berg/eczeem en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fenneke80, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 5 maanden (31-8-09) en heeft al een tijd berg op zijn hoofdje. Het consultatiebureau zei dat ik er lanette op moest smeren en zei er niet bij dat het berg was. Na een week was er geen verbetering en ben ik ermee naar de huisarts geweest. Die zei dus dat het gewoon berg is en dat de rode vlekjes erbij horen.
    Prima, berg is heel normaal natuurlijk. Alleen zou het met 3 a 4 maanden weg moeten gaan. En het is nog helemaal niet minder geworden. Ik smeer er vaak olie op en was het daarna met een washandje om de schilfertjes weg te krijgen, maar de rode vlekjes blijven. Het lijkt te jeuken, hij krabt veel op zijn hoofd tot bloedens toe (nou ja, kleine korstjes), dus hij slaapt met sokjes om zijn handjes.

Wat denken jullie, is het gewoon berg of iets anders, eczeem misschien?

En dan nog iets: mijn man geeft sinds 3 weken af en toe kunstvoeding op de dagen dat ik werk, omdat ik niet genoeg kolf op mijn werk. Dit zijn ongeveer 1 tot 3 voedingen per week Friso hypoallergeen. Dat ging goed, tot de laatste 2 keren. Toen heeft hij alles eruit gespuugd. Twee dagen na de eerste keer heb ik zelf ook een nacht overgegeven, dus we hadden al de conclusie getrokken dat het een virusje was. Maar gisteren spuugde hij dus weer alles eruit zonder verder ziek te zijn. Hij is wel verkouden.

Weer dezelfde vraag: wat denken jullie dat dit kan zijn?
    Ik ga nu in ieder geval even een ander merk proberen, verder weet ik het ook niet.

PS. Ik heb bewust de keuze gemaakt om niet elke dag tussendoor te kolven om genoeg bij elkaar te sprokkelen. Werken en bv is al zwaar genoeg.

2. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Vervelend he die berg, mijn zoontje heeft t ook gehad.
    Wat ik altijd deed was voor ie in bad ging wat babyolie op zn hoofd en dat ff laten weken, goed borstelen op de huid, dan haartjes wassen en weer borstelen en je kan t ook los krabben want t laat uitzichzelf lang niet altijd los, en dat gewoon herhalen tot t weg is.
    Voor je fles heb ik helaas geen idee behalve dat ik hier al wel gelezen heb over een virusje dat alleen op de maag slaat dus voor rest niet ziek zijn ofzo
    succes

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook veel berg en rood hoofdje gehad. ok heeft hij eczeem. Ik gebruikte toen nog Zwitsal shampoo. Nu gebruik ik neutral en het is gelijk bijna helemaal weg. Voor het badderen een beetje olie erop en daarna met een beetje neutral shampoo wassen. Werkt hier super. Ik gebruik verder niks meer van zwitsal trouwens, ook niet de olie voor op zijn hoofdje.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Je kan beter het haar niet met shampoo wassen van een baby, daar krijgen ze juist berg van. Het is helemaal niet nodig om het te wassen, alleen nat maken in badje of onder de douche.
    (tip van een kapper/vader ;))
    Ik heb er sinds ik het niet meer was, geen last meer van, ik doe na bad/douche haarlotion van Zarqa (= tegen berg) in haar haartjes en masseer het een beetje over haar hoofdhuid.

Als je problemen met de voeding en met de eczeem houdt, zou ik even vragen bij HA of CB wat je er mee moet.. misschien even naar een allergoloog.

Liefs Huismus

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bedankt voor jullie adviezen!
    Ik deed een poosje anti-berg pads van de etos op zijn hoofdje 's avonds en dan 's ochtends wassen met shampoo of gewoon met een nat washandje. Dat haalt wel goed alle schilfers weg. Maar het blijft dus zo rood vlekkerig...
    Ik zal nu eens een poosje zijn haar niet wassen en gewoon babyolie op zijn hoofd doen.

De eerste keer spugen na kv zal ook wel een virusje geweest zijn, aangezien ik zelf 2 dagen later hetzelfde had. Misschien was het de 2e keer wel toevallig, had ie te veel op ofzo.
    Ik heb nu nutrilon gekocht, morgen krijgt hij weer een half flesje, we zullen zien!

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als het zo jeukt kan het Seborroïsch eczeem zijn. Daar zeggen ze vaker berg tegen.
    Wat je eens kunt proberen is amandelolie, werkt namelijk goed bij eczeem, schilferige hoodhuid (ook bij berg) en jeuk.
    Zelf gebruiken we dat hier ook op het hoofdhuidje.

Haarlotion en shampoo van de zarqa zijn ook fijne producten.

Deel Deze Pagina