ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen, dus dan maar hier.. mocht een van de mods een beter plek weten, hoor ik t wel. ik heb dus pcos, en lees vaak over "diëten, dat helpt!" van het ziekenhuis mag ik niet afvallen, wat ik ook wel begrijp. ik ben 1.63m en 52kg, dus niet groot noch zwaar. ziekenhuis ziet geen nut in afvallen, vinden me gezond, dus hoef ook niet aan te passen. zou een Diëtist het anders kunnen zien? (al hoop ik niet als een extra geld-laatje.. ) maar als je googled kom je zoveel websites tegen die je vanalles proberen aan te smeren qua producten en... nja ik ben gewoon door de bomen het bos verloren. heeft het nou nut? werkt zo'n dieet nou echt om fatsoenlijke cyclus te krijgen, om hopelijk eindelijk zwanger te raken?
Nee, pcos wordt vaak veroorzaakt door overgewicht. Jij hebt dat niet en dus heeft diëten ook geen zin. Jij bent al niet zwaar dus het is nog onverantwoord ook niet doen dus!
Het kan helpen als een te zware vrouw afvalt bij pcos, maar in jou geval is verder afvallen niet nodig. Ik denk dat als je veel lichter wordt, je ook problemen kunt krijgen met je vruchtbaarheid, te licht is ook niet goed. Ik zou zeggen: waar je kunt gezonde keuzes maken (een appel 's avonds ipv chips). Maar echt diëten lijkt me niet nodig..
Nja, ik had diëten ook meer in de zin van door bepaalde voedingsstoffen te veranderen, de PCOS te verminderen/verdwijnen dan die kilo's eraf, want dat wil ik natuurlijk niet Maar ik ga gewoon weer een maandje vooruit staren, en dan voor ronde 15 starten met het ziekenhuis weer. Thanks voor de antwoorden!