Hello Ik heb me suf gezocht op internet maar ik kom er nog niet helemaal uit, dus ik dacht misschien hebben jullie er ervaring mee! Ik ben 35 kilo te zwaar (waarvan 16 zwangerschapskilos) en wil hier graag verandering in aanbrengen. Nu heb ik al talloze keren geprobeerd om gewoon gezond te eten maar hiermee val ik dus niet af (vaak omdat ik dan ook teveel gezond eten eet). Ik heb diëten gezien waarbij je tussen de middag bijv een salade eet, maar dat is voor mij niet te doen. Shakes vullen niet zo dus ook niet handig.... Dus ten einde raad heb ik bij kruidvat vorige week een Weight care doos gekocht waar alles in zat, voor 5 dagen (en een tweede doos gehaald). Omdat ik dat te weinig calorieën vond heb ik dat wel links en rechts aangevuld met een banaan, wat yoghurt en savonds nog een kleine snack. Het bevalt me erg goed dat ik niet iedere dag weer bezig moet zijn met wat ik moet eten en dat ik smorgens gewoon wat uit die doos kan grabbelen en kan vertrekken. Ik hou het ook vol dus dat is ook belangrijk. Honger wordt gestild met mandarijntjes of een kopje thee... Dus nu was ik eigenlijk op zoek naar een dieet waarbij het grootste deel iig bestaat uit "je hoeft niet na te denken". Ik wil evt 's avonds best meeeten met mijn man, maar hoeft ook niet perse. Ik wil best wel een keer een shake drinken maar niet alleen maar. Die maaltijdrepen werken bijv erg goed voor mij... Een andere reden dat ik graag prefab wil is omdat ik echt een hekel heb aan alles wat met koken te maken heeft, ik kan het wel, maar ik heb geen energie om hele kunstwerken inelkaar te flansen voor een lunch de volgende dag... Daarnaast zijn diëten op basis van ketose uitgesloten omdat ik diabetes heb (prodimed dacht ik, en nog een waarvan ik de naam kwijt ben). Koolhydraatarm kan wel overigens... Ik ben benieuwd wat voor ervaringen jullie hebben met prefab diëten!
En dat ga je dan je leven lang doen? want als je op gewicht bent en je eet weer teveel, gezond of niet, ga je weer aankomen.
In jouw geval zou ik juist investeren in koken. Je kan niet je hele leven op poeders leven. Koolhydraatarm veel eiwitten en gewoon vetten. Ja dat kost even een investering maar je hebt er de rest van je leven profijt van.
Nee ik ga dat zeker niet een leven lang doen. Maar ik wil iig in eerste instantie flink afvallen (die 16kilo sowieso zsm) en me weer fitter voelen.... Dat ik daarna ook moet zorgen dat ik gewoon ga eten dat snap ik Flink sporten is op dit moment niet mogelijk, maar ik doe wel 2x per week revalidatie (fitness met fysio) en probeer verder veel te wandelen iig. Meer mag ik nu niet maar dat komt nog wel
Dan kan je toch beter vanaf nu gezond eten. Nu 500 calorieën minder dan je nodig hebt. En als je op gewicht bent ze weer toevoegen. Van uitstel komt afstel. Je overgewicht is er ook niet zsm aangekomen.
Ben je wel eens bij een diëtist geweest? Als die je helpt, hoef je zelf misschien minder te denken en kan je toch gezond eten, maar dan normalere porties. Want ik ben het met de anderen eens dat je anders na het afvallen een probleem hebt. Ja, die kilo's zijn er dan af, maar je hebt nog steeds jiet geleerd gezond en in gezonde porties te eten. Dan zitten de kilo's er zo weer aan en jojoën is al helemaal jiet gezond. Aangezien je dus toch een keer in gezond leren eten zal moeten investeren, waarom niet nu? En als je het eenmaal geleerd hebt, wordt dat je normale routine en hoef je er ook niet meer zo vreselijk over na te denken.
Ik weet heel goed hoe ik gezond moet eten en wat dat inhoud maar daar heb ik momenteel geen energie voor plus dat dat niet meewerkt met de hypo's van de diabetes... Vandaar dat ik een tijdje een vast voedingspatroon zoek... In de vorm van prefab eten.... Ik ga ook ieder jaar naar de diëtist sowieso maar die kan me weinig nieuws meer vertellen op het gebied van gezond eten. wat is het welbekende verhaal? Dikke mensen die met een trucje willen afvallen? Want zo zit het niet in mijn geval iig
Jou verhaal... eerst zo wat afvallen shakes reepjes etcetc en dan het gezonde eten oppakken... hoevaak je dat niet hoort.. het welbekende verhaal.. Het niet kunnen bewegen.. weet natuurlijk niet wat je precies hebt.. geen moeite willen doen (koken) en blijkbaar missen van dicipline (te veel gezond eten eten) Afvallen is gewoon hard werken. Je moet er iets voor willen doen. Misschien ben je er gewoon nog niet aan toe.. leees alleen maar smoesjes.. sry.. dit is hoe ik het zie
Dat afvallen hard werken is dat zal ik ook niet ontkennen. Ik weet er alles van want ik ben al eens 30kilo afgevallen en dat gebleven tot 2 jaar terug. Dat je/jullie(?) Het zien als smoesjes dat zal wel, maar is niet zo. Ik heb alleen geen behoefte om mijn hele verhaal hier precies op te schrijven want dan zijn we 3 a4tjes verder. Kort door de bocht ik ga naar revalidatie en werk maar 4u per week momenteel, dus misschien is dat al een indicatie van dat ik echt niet kan bewegen, maardat ik dus wel aan de weg probeer te timmeren. De bovenste 10kilo daar heb ik zelf schuld aan en die daar onder vallen onder de noemer "it's complicated"... Ik wil idd zsm afvallen maar niet door mezelf uit te mergelen. Ik kan savonds niet koken omdat ik er geen energie voor heb(mijn man doet t meestal) maar ik heb dus ook geen energie voor om een bak sla met gekookte/gebraden kip te maken voor de volgende dag. Brood moet wel lukken maar dat is dus sowieso niet handig in mijn geval. Dus vandaar de vraag naar of iemand ervaring heeft met van die repen enzo
Ik ook niet meer. ts misschien heb je hier nog iets aan. krijg je iig iets gezonds binnen. Bestel hier
over de diëtist kan ik maar een ding zeggen. Ik ga er zelf heen. De diëtist is er niet alleen om je het nieuwste van het nieuwste op afvalgebied te vertellen. De diëtist is er vooral om je te motiveren, kritisch naar jezelf te kijken, te denken in oplossingen en om een luisterend oor te bieden. Juist er regelmatig heen gaan, zorgt voor een stok achter de deur en dat werkt. Ik heb zelf ook lichamelijk ongemakken waar ik niet door kan sporten, maar ik heb ook zeker oplossingen gevonden waardoor ik meer beweging kan krijgen.
Je zult wel moeten gaan koken.. Of je nu wel of geen energie hebt.. Je hebt een kind en die zal vroeg of laat toch ook een gezonde maaltijd willen/ nodig hebben
Ze kan je niets nieuws vertellen over gezond eten maar tegelijkertijd vraag je hier advies over prefab voedsel. Iedereen die zich een beetje in voedsel heeft verdiept weet dat je je lichaam hier geen plezier mee doet. Je zegt dat je niet de energie hebt om te koken etc., misschien is dit een cirkel die je moet doorbreken. Een gezondere levensstijl/eten kan je juist veel energie opleveren. Ik zou zeggen zet die knop om en kijk niet naar wat je nu niet kunt maar wat je nu kunt veranderen! Als je man toch al kookt kan hij toch ook gezond koken. Succes!
Maar ts, ik denk dat je de moeite van koken enorm overschat. Echt het stelt vaak geen zak voor. Zeker van die healthfreak gerechten zijn vaak heel simpel. Met die repen eet je toch tenminste zwaar bewerkt voedsel en ik denk veel kunstmatige smaakstoffen enzo. Als je niet wilt koken maar wel tenminste normale en gezonde dingen wil eten, kan je tegenwoordig prima terecht bij Albert Heijn. Kant en klare gerechten van echte ingrediënten die prima in een dieet passen. Het kost wat, maar je moet wat als je niet zelf wil koken. Wat ik zelf nog weleens doe in vastentijd, als ik een gezonde bodem voor langere tijd moet hebben, is een smoothie met yoghurt en eiwitpoeder, en een willekeurige selectie van fruit, dadels, noten, havermout, lijnzaad... Geen moeite maar je kan uren voort op een gezonde basis zonder conserveringsmiddelen
Sorry meid, maar naast dat die repen rete-ongezond zijn, kosten ze nog eens klauwen vol met geld. De enige die je daar een plezier meedoet is de fabrikant en winkelier en je lijf allerminst. Die troep is ook niet goed voor je als je diabetes hebt. Snap werkelijk niet wat de moeite is om wat sla te wassen en hier wat tomaatjes komkommers e.d. door heen te mengen. Prefab-voedsel? Het woord alleen al. Fabriekstroep! Ik zou echt serieus je strategie overwegen.
Diabetes en prefab dieet is echt een no-go! Ik heb ook diabetes btw. Ik snap niet dat je diabetesverpleegkundige dit goedkeurd ?!? Geen energie hebben ligt ook mede aan je voeding. Ik ben naar de weight wachers gegaan (met toestemming van mijn diabetes verpleegkundige) Ik schomelde heel erg met mijn suikers en had niet of nauwelijks energie. Ik ben nu bijna 30kg kwijt in 8 maanden en heb zelfs in die 8 maanden een zware enkeloperatie ondergaan (mocht 3 maanden niet lopen). Ik barst van de energie en ben langzaam aan het sporten aan het oppakken, maar het allerbelangrijkste is dat ik eindelijk goed ingesteld ben (na heel veel jaren tobben) Tip Tegen de hypo's: om de 2 uur wat eten Succes! en val aub af in overleg met je diabetesverpleegkundige, zodat zij eventueel de medicatie kan aanpassen mocht dit nodig zijn.
Heb je dit wel eens bekeken: Clean Meals - Hoe gezond eet jij? ? Ik ken het niet persoonlijk dus geen idee hoe het smaakt.
Sorry maar voor iemand die andere wil motiveren tot sporten en gezond eten vind ik dit kort door de bocht en lullig. Op die wijze iemand afwimpelen is denigrerend. TS ik denk dat er wel een aantal gezonde opties zo te koop zijn in de supermarkt voor de tijd dat je niet veel wil voorbereiden. Daarna doe je misschien meer energie op en dan zie je misschien het nut van koken etc.