'dieet' na bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Allahinkulu, 10 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik wil toch een soort van 'dieet' gaan volgen nadat ik bevallen ben. Ik voel me momenteel een opgeblazen koe en ik kan niet wachten tot ik mijn eigen lichaam weer terug heb. Omdat ik borstvoeding ga geven weet ik dat ik niet super streng mag gaan dieten. Maar ik wil toch (proberen hehe) een soort van dieten. Ofwel geen chips,snoep etc. veel water drinken. Normaal eten...geen vettig of frituur eten enz.
    Wat mag wel en niet tijdens het geven van borstvoeding? qua afvallen dan.

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    niemand?? :(

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Je mag tijdens het geven van borstvoeding helemaal niet lijnen volgens mij, als je afvalt, dan alleen van nature zeg maar... en niet door te lijnen. Als je gewoon let op je eten, dan zal het in combinatie met borstvoeding wel lukken denk ik ;)

Bij lijnen (of minder voedingsstoffen tot je nemen) komen afvalstoffen uit je lichaam vrij, die zijn tijdens zwangerschap giftig/schadelijk voor baby en eveneens tijdens borstvoeding ;)

Maar ik heb ook de intentie na de bevalling wat minder snel aan lekkere trek toe te geven hoor, kan best denk ik... lijnen zou ik niet doen iig ;)

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nouja dat bedoel ik dus...hehe...gewooon niet meer snoepen...en niet abnormaal veel eten. Nu ben ik opzich geen grote eter maar toch. Maar ik ben bang dat ik toch zal moeten sporten of iets want ik ben voornamelijk bij mijn benen en billen wat ronder geworden..heb het idee dat er allemaal vetkwabben zitten..of het nou vet is of vocht ik weet het niet..hoop vocht :p maarja..

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik wil inderdaad ook gewoon lekker gezond gaan eten. Niet veel snoepen en veel fruit enzo. Verder ben ik van plan lekker met de uk naar buiten te gaan. Veel wandelen met de kinderwagen. Heb nog heel wat loop-kilometers in te halen, want lang lopen is nu geen pretje meer :D. En volgens mij mag je voor de rest ook wel oefeningen doen hoor tijdens de borstvoeding. Wat niet mag is hongeren en extreem sporten.

6. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Je mag gewoon sporten en gezond eten hoor tijdens de bv periode. ;)
    Dat is sowieso de beste methode om af te vallen en het kan gewoon.

Crashdieeten en extreem sporten mag inderdaad niet, maar dat is toch al niet aan te raden.

Ikzelf heb echt zitten vreten de eerste tijd en ik viel toch af. Er zijn vrouwen die dat geluk hebben. Sommige helaas ook niet.
    Dus wie weet, misschien lost moeder natuur het voor je op.

7. Niet meer actief

Van mijn dochtertje was ik ook enorm aangekomen 16 kg en voelde me ook vreselijk dik. Na 6 weken na de bevalling ben ik gestart metr weight watchers aangepast aan de borstvoeding en ben daar in totaal 13 kg mee afgevallen want toen was ik zwanger weer van de 2e en bn ik gestopt. Ook na de zwangerschap ga ik weer met ww beginnen ben er erg tevreden over

Deel Deze Pagina