gaan!
Ik heb er zelf ook drie, maar hoe ervaarde je de overstap zelf van twee naar drie? Ik vond namelijk het lastigst het t ecombineren met schooltijden, verder was ik al gewend rekening met ze te houden. Tja zelf schiet je er wel eens bij in......rusten probeer ik zodra het kan, maar ik werk niet. Het zal met 4 denk ik meer plannen worden.. Overigens ga ik niet voor een vierde, ben blij dat ik het nu met drie red, maar dat komt door mijn gezondheid, anders had ik het wel geweten!
Zelf vond ik de overstap van 1 naar 2 het grootst. V 2 naar 3 viel goed mee. Het is druk maar er is natuurlijk organisatie nodig! Ik heb altijd een groot gezin gewild en 4 zou het helemaal compleet maken😊
Ik voel de overgang van 1 naar 2 het grootst. Daarna elke keer weer een heerlijke aanvulling. Tuurlijk moet je goed plannen en samen afspraken maken zodat een ieder zijn tijd voor zichzelf kan hebben maar dat gaat bij ons redelijk vanzelf. Wij hebben 5 kinderen en zouden graag nog een 6 de kleintje willen als dat ons nog gegeven is.
Ik vond van 1 naar 2 ook heftiger dan van 2 naar 3, komt misschien ook omdat er tussen 1 en 2 16 mnd verschil zit en tussen 2 en 3 zit 3,5 jaar.
De leeftijd van je kinderen heeft grote invloed, net als hun karakter/gedrag. Bij mij was van twee naar drie behoorlijk intensief, mar dat had dus vooral met bovenstaande zaken en andere omstandigheden te maken. Nu met vier vind het weliswaar drukker (echt ieder gaatje in m'n tijd is bezet) maar minder zwaar. Mijn baby slaapt slechts 20minuten overdag en m'n peuter van twee slaapt helemaal niet overdag, dus er is altijd actie. Maar goed, ik denk dat jij vier ook prima aan kan als ik het zo lees