Dieet/gezond eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lientje, 13 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een vraagje over eten tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf vrij fors (niet echt dik, 1.86 en 80 kg). Alleen wanneer ik dus niet op mijn eten let, kom ik heel snel aan. Nu ben ik zwanger en vraag me af of ik gewoon zo door kan blijven eten. Momenteel eet ik per dag:

's ochtends brinta met canderel
    tussendoor een appel en thee en soms een koekje bij de koffie
    tussen de middag 3 boterhammen met 20+ smeerkaas
    's avonds meestal aardappelen, groente en vlees
    na het eten niks meer behalve thee

Mijn man denkt dat dit een beetje karig is wanneer je zwanger bent, en dat ik meer moet eten (en gewone suiker ipv canderel). Maar ja ik wil ook niet na mijn zwangerschap 15 kilo vet meer hebben en volgens mij is het toch niet zo dat je voor twee moet eten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lin,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Je mag jezelf misschien fors vinden, maar je hebt een keurig gewicht, ik heb je BMI berekend en die is 23, en dat is prima! Je mag blijven eten wat je nu doet als je je daar prettig bij voelt, maar het is inderdaad een beetje karig. Het is een fabel dat je voor twee moet eten als je zwanger bent. Het is wel belangrijk dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Die canderel kan geen kwaad hoor. Het is wel verstandig om 2 stuks fruit per dag te eten, en minimaal 2 ons groenten. Ook wat variatie in je avondeten is beter. Voldoende drinken is ook belangrijk. Kijk eens op de site van het voedingscentrum. Daar staat wat je mag eten in je zwangerschap en ook lekkere recepten. www.voedingscentrum.nl
    Fijne zwangerschap gewenst en als je meer vragen hebt, laat het maar weten!

Mirjam

Deel Deze Pagina