Welke stof wel en niet voor babykleedje

Discussie in 'De lounge' gestart door Familjen, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    De vraag zelf zegt het al.
    Welke stof mag wel en niet voor een baby kleedje.
    Ik ben een babykleedje van acryl aan het haken, maar nu hoorde ik ergens dat dit niet van acryl mag zijn...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hebben we het nu over een kleedje als in dekentje voor in het bed of kleedje als in jurkje???
    Qua kleding kan acryl volgens mij ook prima hoor.
    Qua deken: je mag geen dekbed (de eerste twee jaar) gebruiken omdat het niet ademt, het wordt te warm voor de kleine. daarom wordt het afgeraden.
    Op zich als sprei voor de sier kan het dus prima, mits het dan tijdens het slapen wordt weggehaald

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zelfs een gehaakt dekentje van acryl moetnog wel kunnen lijkt me, haakwerk is per definitie al luchtig dus je kunt er altijd doorheen ademen.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zou katoen of wol nemen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ook. Wij hadden wel een acryldekentje (gekregen) , was wel handig voor over de maxi cosi buiten. Dl gebruikt het nu als poppendeken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou voor een baby ( en ook voor mezelf ) enkel katoen wol of andere natuurlijke materialen gebruiken.

7. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Het dekentje is bedoeld voor als je het kindje bijvoorbeeld op de arm hebt als extra dekentje voor de warmte of als je naar buiten gaat voor in de kinderwagen oid

8. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Acryl kan prima. Zelf een dekentje van acryl gehaakt en deze gevoerd met flanel.

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Acryl kan prima. Het gaat namelijk niet alleen om de grondstof, maar vooral ook om het type weefsel.
    Wol is vaak prima, . Katoen heeft als nadeel dat het vocht opneemt, zwaar kan worden en daardoor minder luchtdoorlatend kan werken.

Deel Deze Pagina