Hallo meiden, Enige tijd geleden heb ik aangegeven dat ik onze dochter graag wilde vernoemen naar haar oma's, M.argharita en M.arijke. Liefst ook nog naar de tantes, N.yanza en S.abrina maar dat wordt een erg lange rij met namen. Voor mijn man hoeft dat allemaal niet zo maar ik vind het leuk en een manier om mijn liefde aan hun te uiten. Mijn man wilde graag vernoemen naar zijn oma D.o maar die heb ik nooit gekend dus tja.... Nu werd ik op een ochtend wakker met de naam: M.oana Van iedere persoon komt er wel een letter in voor en de dubble betekenins (is een naam uit h.awai wat ocean betekend) past erg goed bij ons. Wat vinden jullie van de vernoeming op deze manier??? Is het te ver gezocht??
De naam heeft een mooie betekenis en als het bij jullie past, waarom dan niet? En ik vind het niet te ver gezocht hoor, zo heb je toch een letter uit alle namen verwerkt in een naam.
Dank Mutsie! ...vraag me af of een oma "teleurgesteld zou zijn", als ik niet de eigen naam voluit gebruik?
Ja....da's dan jammer voor oma, toch? Je kan niet met iedereen rekening houden en je vernoemd je kindje al op je eigen manier. Hou in dit geval vooral rekening met jullie eigen gevoelens omtrent de naam van je kindje. En ook al zal oma ''teleurgesteld'' zijn, dan is dat maar even......je kindje heeft een naam de rest van zijn/haar leven.
het is een mooie naam, misschien wel iets ver gezocht voor een "vernoeming" maar als het gevoel voor jullie goed is, dat er van alle belangrijke personen een letter in de naam zit dan is dat goed toch. gewoon je gevoel volgen!
Nee tuurlijk niet! Het is al een hele eer toch dat jullie er "iets" mee doen. Hier is mijn dochter ook vernoemd, vonden ze alleen maar leuk en lief. Leuke naam en mooie betekenis. Hopelijk is je man ook overstag?!
En heb jij haar letterlijk vernoemd Meca? Het is de enigste kans aangezien dit het enigste meisje is in de familie. Ja me man is ....tja al blij genoeg denk ik dat ik zijn schoonmoeders naam niet volledig gebruik hihihihi Ik heb het uitgelegd aan hem dat het een verzameling is van 5 belangrijke vrouwen uit onze familie en dat deze naam er uit is gekomen....