bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kgulik, 23 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Nu 23 weken zwanger en al een hele tijd last van veel pijn in liezen schaambot en onderrug. Nu ben ik gisteren naar de huisarts geweest en die vermoed bekkeninstabiliteit maar een zekere diagnose of iets dergelijks gaf ze niet. Nu begin ik volgende maand met fysiotherapie en ook op advies van de huisarts ben ik gestopt met tot nu toe 1 poetsadres (had er twee in de week naast mijn studie maar dat deed zo'n zeer)
    Nu lees ik hier op het forum dat als je echt bekkeninstabiliteit hebt je wellicht recht hebt op meer kraamzorg? Nu weet ik natuurlijk niet hoe de rest van de maanden nog gaat zijn. Misschien verbetert het wel door oefeningen van de fysio maar mocht dat niet zijn moet je een officiele diagnose van bekkeninstabiliteit hebben denk ik. Wie constateert zoiets? De fysio zelf?
    Ik vind de bevalling ook wel extra spannend. Als ik voel hoeveel pijn het doet mijn benen te krommen of door mijn hurken te gaan! Lastig lastig ;)

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik had zelf geen officiële diagnose nodig, weet eigenlijk geeneens of het officieel bekkeninstabiliteit is wat ik heb, of bekkenklachten of lage onderrugklachten... Fysio heeft het niet echt benoemd eigenlijk.
    Maar kraamzorg wordt op meerdere momenten vastgesteld hoeveel uren nodig zijn, afhankelijk van de thuissituatie, bevalling, verloop kraamtijd. Eerste zwangerschap kreeg ik 10 uur extra vanwege m'n bekken, 2 dagen verlengd. Ging heel makkelijk, kraamzorg geeft aan dat ik me nog niet goed kan redden en verloskundige ondertekend formulier.
    Dit keer bij intake kraamzorg al 10 uur extra geïndiceerd gekregen vanwege geschiedenis en volgens mij kan verloskundige zonodig nog bijtekenen voor meer. Ze hebben niet gevraagd naar diagnose, heb alleen gezegd bij intake dat ik al vroeg weer last had van mijn bekken en weer bij fysio loop, dat het even afwachten is hoe het verder verloopt en na de bevalling is, maar dat vond ze genoeg om gelijk extra uren te geven.

3. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hier ook 10 uur extra. Sterkte meid!

Deel Deze Pagina