Die vreselijke onzekerheid

Discussie in 'Miskraam' gestart door Curly85, 11 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    December 2017 mirena verwijdert en begonnen te werken aan onze kinderwens. Helaas zonder resultaat en in januari bij de fertiliteitsarts geweest. Deze schreef eerst een HSG voor. Naar wat menstruatie leek afspraak gemaakt.
    Toch vlak voor de HSG test gedaan en tot grote schrik en enorme blijdschap een streepje. Heel minimaal maar was een streepje. Dit was nu 2,5 week geleden. Na een week ineens bruin bloedverlies en dus dikke paniek. HCG laten prikken en was maar 75 dus veel te laag. We maakte ons op voor de miskraam. Na een week zette dit maar niet door, wel wat matig bruin bloed gehad met paar stolsels. Echo liet nog niets zien vorige week donderdag. Toch vrijdag weer HCG geprikt want een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ook nog een optie. Wat bleek HCG gestegen tot 630 dus laat ineens een mooie groei zien.....
    Vrijdag weer echo en leek misschien toch iets in de baarmoeder te zitten.

    Afgelopen zaterdag weer vloeien en zondag ook wat rood van kleur. Nu nog steeds met af en toe stolsels. Geen buikpijn verder en wel nog steeds enorm last van mijn borsten. Vanmorgen weer bloedgeprikt (ben intussen net een speldenkussen) dus nu wachten wat het HCG doet.

    Tot nu toe ga ik steeds van uiterste naar uiterste. Die onzekerheid maakt je helemaal gek. Je leest positieve uitkomsten (zelfs na stolsel verlies) maar ook zoveel negatief. We (man, ik en gyn) hadden die HCG stijging totaal niet zien aankomen. Zou betekenen dat ik veel korter zwanger ben dan verwacht was (nu zo'n 6-7 weken). Als HCG toegenomen is of hetzelfde weer een echo om te kijken of er iets gezonds zit op toch de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja verschrikkelijk he! Ik hrb het ook gehad na een vreemde 1e echo, warbij ik dacht bijna 8 wk te zijn maar vruchtje slecht 5.4 was met langzaam kloppend hartje. Kon 2 kanten op: latere bevruchting of niet goed. Dan zit je 2 weken in onzekerheid wat t nou is. Met nog wel klachten en zwanger gevoel, maar ook het idee dat t niet klopt.

    Wanneer krijg je weer een echo?
     
  3. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Helaas is HCG niet tot nauwelijks gestegen en weet ik nu zeker dat het geen gezonde zwangerschap is. Op de echo leek leek vrijwel zeker iets in de baarmoeder te zitten dus dat is wel enigszins geruststellend.
    Nu week wachten tot het zelf op gang komt en de HCG gaat dalen anders krijg ik een curretage. Ondanks dat je nu wel duidelijkheid hebt ben ik vreselijk verdrietig. Hopelijk gaat alles nu snel en kunnen we weer opnieuw beginnen.
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    @Curly85 Hopelijk komt het dan snel op gang, hoe zwaar het ook is je hebt nu wel duidelijkheid en dat is ergens ook wel fijn.
    Heel erg veel sterkte!
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat naar meid, heel veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina